Skuter elektryczny E-Mio Vento
manual łańcuch
Zdobądź miasto! Nie płać za parkowanie (w większości miast nie ma opłat za parkowanie motocyklem/skuterem w centrum), nie stój w korkach, płać mniej za przejechane trasy, zminimalizuj koszty utrzymania (tu prawie nic nie musisz „lać”)! Podróżuj stylowo i bezpiecznie. Bądź EKO!
- prędkość maksymalna: 45 km/h (ustawiona blokada prędkości, pozwalająca na jazdę bez prawa jazdy)
- zasięg: 60 km
- moc silnika: 2300 W
Możliwość dofinansowania 1/3 wartości (Informacje na końcu opisu)
-
E-Mio Vento to motocykl, co należy podkreślić, mający zapewnić doznania podobne do jazdy modelem tradycyjnym (spalinowym). Posiada półautomatyczną skrzynie biegów (bez tradycyjnego sprzęgła, cztery przełożenia), przeniesienie momentu obrotowego za pomocą łańcucha, dostosowywalny amortyzator centralny oraz umieszczony nisko i centralnie dla lepszego wyważenia bezszczotkowy silnik 1000 W osiągający w peaku 2300 W mocy. Takie rozwiązanie pozwala na wydłużenie żywotności baterii i zasięg do 60 km na jednym ładowaniu.
Przedni widelec „upside-down” umożliwia znacznie lepszą amortyzację na nierównościach. Ładowanie baterii odbywa się z dołączonej, wydajnej ładowarki podłączanej do zwykłego gniazdka (czas ładowania ok. 5-6 godzin). Bateria litowo-jonowa o pojemności 30 Ah. Motocykl posiada dwa tryby jazdy: zwykły i ECO, w którym obniżany jest pobór prądu wydłużający tym samym żywotność baterii. Oświetlenie przednie za pomocą żarówki, kierunkowskazy i oświetlenie tylne wykorzystują diody LED. E-mio Vento doskonale przyspiesza, ale też i świetnie hamuje, dbają o to tarczowe hamulce umieszczone na przednim i tylnym kole.
MOCNY SILNIK
mocny, położony nisko i centralnie silnik gwarantuje dynamiczną jazdę, stabilność i rewelacyjne osiągi
MANUALNA SKRZYNIA BIEGÓW
manualna, czterostopniowa, półautomatyczna, z biegiem jałowym – skrzynia biegów z miską olejową! absolutna rzadkość w motocyklach elektrycznych!
ŻADNYCH KOMPROMIOSÓW: ŁAŃCUCH!
nie uznajemy żadnych kompromisów i instalujemy prawdziwie motocyklowe przeniesienie pędu: ŁAŃCUCH!
DWUTŁOCZKOWE HAMULCE TARCZOWE
dwutłoczkowe hamulce tarczowe z przodu i tyłu to bezpieczna, krótka droga hamowania
WIDELEC UPSIDE-DOWN
widelec upside-down – doskonała amortyzacja nierówności nawierzchni
DUŻY, KOLOROWY, WYRAŹNY KOKPIT
duży, kolorowy, wyraźny kokpit – wszystkie informacje widoczne na pierwszy rzut oka
Specyfikacja techniczna skutera elektrycznego
- Kategoria pojazdu: L1e-B
- Wymagane uprawnienia: dowód osobisty/AM/A1/A2/A/B
- Bateria: litowo-jonowa
- Pojemność baterii: 60V / 30 Ah (187 ogniw)
- Masa baterii: 12,5 kg
- Napięcie wejściowe: 230/240 V
- Czas ładowania: 5-6 h
- Ilość cykli ładowania: 800
- Ładowarka: zewnętrzna z chłodzeniem, 70,7 V / 8 A
- Moc silnika: 1000 W (peak 2300 W)
- Typ silnika: bezszczotkowy
- Skrzynia biegów: manualna, czterostopniowa
- Sprzęgło: półautomatyczne
- Maksymalny moment obrotowy: 33 Nm (przy 1000 W mocy)
- Przeniesienie mocy: łańcuch
- Maksymalna prędkość: 45 km/h
- Maksymalny zasięg: 60* km
- Zdolność pokonywania wzniesień: 16° (najwyższe przełożenie)
- Masa własna: 85 kg (bez baterii)
- Maksymalne obciążenie: 150 kg
- Długość: 1800 mm
- Szerokość: 760 mm
- Wysokość: 1030 mm
- Rozstaw osi: 1180 mm
- Opona przednia: bezdętkowa, 120/70-12 58L
- Opona tylna: bezdętkowa, 130/70-12 62J
- Hamulec przedni: tarczowy, Ø220 mm
- Hamulec tylny: tarczowy, Ø190 mm
- Kolory: żółty
Poniżej zdjęcie real. Skutery są dostępne od ręki. Ze względu jednak na bezpieczne zapakowanie i transport ponadgabarytowy, wysyłka może potrwać kilka dni roboczych.
Dofinansowanie do 4000 zł z programem ''Mój elektryk"
Celem programu jest zmniejszenie emisji zanieczyszczenia powietrza poprzez dofinansowanie rozwiązań polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Program „Mój elektryk” ma za zadanie wsparcie zakupu bądź leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych. Program trwa do 30.09.2025 lub do wyczerpania środków.
Dotacja w 4 krokach!
- Kup skuter elektryczny posiadający homologację na electofun.pl lub w salonie Electofun (płatność gotówką/kredytem/leasingiem).
- Po otrzymaniu skutera i dokumentów od sprzedającego (homologacja, faktura, oświadczenie importera) trzeba zarejestrować skuter w Urzędzie, a także wykupić OC oraz AC na pojazd.
- Posiadając numer rejestracyjny pojazdu i wykupioną polisę OC/AC należy złożyć wniosek o dofinansowanie poprzez platformę online https://gwd.nfosigw.gov.pl
- Po wykonaniu wszystkich czynności i spełnieniu warunków trzeba cierpliwie czekać na zwrot pieniędzy. Zwrot jaki można uzyskać to 30%, maksymalnie 4000 zł.
Rządowy program dofinansowań
W programie przewidywana jest możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie/leasingu nowych pojazdów zeroemisyjnych kategorii M1, M2, M3, N1, L1e, L2e, L3e, L4e, L5e, L6e, L7e wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych lub wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1077)
Skutery należą do kategorii: L1e - L7e. Pojazdy z tej kategorii maksymalnie mogą uzyskać dofinansowanie 30% kosztów (ale nie więcej niż 4 tys. zł.).
Beneficjentami programu są osoby prowadzące działalność gospodarczą.
Warunki jakie trzeba spełnić:
Pojazd musi być zarejestrowany na terenie PL i użytkowany przez minimum 2 lata. W tym okresie nie można pojazdu sprzedać. Pojazd musi posiadać ważne ubezpieczenie OC i AC.
Dokumenty które trzeba dołączyć do wniosku by móc skorzystać z programu:
- Skan dowodu zakupu pojazdu
- Wydruk CEPIK, potwierdzający rodzaj napędu
- Skan dowodu rejestracyjnego pojazdu
- Skan ubezpieczenia OC i AC pojazdu
- Zbiór oświadczeń wnioskującego składany w generatorze wniosku o dofinansowanie
- Pełnomocnictwo, jeśli wniosek jest składany przez współwłaściciela
Podsumowując, by otrzymać dofinansowanie do skutera po jego zakupie i ubezpieczeniu (OC i AC) należy złożyć wniosek o dotację na jednoślad. Następnie pozostaje czekać na decyzję. Jeśli decyzja będzie pozytywna na konto wnioskującego może wpłynąć nawet 30% zwrotu wartości pojazdu elektrycznego. Jednak nie więcej niż 4000 zł.