SKUTER APRILIA HABANA/MOJITO 50 RETRO (2001 r.)
Witam, czas rozstać się z ukochanym skuterem (przesiadka na Habane 125). Jestem drugim właścicielem w Warszawie, pierwsza rejestracja w kraju - 2009 r. (kraj poch. Anglia). Habane posiadam od 2010 r. zrobiliśmy razem po mieście ponad 15 tys. km (aktualny przebieg 23825 km). Skuter w sezonie 2012 przeszedł remont silnika (powrót do oryginalnej pojemności 50 cm3, poprzedni właściciel przerobił ją na 70 cm3 - nie zdało to zupełnie egzaminu)
Przebieg po remoncie 12 tys. km. (historia serwisowa do wglądu)
Nadwozie Habany jest niezmienione od czasu zakupu, kompletne, wersja Retro (zabudowana kierownica), chromowane elementy: nosek błotnika i końcówka kupra oraz kratka; akcesoryjne, miękkie manetki zostały wymienione przez poprzedniego właściciela, ja wymieniłem kpl. lusterek na krótszą wersje (moim zdaniem wygodniejsze). Tylną lampę byłem zmuszony zmienić z chromowanej na niebieską w kolorze nadwozia (oryginalna niestety została wyrwana – skutki parkowania (!) pod chmurką :( ) oraz zmieniłem lewarek kopniaka (na chromowany)
Skuter nosi ślady użytkowania, jak to w mieście, większe zarysowania widoczne na zdjęciach, generalnie lakier w dobrej formie (kolor niebiesko-granatowy, katalogowo Reef Blue, nic nie było malowane, naklejki nie kryją pęknięć i dziur), skuter garażowany w sezonie zimowym, na zewnątrz spędzał czas tylko w sezonie letnim. Habana jest zarejestrowana w Warszawie, ubezpieczona OC+NNW (do 03.2019), z ważnym przeglądem (do 07.2019).
Z ostatnich serwisów: nowa tylna opona (2017 r.), akumulator w formie (ok. 2 letni), klocki hamulcowe i nowa linka gazu (2016 r.), poprawiony rozrusznik elektr. zapłonu i kopniak oraz uszczelniony wydech (2018 r.). Mankamenty: zamek do schowka pod kanapą trzeba poprawić (nasmarować), bo nie chodzi lekko, tak jak powinien, ale działa i się otwiera.
Wszystkie światła i kontrolki sprawne, odpala bez problemu z rozrusznika i z kopniaka, oba hamulce dobrze pracują, manetki elegancko ponaciągane. Habana rozpędza się żwawo, bez nieszczęsnego „dołu” do prędkości max. ok. 60-65 km/h (licznikowo 75 km/h – liczniki w tych skuterach trochę przekłamują). Z racji pojemności (klasyfikacja jako motorower) można jeździć bez żadnej kategorii prawa jazdy, wystarczy dowód osobisty dla osób pełnoletnich. W zestawie dwa kluczyki - jeden do stacyjki, drugi do obu schowków. Skuter stoi zatankowany i zalany olejem Gulf Syntrac 2T.
Podsumowując: skuter mechanicznie sprawny, kompletny - jeździć i cieszyć się :) Prowadzi się go bardzo stabilnie i mega wygodnie, miękko, nisko umieszczony środek ciężkości pozwoli nawet dużo niższym ode mnie kierowcom (mam 183 cm), poczuć się bardzo komfortowo i pewnie.
Nic nie puka i nie dzwoni, jak ktoś chce się pobujać po mieście, a dopiero zaczyna swoją przygodę skuterową i chce mieć włoski skuter o pięknej linii - to brać i śmigać. Znawców Habany przekonywać nie muszę :). Wszystkie zdjęcia przedstawiają rzeczoną Aprilie Habane 50 Retro (zrobione w maju br.)
PS: Habana rezyduje na Ursynowie, górnym Mokotowie lub spotka się „na mieście” po wcześniejszym umówieniu się.
Więcej zdjęć w linku: http://www.domo.vot.pl/allegro/habana50.html
dOMO.
Specyfikacja:
stan: używany
rok produkcji: 2001 r.
przebieg (km): 23 825 km
pojemność silnika (cm3): 49 cm3
moc (KM): 4 KM
waga ok.: 90 kg
typ silnika: dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
rodzaj napędu: pas napędowy, sprzęgło odśrodkowe
skrzynia biegów: automatyczna, bezstopniowa
paliwo: benzyna, zbiornik 7.7 l, (rezerwa 2.0 l)
olej: do samodzielnego dolewania typ 2T (kontrolka poziomu)
spalanie ok.: 3-4 l/100 km
kolor: granatowo-niebieski Reef Blue
wyposażenie: schowek (nieduży), schowek pod kierownicą, blokada kierownicy, stopka centralna, kontrolka poziomu paliwa i oleju.