Interfejs iCar2 4.0 Bluetooth LE + oprogramowanie SDPROG PL dla MINI
Twój samochód ma problemy ze spalaniem? Sonda lambda działa nieprawidłowo? Pojawiły się błędy silnika? Potrzebujesz sprawdzić filtr DPF?
Interfejs iCar 2 Bluetooth 4.0 LE ELM327 jest obecnie jednym z najnowszych interfejsów diagnostycznych, a jego zaletą jest to że łączy się z większością silników aut osobowych na szynie CAN.
Interfejs iCar2 Bluetooth 4.0 LE jest dostosowany do wszystkich urządzeń pod kontrolą systemu Android, a także iOS. Jest także zalecany dla posiadaczy urządzeń Huawei.
Polskie oprogramowanie diagnostyczne do interfejsów OBDII i ELM327+ funkcja serwisowa dla Audi, BMW, Dacia, Hyundai, Infiniti, Kia, Mini, Nissan, Opel, Renault, Seat, Skoda, Volkswagen.
▶️Zaktualizowane oprogramowanie SDPROG, oprócz Trybu OBDII, posiada zaimplementowany Tryb serwisowy
Program diagnostyczny SDPROG w wersji elektronicznej. Dostępny na systemy Android oraz iOS, do pobrania w:
✅Google Play
✅AppStore
✅AppGallery (Huawei)
▶️Ważne!
Aby korzystać z programu diagnostycznego SDPROG należy zalogować się na konto MySDProg. Aby założyć konto MySDProg należy podać kod aktywacyjny otrzymany po zakupie produktu.
Program diagnozuje wszystkie marki i modele samochodów, które zostały wyprodukowane zgodnie z systemem OBDII.
Wprowadzenie standardu OBDII na świecie:
USA oraz Azja:
✅od 1996 roku
Europa:
✅od 2000 roku w przypadku silników benzynowych
✅od 2004 roku w przypadku silników wysokoprężnych
▶️Obsługiwane modele MINI
Przeznaczony do samochodów marki MINI w latach 2006 do 2024
Clubman JCW F54 (2016-2017), Cooper F55 (2014-2018), Cooper F56 (2014-2018), Cooper F57 (2016-2018), Cooper R56 (2010-2013), Cooper R57 (2010-2015), Cooper R58 (2011-2015), Cooper R59 (2012-2015), Cooper Clubman F54 (2015-2018), Cooper Clubman R57 (2010-2010), Cooper Clubman ALL4 F54 (2017-2017), Cooper Countryman F60 (2017-2017), Cooper Countryman R60 (2010-2014), Cooper Countryman ALL4 F60 (2017-2017), Cooper Countryman ALL4 R60 (2013-2014), Cooper D F55 (2014-2018), Cooper D F56 (2014-2018), Cooper D F57 (2016-2018), Cooper D R56 (2010-2013), Cooper D R57 (2010-2015), Cooper D Clubman F54 (2015-2017), Cooper D Clubman R57 (2010-2015), Cooper D Countryman F60 (2016-2019), Cooper D Countryman R60 (2010-2016), Cooper D Countryman ALL4 F60 (2016-2019), Cooper D Countryman ALL4 R60 (2010-2016), Cooper D Paceman R61 (2013-2016), Cooper D Paceman ALL4 R61 (2013-2016), Cooper JCW F56 (2015-2017), Cooper JCW F57 (2016-2017), Cooper Paceman R61 (2013-2014), Cooper Paceman ALL4 R61 (2013-2014), Cooper S F55 (2014-2017), Cooper S F56 (2014-2017), Cooper S F57 (2016-2017), Cooper S R56 (2010-2013), Cooper S R57 (2010-2015), Cooper S R58 (2011-2015), Cooper S R59 (2012-2015), Cooper S Clubman F54 (2015-2017), Cooper S Clubman R57 (2010-2015), Cooper S Clubman ALL4 F54 (2016-2017), Cooper S Countryman F60 (2017-2017), Cooper S Countryman R60 (2010-2016), Cooper S Countryman ALL4 F60 (2017-2017), Cooper S Countryman ALL4 R60 (2010-2016), Cooper S Countryman ALL4 JCW R60 (2012-2014), Cooper S JCW R50 (2006-2006), Cooper S Paceman R61 (2013-2016), Cooper S Paceman ALL4 R61 (2013-2016), Cooper S Paceman ALL4 JCW R61 (2013-2014), Cooper SD F55 (2013-2018), Cooper SD F56 (2013-2018), Cooper SD R56 (2011-2013), Cooper SD R57 (2011-2015), Cooper SD R58 (2011-2015), Cooper SD R59 (2012-2015), Cooper SD Cabrio F57 (2015-2018), Cooper SD Clubman F54 (2016-2017), Cooper SD Clubman R57 (2011-2015), Cooper SD Clubman ALL4 F54 (2016-2017), Cooper SD Countryman F60 (2017-2017), Cooper SD Countryman R60 (2011-2016), Cooper SD Countryman ALL4 F60 (2017-2017), Cooper SD Countryman ALL4 R60 (2011-2016), Cooper SD Paceman R61 (2013-2016), Cooper SD Paceman ALL4 R61 (2013-2016), Countryman ALL4 JCW F60 (2017-2017), Countryman ALL4 JCW R60 (2014-2016), First R56 (2009-2010), One F55 (2015-2017), One F56 (2014-2017), One F57 (2016-2017), One R56 (2009-2013), One R57 (2010-2015), One Clubman F54 (2017-2017), One Clubman R57 (2010-2015), One Countryman F60 (2017-2017), One Countryman R60 (2010-2016), One D F55 (2015-2018), One D F56 (2014-2018), One D R56 (2010-2013), One D Clubman F54 (2017-2018), One D Clubman R57 (2010-2015), One D Countryman F60 (2017-2018), One D Countryman R60 (2010-2015), One First F55 (2015-2017), One First F56 (2014-2017), Paceman ALL4 JCW R61 (2014-2016)
▶️Zestaw zawiera
✅Interfejs iCar2 4.0 Bluetooth LE
✅oryginalne oprogramowanie SDPROG w wersji na wszystkie urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS
✅instrukcje
✅kod aktywacyjny (PLXXXX-XXXX-XXXX) zapewniający dożywotni dostęp do programu, darmowe aktualizacje oraz pomoc techniczną. Kod aktywacyjny jest niezbędny, aby założyć konto MySDProg
▶️Obsługiwane moduły dla samochodu MINI
· BATT48 – Elektronika baterii 48 woltów
· Układ Elektroniczny Silnika/ Elektronika Skrzyni Biegów 2
· DSC – system kamer kierowcy
· EGS – elektroniczne zarządzanie skrzynią biegów
· EHC – elektroniczna regulacja wysokości zawieszenia
· EME – Elektronika maszyny elektrycznej
· EME2 – Elektronika maszyny elektrycznej 2
· Silnik
· EPS – elektryczne wspomaganie kierownicy
· GHAS – regulowany mechanizm blokady różnicowej
· HKFM – Moduł funkcyjny tylnej klapy
· LMV – wzdłużny rozkład momentu obrotowego
· PCU – Jednostka sterująca zasilaniem
· PCU48 – Jednostka sterująca zasilaniem 48V
· SCR – wybiórcza redukcja katalityczna
· VTC – Valvetronic
· VTC – Valvetronic 2
· VTG – skrzynka rozdzielcza napędu
· ACSM-MRS — system wielokrotnego ograniczenia poduszek powietrza
· DSC – dynamiczna kontrola stabilności
· EARSH – tylna elektryczna aktywna stabilizacja przechyłu
· EARSV – Przednia elektryczna aktywna stabilizacja przechyłu
· ELV – Elektroniczna Blokada Kolumny Kierowniczej
· HRSNL – Lewy tylny czujnik radarowy w pobliżu zasięgu
· HRSNR – Prawy tylny czujnik radarowy w pobliżu zasięgu
· HSR – Kontrola kąta poślizgu tylnej osi
· KAFAS – systemy wspomagania kierowcy oparte na kamerach
· PMA – Asystent manewrowania na parkingu
· RDC – Kontrola ciśnienia w oponach
· RVC – kamera widoku tylnego
· SARS – satelita z poduszką powietrzną, prawy słupek A
· SAS2 – system wyposażenia opcjonalnego 2
· SASL – Poduszka powietrzna – satelita lewego słupka A
· SBSL – Poduszka powietrzna – satelita lewego słupka B
· SBSR – satelita z poduszką powietrzną, prawy słupek B
· SFZ – satelita centralny z poduszką powietrzną pojazdu
· SME – Elektronika do zarządzania magazynowaniem
· SRSNVL – Lewy przedni czujnik radarowy w pobliżu zasięgu
· SSBF – satelita z poduszką powietrzną i siedzeniem pasażera
· SSFA – satelita z poduszką powietrzną w fotelu kierowcy
· SSH – satelita z poduszką powietrzną na tylnym siedzeniu
· STVL – Poduszka powietrzna – satelita lewych przednich drzwi
· STVR – Poduszka powietrzna – satelita prawych przednich drzwi
· SZL – Zestaw przełączników poduszki powietrznej-kolumny kierownicy
· VSG – generator dźwięku pojazdu
· ZGM – Moduł Bramy Centralnej
· AHL – automatyczne poziomowanie reflektorów
· CA – System Dostępu Komfortowego
· EKPS – elektryczne sterowanie pompą paliwa
· EMF – Hamulec postojowy
· HKA – automatyczna klimatyzacja w tylnej kabinie
· HKL – Podnośnik tylnej klapy
· IHKA – Zintegrowany System Automatyki i Klimatyzacji
· KLE – elektronika ładowania udogodnień
· LIM – moduł interfejsu ładowania
· RLS – czujnik deszczu/światła
· SHD – Dach przesuwno-uchylny
· SHZH – Niezależna/pomocnicza nagrzewnica
· SMBF – moduł przedniego siedzenia pasażera
· SMBFH – Moduł tylnego siedzenia pasażera
· SMFA – moduł siedzenia kierowcy
· SMFAH – moduł tylnego siedzenia kierowcy
· WIM – moduł wycieraczek
· ADP – panel wyświetlacza audio
· AMP – wzmacniacz
· ASK – Kontroler systemu audio
· CBX – MEDIA – ComBox Multimedia
· CDC – zmieniarka płyt CD
· CDCP-DSP – zmieniarka CD – cyfrowy procesor dźwięku
· CHAMP – Centralna jednostka główna i platforma multimedialna
· CHAMP-GW – Centralna jednostka główna i platforma multimedialna – bramka
· CPM
· CVM – Moduł miękkiego dachu składanego
· DAB – tuner cyfrowy
· DSP – cyfrowy procesor dźwięku
· DVDC – zmieniarka DVD
· FBI – Elastyczny interfejs magistrali
· FKA – Tylna nagrzewnica lub klimatyzacja
· FRM – Moduł Przedziału Pasażerskiego
· HU – Jednostka główna
· ICM – Zintegrowane zarządzanie podwoziem
· KHI – interfejs zestawu słuchawkowego
· MOST – Analiza systemów transportowych zorientowanych na media
· NAV – komputer nawigacyjny
· RFK – Kamera cofania
· RSE – rozrywka na tylnych siedzeniach
· SG-FD – Wyświetlacz w tylnej komorze
· TEL – interfejs telefoniczny
· VM – moduł wideo
· ACC – Aktywny tempomat
· AHM – moduł przyczepy
· BZM – Centrum sterowania, konsola środkowa
· CAS – System dostępu do samochodu
· CID – Centralny Wyświetlacz Informacyjny
· KON – Kontroler
· FBZM – Centrum sterowania przedziałem tylnym, konsola środkowa
· FCON – Kontroler tylnej części
· FZD – Centrum Funkcji Dachowych
· GWS – Przełącznik zmiany biegów
· IBOC – amerykański tuner cyfrowy wewnątrzkanałowy
· KOMBI – Zestaw wskaźników
· LM – Moduł świateł
· NVE – elektronika noktowizyjna
· NVK – kamera noktowizyjna
· PDC – kontrola odległości podczas parkowania
· SDARS – satelitarny cyfrowy tuner radiowy
· SEC – Pomocnicza jednostka sterująca
· SINE – Syrena i czujnik przechyłu
· TBX – Touchbox
· TCB – połączenie alarmowe Combox
· ULF-SBX-H – Moduł interfejsu wysoki
· VDP – platforma dynamiki pionowej
Monitorowanie pracy czujników oraz pełna kontrola nad DPF
· Temperatura spalin przed katalizatorem
· Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych
· Obliczony pozostały przebieg filtru cząstek stałych
· Przebieg (od regeneracji)
· Włączona regeneracja
· Status regeneracji
Monitorowanie parametrów DPF:
N47C16
Odczyt kasowanie/kasowanie kodów usterek: numer kodu usterki, opis kodu usterki, status kodu usterki, typ kodu usterki
▶️Zalety oprogramowania SDPROG
✅Tryb serwisowy - odczyt i kasowanie kodów usterek z wszystkich modułów w samochodzie oraz monitorowanie parametrów bieżących wraz z DPF/FAP/GPF oraz wiele innych, w zależności od marki samochodu.
✅Program SDPROG przeznaczony jest do obsługi wszystkich marek i modeli samochodów zgodne z systemem OBDII wyprodukowanych dotychczas.
✅Odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL.
✅Odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta.
✅Kasowanie błędów i kodów usterek.
✅Uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia.
✅Program potrafi odczytać wszystkie kody obowiązujące w systemie OBDII. Takie jak: P - układ napędowy, B – nadwozie, C – podwozie, U – komunikacja sieciowa.
✅Badanie napięcia, funkcja pozwala określić w jakiej kondycji znajduje się akumulator oraz regulator napięcia.
✅Monitor diagnostyczny, nadrzędna opcja diagnostyczna. Pozwala uzyskać szybką informację na temat stanu danego pojazdu.
✅G-Sensor, za pomocą tej funkcji można sprawdzić przeciążenia w samochodzie na podstawie zegara.
✅Tryb Race, jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika
▶️Gdzie oprogramowanie SDPROG, przyda się najbardziej?
Warsztat Samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
Świadomy Kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- wiele innych
Sprzedawca Samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
▶️Porady diagnostyczne
SDPROG PL będący częścią zestawu oferuje bogatą bazę wskazówek technicznych, które pomogą użytkownikowi sprawniej znaleźć usterkę i ją usunąć:
- Możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- Przyczyny pojawienia się kodu błędu
- Możliwe objawy
- Zasada działania podzespołu
Program obsługuje wszystkie marki i modele samochodów od 2004 roku niezależnie od kraju, w jakim zostały wyprodukowane.
Jest to możliwe, dzięki temu, iż system OBDII został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm EURO, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
▶️Porady podczas zakupu pojazdu
Podaje informacje przydatne przy zakupie samochodu, jak np.:
- Przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- Czas od momentu usunięcia kodów usterek
- Czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
W celu lepszego poznania procesów zachodzących w silniku, aplikacja ma możliwość monitorowania pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- Temperatury silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- Obroty silnika
- Pozycji pedału przyśpieszenia
- Napięcia w instalacji elektrycznej
- Ciśnienia doładowania turbosprężarki
- Wiele innych
▶️Wykrywa specyficzne błędy
Błędy generyczne: błędy, które definiuje się dla każdego producenta tak samo.
Błędy specyficzne dla danego producenta: są to błędy, których definicja jest ściśle związana z danym producentem samochodów, dla każdej marki dany numer błędu będzie posiadał inną definicję.
Kody zapisane: są to kody, które zostały potwierdzone. Informują, że usterka aktualnie występuje i wywołuje zaświecenie się kontrolki MIL/Check Engine.
Kody oczekujące: są to kody, które wystąpiły sporadycznie i nie zostały ponownie zarejestrowane, nie powodują zaświecenia się kontrolki MIL/Check Engine.
Kody stałe: są to kody, które zostały skasowane, ale sterownik silnika nie potwierdził, że dana usterka już nie występuje.
▶️Badanie napięcia
Badanie napięcia pozwala określić w jakiej kondycji jest akumulator oraz regulator napięcia.
Badanie napięcia
Test pozwala odczytać napięcia na akumulatorze w różnych trybach pracy samochodu:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
▶️Monitory diagnostyczne
Monitory diagnostyczne to nadrzędna funkcja oprogramowania SDProg. Pozwala w bardzo prosty sposób, wstępnie sprawdzić pojazd, który na przykład chcemy zakupić. Jeżeli pojawią się dane błędy, może to oznaczać, iż nie warto będzie pojechać do profesjonalnej stacji diagnostycznej.
Oprogramowanie daje możliwość sprawdzenia, czy kody usterek nie zostały usunięte chwilę wcześniej, przed naszym przyjazdem.
Dodatkowo przy pomocy tej funkcji, można dodatkowo sprawdzić, czy dana usterka nadal występuje w samochodzie i czy została poprawnie usunięta.
Co oznaczają kolory ikonek przy nazwach podzespołów samochodowych?
- Zielony – brak kodów błędów oraz wszystkie dostępne monitory ukończone.
- Żółty – brak kodów błędów oraz występują monitory nieukończone.
- Czerwony – kody błędów występują oraz istnieją monitory nieukończone.
Co jeśli monitor jest nieukończony?
Oznacza to, że dana procedura diagnostyczna nie została ukończona.
Monitory ciągłe są cały czas monitorowane, ich usterka i testowanie przebiega stosunkowo szybko np. wypadanie zapłonu. Jeżeli chodzi o monitory nieciągłe to czas jest dłuższy gdyż musi być spełniony szereg warunków aby system diagnostyczny mógł przeprowadzić pełną procedurę, np. usterka katalizatora.
W przypadku kiedy monitor jest nieukończony trzeba zachować szczególną ostrożność, ponieważ nie wiemy czy jego test zakończy się ponownym wystąpieniem usterki czy układ potrzebuje jeszcze czasu na dodatkowe testy.
▶️G-Sensor
Funkcja G-Sensor umożliwia sprawdzenie przeciążeń w pojeździe na podstawie danych z zegara. Dzięki tej funkcji, łatwo można sprawdzić aktualnie panujące przeciążenia w samochodzie, podczas jazdy. Program przedstawia aktualną oraz maksymalną wartość przeciążenia.
▶️Tryb Race
Tryb Race jest funkcją, która pozwala na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych, do określonej przez użytkownika prędkości.
Za pomocą tej funkcji, kierowca może ustawić sobie sygnał dźwiękowy, który zasygnalizuje w którym momencie najlepiej zmienić bieg. Najlepiej ustawić sygnał dźwiękowy w momencie, kiedy silnik osiąga swoją maksymalną moc.
Informacji mówiących o tym przy jakich obrotach dany silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Sposób działania:
- Pojedynczy sygnał dźwiękowy oraz mruganie zegara informują o konieczności przygotowania się do zmiany biegu na wyższy.
- Podwójny sygnał dźwiękowy oraz stałe podświetlenie zegara na kolor czerwony informują o konieczności natychmiastowej zmiany biegu na wyższy.