Interfejs iCar2 4.0 Bluetooth LE + oprogramowanie SDPROG PL dla KIA
Twój samochód ma problemy ze spalaniem? Sonda lambda działa nieprawidłowo? Pojawiły się błędy silnika? Potrzebujesz sprawdzić filtr DPF?
Interfejs iCar 2 Bluetooth 4.0 LE ELM327 jest obecnie jednym z najnowszych interfejsów diagnostycznych, a jego zaletą jest to że łączy się z większością silników aut osobowych na szynie CAN.
Interfejs iCar2 Bluetooth 4.0 LE jest dostosowany do wszystkich urządzeń pod kontrolą systemu Android, a także iOS. Jest także zalecany dla posiadaczy urządzeń Huawei.
Polskie oprogramowanie diagnostyczne do interfejsów OBDII i ELM327+ funkcja serwisowa dla Audi, BMW, Dacia, Hyundai, Infiniti, Kia, Mini, Nissan, Opel, Renault, Seat, Skoda, Volkswagen.
▶️Zaktualizowane oprogramowanie SDPROG, oprócz Trybu OBDII, posiada zaimplementowany Tryb serwisowy
Program diagnostyczny SDPROG w wersji elektronicznej. Dostępny na systemy Android oraz iOS, do pobrania w:
✅Google Play
✅AppStore
✅AppGallery (Huawei)
▶️Ważne!
Aby korzystać z programu diagnostycznego SDPROG należy zalogować się na konto MySDProg. Aby założyć konto MySDProg należy podać kod aktywacyjny otrzymany po zakupie produktu.
Program diagnozuje wszystkie marki i modele samochodów, które zostały wyprodukowane zgodnie z systemem OBDII.
Wprowadzenie standardu OBDII na świecie:
USA oraz Azja:
✅od 1996 roku
Europa:
✅od 2000 roku w przypadku silników benzynowych
✅od 2004 roku w przypadku silników wysokoprężnych
▶️Obsługiwane modele KIA
Przeznaczony do samochodów marki KIA w latach 2006 do 2024
Borrego (2008-2019), Cadenza (VG) (2010-2016), Cadenza (YG) (2017-2021), Carens (FJ) (2000-2007), Carens III (2007-2013), Carens (KY) (2022-2023), Carnival (VQ) (2006-2015), Carnival (KA4) (2021-2024), Carnival (YPi) (2020-2023), Ceed (ED) (2006-2013), Ceed (JD) (2012-2018), Ceed (CD) (2019 – 2023), Cerato (LD) (2003-2009), Cerato/Forte (TD) (2009-2013), Cerato/Forte (YD) (2013-2019), Mohave/Borrego (HM) (2009-2023), Niro DE HEV (2017-2022), Niro DE PHEV (2017-2022), Niro (DE) EV (2019-2022), Niro (SG2) EV (2023), Niro (SG2) HEV (2023), Optima (2005), Optima (TF) (2011-2016), Optima (JF) (2015-2020), Optima/Magnetis (MG) (2006-2010), Optima (JF) HEV (2016-2020), Optima (TF) HEV (2011-2015), Optima (JF) PHEV (2016-2020), Picanto (SA) (2003-2011), Picanto (TA) (2012-2018), Rio (JB) (2005-2012), Rio (QBR) (2012-2018), Rio (SC) (2017-2023), Rio (UP) (2012-2018), Rio (UB) (2017-2018), Rio (YB) (2017-2023), Sorento (BL) (2006-2009), Sorento (UM) (2015-2021), Sorento (MQ4) (2020-2023), Soul (AM) (2009-2014), Soul (PS) (2013-2019), Soul (SK3) (2019-2023), Soul (PS) EV (2014-2019), Soul (SK3) EV (2019-2023), Sportage (KM) (2005-2010), Sportage III (2010-2011), Sportage (QL) (2016-2022), Sportage (NQ5) (2022-2024), Sportage (NQ5E) (2022-2023), Stinger (CK) (2018-2023), Venga (YN) (2010-2020), Xceed (CD CUV) (2020-2024), Xceed (CD CUV) PHEV (2020-2023),
▶️Zestaw zawiera
✅Interfejs iCar2 4.0 Bluetooth LE
✅oryginalne oprogramowanie SDPROG w wersji na wszystkie urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS
✅instrukcje
✅kod aktywacyjny (PLXXXX-XXXX-XXXX) zapewniający dożywotni dostęp do programu, darmowe aktualizacje oraz pomoc techniczną. Kod aktywacyjny jest niezbędny, aby założyć konto MySDProg
▶️Obsługiwane moduły dla samochodu KIA
· Silnik
· Automatyczny system skrzyni biegów
· HCU/LDC (Hybrydowy Układ Kontroli/Niski Przetwornik DC-DC)
· MCU (Jednostka Kontroli Silnika)
· BMS (System Zarządzania Baterią)
· AAF (Aktywna Klapa Powietrza)
· ABS/ESP
· System poduszek powietrznych
· Deska rozdzielcza
· Klimatyzacja
· BCM (Moduł Kontroli Nadwozia)
· AHLS (Adaptacyjny System Oświetlenia Przedniego)
· SPAS (System Inteligentnej Pomocy Parkingowej)
· LDWS (System ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu)
· EPS (Elektryczne wspomaganie kierownicy)
· PTG (Elektryczna klapa bagażnika)
· SMK (Inteligentny Klucz)
· BSD-L (System wykrywania martwego pola - lewa strona)
· BSD-R (System wykrywania martwego pola - prawa strona)
· SJB (Inteligentny Blok Sterowania)
· eCall (System Telefonu Alarmowego)
· AEB (Autonomiczne Hamowanie Awaryjne)
· PGS (System Pomocy w Parkowaniu)
· WPC (Bezprzewodowe ładowanie bezprzewodowe)
· MFC (Kamera wielofunkcyjna)
· AVN (Nawigacja Audio Video)
· HUD (Wyświetlacz Head-Up)
· VESS (Wirtualny System Dźwięku Silnika)
· IBU-TPMS (Zintegrowana Jednostka Kontroli Nadwozia - Monitorowanie Ciśnienia w Oponach)
· RVM (Monitor Tylnego Widoku)
· F-CMR (Kamera Przodu)
· FR (Przedni Radar)
· RCR (Radar Tylny w Narożniku)
· System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
· IBU-BCM (Zintegrowana Jednostka Kontroli Nadwozia - Kontrola Nadwozia)
· 4WD (Sterowanie napędem 4x4)
· PSM (moduł fotela zasilanego elektrycznie)
· ICU (zintegrowana centralna jednostka sterująca)
· BMW (system kontroli akumulatora)
· E-ST (elektroniczny wybierak biegów)
· SWRC (pilot na kierownicy)
· ADAS_D (Zaawansowany system wspomagania jazdy)
· MLM (moduł sterujący oświetleniem nastrojowym)
· APSU (elektryczna regulacja fotela ze wspomaganiem jednostki)
· DPPS (przełącznik do sterowania elektrycznie sterowanym fotelem kierowcy)
· APPS (przełącznik ułatwiający elektryczną regulację foteli)
· SHVU-F (jednostka sterująca ogrzewaniem i wentylacją siedzeń – przód)
· SHVU-R (jednostka sterująca ogrzewaniem i wentylacją siedzeń – tył)
· PCM (moduł komunikacyjny wykorzystujący linie energetyczne)
· CDM (Moduł sterujący drzwiczką portu ładowania)
· DAU (jednostka monitorująca i sterująca funkcjami związanymi z drzwiami)
· ICCU (zintegrowana jednostka sterująca ładowaniem)
· VCMS (system zarządzania pojazdami)
· CCU_CCNF (Centralna jednostka komunikacyjna dla funkcji łączności samochodowej)
· CCU_CGW (Centralna jednostka komunikacyjna pełniąca funkcję bramki samochodowej)
· DHS_FL (moduł czujnika w klamce lewych przednich drzwi)
· DHS_FR (moduł czujnika w klamce prawych drzwi przednich)
· ICC (kamera wewnątrz kabiny pojazdu)
· CCNC (system nawigacji zintegrowany w kokpicie samochodu)
· MKBD (klawiatura do sterowania multimediami)
· ADAS_P_MCU (jednostka przetwarzająca zaawansowane systemy wspomagania kierowcy)
· LBM (moduł zawierający baterie litowe)
· RCM (Moduł do sterowania funkcjami dachu)
Monitorowanie pracy czujników oraz pełna kontrola nad DPF
· Aktywny tryb działania
· Różnica ciśnienia w filtrze cząstek (CPF OPT)
· Wartość czujnika temperatury spalin 1 (W górę od katalizatora utleniającego) (CPF OPT)
· Wartość czujnika temperatury spalin 2 (W górę od filtra cząstek stałych) (CPF OPT)
· Stan naładowania filtra cząstek (CPF OPT)
· Całkowity przejechany dystans od ostatniej udanej regeneracji
· Przejechany dystans od ostatniej udanej regeneracji
· Długość pokrycia przebytej trasy
· Przepływ spalin
· Różnica ciśnienia w katalizowanym filtrze cząstek (CPF)
· Temperatura spalin wstępna przed turbosprężarką o zmiennych geometriach (VGT)
· Temperatura spalin wstępna przed katalizowanym filtrem cząstek (CPF) (EGT)
· Ciśnienie wstępne przed katalizowanym filtrem cząstek (CPF)
· Udana regeneracja
· Wartość korekty z dolnego czujnika tlenu (Bank 1)
· Wartość korekty z dolnego czujnika tlenu (Bank 2)
· Wartość integratora czujnika tlenu w dół katalizatora
· Czas progowy monitorowania katalizatora
· Średnia amplituda sygnału czujnika za katalizatorem (Bank 1)
· Średnia amplituda sygnału czujnika za katalizatorem (Bank 2)
· Liczba progowa monitorowania wydajności katalizatora z wynikami błędów
· Całkowita liczba monitorowania wydajności katalizatora z wynikami błędów
· Cykl pracy grzałki tlenu (Bank 1 czujnik 1) (LSF)
· Cykl pracy grzałki tlenu (Bank 1 czujnik 1) (LSU)
· Cykl pracy grzałki tlenu (Bank 1 czujnik 2) (LSF)
· Cykl pracy grzałki tlenu (Bank 2 czujnik 1) (LSF)
· Cykl pracy grzałki tlenu (Bank 2 czujnik 1) (LSU)
· Cykl pracy grzałki tlenu (Bank 2 czujnik 2) (LSF)
· Okres grzania czujnika tlenu - Górny katalizator (Bank 1) (LSF)
· Okres grzania czujnika tlenu - Górny katalizator (Bank 2) (LSF)
· Okres grzania czujnika tlenu - Dolny katalizator (Bank 1) (LSF)
· Okres grzania czujnika tlenu - Dolny katalizator (Bank 2) (LSF)
· Górny limit korekty TV
· Dolny limit korekty TV
· Okres grzania czujnika tlenu - Górny katalizator (Bank 1) (LSU)
· Okres grzania czujnika tlenu - Górny katalizator (Bank 2) (LSU)
· Surowe napięcie temperatury przed filtracją cząstek benzyny (GPF)
· Surowe napięcie temperatury po filtracji cząstek benzyny (GPF)
· Wartość czujnika temperatury spalin w górnej części filtra cząstek benzyny (GPF OPT)
· Wartość czujnika temperatury spalin w dolnej części filtra cząstek benzyny (GPF OPT)
· Stan naładowania filtra cząstek (GPF OPT)
· Długość przejechana podczas pokrycia
· Napięcie baterii
· Napięcie baterii po włączeniu klucza zapłonu
· Stan naładowania baterii
· Rzeczywiste obroty silnika
· Docelowe obroty jałowe
· Napięcie czujnika przepływu powietrza (MAF)
· Wartość czujnika przepływu powietrza (MAF)
· Napięcie sygnału czujnika ciśnienia (MAP)
· Ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym (MAP)
· Kąt czujnika położenia przepustnicy (TPS) 1 - Napięcie
· Otwarcie przepustnicy
· Dopasowany kąt przepustnicy do pracy na jałowym biegu
· Napięcie temperatury wody
· Temperatura wody
· Napięcie temperatury powietrza dolotowego (IAT)
· Temperatura powietrza dolotowego (IAT)
· Temperatura oleju silnikowego (EOT)
· Wartość ciśnienia w zbiorniku paliwa (opcjonalne)
· Napięcie czujnika temperatury oleju dla zmiennego pompy oleju
· Temperatura czujnika oleju dla zmiennej pompy oleju
· Napięcie czujnika ciśnienia oleju dla zmiennego pompy oleju
· Ciśnienie czujnika oleju dla zmiennej pompy oleju
· Sygnał wyjściowy elektrozaworu zmiennej pompy oleju
· Obowiązkowy cykl pracy czujnika położenia skoku
· Obowiązkowy cykl pracy czujnika położenia jałowego
· Wartość ciśnienia w zbiorniku paliwa
· Ciśnienie A/C
· Końcowy cykl pracy do aktuatora wentylatora
· Filtrowane obciążenie prądem prądnicy
· Włączony bieg w pojeździe A/T
· Prośba o zmniejszenie momentu obrotowego od jednostki sterowania skrzynią biegów (TCU)
· Prośba o zwiększenie momentu obrotowego od jednostki sterowania skrzynią biegów (TCU)
· Napięcie czujnika pozycji pedału przyspieszenia (APP) 1
· Napięcie czujnika pozycji pedału przyspieszenia (APP) 2
· Czujnik pozycji pedału przyspieszenia (APP)
· Prąd baterii (AMS)
· Napięcie baterii (AMS)
· Temperatura baterii (AMS)
· Stan naładowania baterii (AMS)
· Stan zdrowia baterii (AMS)
· Stan funkcji baterii (AMS)
· Skompensowane napięcie baterii
· Wartość surowego napięcia baterii
· Prąd baterii
· Surowa wartość prądu baterii
· Temperatura baterii
· Surowa wartość temperatury baterii
· Nominalna pojemność baterii
· Surowa wartość poziomu oleju
· Wartość przefiltrowana poziomu oleju
· Temperatura oleju
· Ostatnia uśredniona wartość poziomu oleju
· Status oleju
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 1)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 2)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 3)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 4)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 5)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 6)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 7)
· Wartość wyjściowa zapłonu (Cylinder 8)
· Napięcie czujnika poziomu paliwa w zbiorniku 1
· Wartość czujnika poziomu paliwa w zbiorniku 1
· Napięcie czujnika poziomu paliwa w zbiorniku 2
· Wartość czujnika poziomu paliwa w zbiorniku 2
· Napięcie czujnika ciśnienia dla modułu sprawdzania wycieków par paliwa
· Wartość ciśnienia dla modułu sprawdzania wycieków par paliwa
· Obowiązkowy cykl pracy sterowania pompą modułu sprawdzania wycieków par paliwa
· Obowiązkowy cykl pracy sterowania wartością zmiany (COV) modułu sprawdzania wycieków par paliwa
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 1
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 2
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 3
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 4
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 5
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 6
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 7
· Współczynnik korekcji wtryskiwacza 8
· Prośba o diagnozę wycieku zbiornika
· Stan fizyczny diagnozy wycieku zbiornika
· Warunki zatrzymania diagnozy wycieku zbiornika
· Status testu przecieku - krok diagnozy przecieku paliwa
· Ciśnienie w zbiorniku paliwa
· Ciśnienie w zbiorniku paliwa (HEV)
· Wartość referencyjna różnicy ciśnienia zbiornika
· Skorygowany gradient usuwania ciśnienia
· Poziom paliwa
· Stan/dyżur CCV
· Stan/dyżur elektrozaworu sterowania spalaniem
· Temperatura płynu chłodzącego silnika (ECT)
· Temperatura płynu chłodzącego silnika na starcie
· Temperatura powietrza otoczenia (AAT)
· Czujnik położenia pedału przyspieszenia
· Prędkość pojazdu
· Prędkość obrotowa silnika
· Ciśnienie w kolektorze ssącym
· Czasowa konsumpcja paliwa
· Obliczona ilość wtrysku dla przejścia po przejściu 0
· Obliczona ilość wtrysku dla przejścia po przejściu 1
· Obliczona ilość wtrysku dla przejścia po przejściu 2
· Flaga aktywacji kontrolera na podstawie temperatury spalin (EGT)
· Zmierzony różnicowy ciśnienie na filtrze cząstek stałych
· Zmierzone różnicowe ciśnienie na zaworze recyrkulacji spalin (EGR)
· Wartość czujnika temperatury spalin 1 - w górnej części katalizatora utleniającego
· Wartość czujnika temperatury spalin 2 - w górnej części filtra cząstek stałych (DPF)
· Wartość czujnika temperatury spalin 3 - w górnej części układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR)
· Wartość czujnika temperatury spalin 0 - w górnej części turbosprężarki
· Żądanie rozpoczęcia regeneracji filtra cząstek stałych
· Początkowa wartość przebytego dystansu od ostatniej regeneracji
· Przebyty dystans od ostatniej regeneracji
· Licznik całkowitego dystansu
· Udana regeneracja filtra cząstek stałych
· Przerwanie regeneracji filtra cząstek stałych
· Konsumpcja paliwa od ostatniej regeneracji
· Korzystne warunki dla regeneracji filtra cząstek stałych - Wysokie
· Korzystne warunki dla regeneracji filtra cząstek stałych - Niskie
Monitorowanie parametrów DPF:
1.7 CRDI, 1.6 CRDI, 1.5 T-GDI, 1.6 TCI.
Odczyt kasowanie/kasowanie kodów usterek: numer kodu usterki, opis kodu usterki, status kodu usterki.
▶️Zalety oprogramowania SDPROG
✅Tryb serwisowy - odczyt i kasowanie kodów usterek z wszystkich modułów w samochodzie oraz monitorowanie parametrów bieżących wraz z DPF/FAP/GPF oraz wiele innych, w zależności od marki samochodu.
✅Program SDPROG przeznaczony jest do obsługi wszystkich marek i modeli samochodów zgodne z systemem OBDII wyprodukowanych dotychczas.
✅Odczytanie przyczyny występowania świecącej się kontrolki Check Engine/MIL.
✅Odczytanie kodów błędów: zapisanych, oczekujących, stałych, generycznych jak i specyficznych dla danego producenta.
✅Kasowanie błędów i kodów usterek.
✅Uzyskanie przydatnych informacji dotyczących prawdopodobnej przyczyny awarii oraz sposobu jej usunięcia.
✅Program potrafi odczytać wszystkie kody obowiązujące w systemie OBDII. Takie jak: P - układ napędowy, B – nadwozie, C – podwozie, U – komunikacja sieciowa.
✅Badanie napięcia, funkcja pozwala określić w jakiej kondycji znajduje się akumulator oraz regulator napięcia.
✅Monitor diagnostyczny, nadrzędna opcja diagnostyczna. Pozwala uzyskać szybką informację na temat stanu danego pojazdu.
✅G-Sensor, za pomocą tej funkcji można sprawdzić przeciążenia w samochodzie na podstawie zegara.
✅Tryb Race, jest konfigurowalną funkcjonalnością pozwalającą na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych do określonej przez użytkownika wartości prędkości obrotowej silnika
▶️Gdzie oprogramowanie SDPROG, przyda się najbardziej?
Warsztat Samochodowy
- możliwe przyczyny wystąpienia usterki
- przyczyny pojawienia się kodu błędu
- możliwe objawy usterki
- zasada działania podzespołu
Świadomy Kierowca
- monitorowanie temperatury silnika, zasysanego powietrza oraz otoczenia
- monitorowanie pozycji pedału przyspieszenia
- monitorowanie napięcia instalacji elektrycznej
- monitorowanie ciśnienia doładowania turbosprężarki
- wiele innych
Sprzedawca Samochodów
- przejechany dystans od momentu pojawienia się kontrolki MIL
- czas od momentu usunięcia kodów usterek
- czas od momentu pojawienia się kontrolki MIL
▶️Porady diagnostyczne
SDPROG PL będący częścią zestawu oferuje bogatą bazę wskazówek technicznych, które pomogą użytkownikowi sprawniej znaleźć usterkę i ją usunąć:
- Możliwe przyczyny pojawienia się usterki
- Przyczyny pojawienia się kodu błędu
- Możliwe objawy
- Zasada działania podzespołu
Program obsługuje wszystkie marki i modele samochodów od 2004 roku niezależnie od kraju, w jakim zostały wyprodukowane.
Jest to możliwe, dzięki temu, iż system OBDII został zamontowany w samochodach wraz z pojawianiem się norm EURO, które wymuszają na producentach samochodów stosowania jednolitego systemu diagnostycznego.
▶️Porady podczas zakupu pojazdu
Podaje informacje przydatne przy zakupie samochodu, jak np.:
- Przejechany dystans od momentu uaktywnienia kontrolki MIL
- Czas od momentu usunięcia kodów usterek
- Czas od momentu uaktywnienia się kontrolki MIL
W celu lepszego poznania procesów zachodzących w silniku, aplikacja ma możliwość monitorowania pracy poszczególnych czujników w samochodzie:
- Temperatury silnika, zasysanego powietrza i otoczenia
- Obroty silnika
- Pozycji pedału przyśpieszenia
- Napięcia w instalacji elektrycznej
- Ciśnienia doładowania turbosprężarki
- Wiele innych
▶️Wykrywa specyficzne błędy
Błędy generyczne: błędy, które definiuje się dla każdego producenta tak samo.
Błędy specyficzne dla danego producenta: są to błędy, których definicja jest ściśle związana z danym producentem samochodów, dla każdej marki dany numer błędu będzie posiadał inną definicję.
Kody zapisane: są to kody, które zostały potwierdzone. Informują, że usterka aktualnie występuje i wywołuje zaświecenie się kontrolki MIL/Check Engine.
Kody oczekujące: są to kody, które wystąpiły sporadycznie i nie zostały ponownie zarejestrowane, nie powodują zaświecenia się kontrolki MIL/Check Engine.
Kody stałe: są to kody, które zostały skasowane, ale sterownik silnika nie potwierdził, że dana usterka już nie występuje.
▶️Badanie napięcia
Badanie napięcia pozwala określić w jakiej kondycji jest akumulator oraz regulator napięcia.
Badanie napięcia
Test pozwala odczytać napięcia na akumulatorze w różnych trybach pracy samochodu:
- napięcie akumulatora w stanie spoczynku podczas postoju
- spadek napięcia podczas rozruchu
- stan ładowania podczas pracy na wolnych obrotach
- stan ładowania podczas pracy pod obciążeniem
▶️Monitory diagnostyczne
Monitory diagnostyczne to nadrzędna funkcja oprogramowania SDProg. Pozwala w bardzo prosty sposób, wstępnie sprawdzić pojazd, który na przykład chcemy zakupić. Jeżeli pojawią się dane błędy, może to oznaczać, iż nie warto będzie pojechać do profesjonalnej stacji diagnostycznej.
Oprogramowanie daje możliwość sprawdzenia, czy kody usterek nie zostały usunięte chwilę wcześniej, przed naszym przyjazdem.
Dodatkowo przy pomocy tej funkcji, można dodatkowo sprawdzić, czy dana usterka nadal występuje w samochodzie i czy została poprawnie usunięta.
Co oznaczają kolory ikonek przy nazwach podzespołów samochodowych?
- Zielony – brak kodów błędów oraz wszystkie dostępne monitory ukończone.
- Żółty – brak kodów błędów oraz występują monitory nieukończone.
- Czerwony – kody błędów występują oraz istnieją monitory nieukończone.
Co jeśli monitor jest nieukończony?
Oznacza to, że dana procedura diagnostyczna nie została ukończona.
Monitory ciągłe są cały czas monitorowane, ich usterka i testowanie przebiega stosunkowo szybko np. wypadanie zapłonu. Jeżeli chodzi o monitory nieciągłe to czas jest dłuższy gdyż musi być spełniony szereg warunków aby system diagnostyczny mógł przeprowadzić pełną procedurę, np. usterka katalizatora.
W przypadku kiedy monitor jest nieukończony trzeba zachować szczególną ostrożność, ponieważ nie wiemy czy jego test zakończy się ponownym wystąpieniem usterki czy układ potrzebuje jeszcze czasu na dodatkowe testy.
▶️G-Sensor
Funkcja G-Sensor umożliwia sprawdzenie przeciążeń w pojeździe na podstawie danych z zegara. Dzięki tej funkcji, łatwo można sprawdzić aktualnie panujące przeciążenia w samochodzie, podczas jazdy. Program przedstawia aktualną oraz maksymalną wartość przeciążenia.
▶️Tryb Race
Tryb Race jest funkcją, która pozwala na przypisanie sygnałów wizualnych oraz dźwiękowych, do określonej przez użytkownika prędkości.
Za pomocą tej funkcji, kierowca może ustawić sobie sygnał dźwiękowy, który zasygnalizuje w którym momencie najlepiej zmienić bieg. Najlepiej ustawić sygnał dźwiękowy w momencie, kiedy silnik osiąga swoją maksymalną moc.
Informacji mówiących o tym przy jakich obrotach dany silnik osiąga swoją moc maksymalną należy szukać w ogólnie dostępnych źródłach, takich jak fora internetowe lub artykuły prasowe.
Sposób działania:
- Pojedynczy sygnał dźwiękowy oraz mruganie zegara informują o konieczności przygotowania się do zmiany biegu na wyższy.
- Podwójny sygnał dźwiękowy oraz stałe podświetlenie zegara na kolor czerwony informują o konieczności natychmiastowej zmiany biegu na wyższy.