Skaner diagnostyczny Foxwell NT520 Pro
Zawartość zestawu
- Tester diagnostyczny FOXWELL NT520 PRO
- Futerał materiałowy
- Karta microSD z oprogramowaniem
- Kabel USB
- Instrukcja obsługi w języku polskim w formacie PDF (do pobrania niżej w aukcji)
- Instrukcja obsługi papierowa w języku angielskim
Foxwell NT520 Pro jest samodzielnym urządzeniem wyposażonym w kolorowy wyświetlacz, gumową pancerną obudowę, wodoodporną klawiaturę, oraz szybki procesor ARM. Zasilany jest bezpośrednio ze złącza diagnostycznego pojazdu i posiada pełne Polskie menu, włącznie z pełnymi opisami kodów usterek.
Główne cechy skanera
- Typ urządzenia: Skaner
- Typ złącza: OBDII
- Typ połączenia interfejsu: Bezpośrednie
- Oprogramowanie w zestawie: Tak
- Wodoodporna klawiatura: Tak
- Kolorowy wyświetlacz
- Odczyt kodów usterek
- Kasowanie kodów usterek
- Kodowanie kluczyków
- Karta pamięci microSD z oprogramowaniem w zestawie
Urządzenie posiada wgrane oprogramowanie do obsługi 2 rodzajów marek (w praktyce w pełni obsłuży 4 marki + komorę silnika wraz ze skrzynią biegów w samochodach zgodnych z OBDII)
Oprogramowanie znajduje się na karcie pamięci microSD dołączonej do zestawu.
Wgrane marki:
- PEUGEOT - zawiera: Peugeot, Citroen
- HYUNDAI - zawiera: Kia, Hyundai
Możliwości testera NT520 Pro
Poniżej znajduje się lista funkcji testera, w zależności od marki, modelu i rocznika pojazdu
- odczyt kodów usterek
- kasowanie kodów usterek
- podgląd parametrów bieżących (także w postaci wykresów i wskaźników: kilka trybów)
- kodowanie podzespołów
- adaptacje podzespołów (przepustnica, zawór EGR, komputer silnika, itp..)
- test elementów wykonawczych (uruchomienie zaworu EGR, silnika wentylatora, wskazówek licznika itp..)
- reset inspekcji serwisowej, olejowej
- kodowanie wtryskiwaczy
- kodowanie kluczyków
- pełna obsługa filtra cząstek stałych DPF (sprawdzenie poziomu sadzy, reset, regeneracja, adaptacja po wymianie)
- pełna obsługa elektrycznego hamulca postojowego EPB (cofanie zacisków przy wymianie klocków, ustawienie siły nacisku tłoczków, grubości klocków)
- automatyczne skanowanie wszystkich modułów pojazdu
- odczyt informacji o ECU
- czyszczenie wartości przyuczonych
- odczyt VIN
- reset programowania zespołów sterujących
- odpowietrzanie pompy hamulcowej
- kalibracja poziomu
- kalibracja czujnika kąta skrętu układu kierowniczego
- przyuczenie biegu jałowego
- kąt wyprzedzenia zapłonu
Obsługiwane moduły sterujące
NT520 Pro obsługuje praktycznie wszystkie moduły sterujące w jakie wyposażony jest dany pojazd, włącznie z najnowszymi modelami z bieżącego roku.
- silnik
- układ hamulcowy ABS
- poduszki powietrzne
- automatyczna skrzynia biegów
- moduł komfortu
- elektronika hamulców
- kontrola trakcji ESP/ASR/EBD
- układ ciśnienia w oponach TMPS
- klimatyzacja
- wspomaganie układu kierowniczego
- deska rozdzielcza
- nawigacja
- system audio
- centralny zamek
- system antywłamaniowy
- elektronika świateł
- napęd 4x4
- pamięć foteli
- elektronika drzwi
- nawigacja
- wspomaganie parkowania
- asystent utrzymania pasa ruchu
- kamera cofania
- tempomat
Diagnostyka OBDII
Oprócz pełnej diagnostyki podanych na aukcji marek, tester umożliwia diagnostykę całej komory silnika wraz ze skrzynią biegów w pojazdach europejskich: diesel po 2004, benzyna po 2001, azjatyckich po 1999, amerykańskich po 1996.
- odczyt błędów: P0, P2, P3, U0, oraz kody charakterystyczne danej marki: P1, P3, U1
- odczyt oraz kasowanie statusu kontrolki MIL (check engine)
- odczyt oraz kasowanie kodów błędów chwilowych, także stałych
- informacja o pojeździe (VIN CIN CVN)
- odczyt zamrożonych ramek
- odczyt danych rzeczywistych (także w postaci wykresów)
- test sondy lambda
- komponenty
- monitory gotowości
Jak sprawdzić, czy pojazd posiada normę emisji spalin OBDII?
System OBDII obowiązkowo posiadają auta:
- sprzedawane po 1 stycznia 1996 w USA
- sprzedawane po 1 stycznia 1999 w Azji
- sprzedawane po 1 stycznia 2001 w Unii Europejskiej
- sprzedawane po 1 stycznia 2002 w Polsce
- auta z silnikiem diesla sprzedawane po 1 stycznia 2004
Istnieje również taka możliwość, że samochody sprzedawane wcześniej mogły także posiadać system OBDII, ale wówczas nie było to dla producentów obowiązkowe.
Samochody wyposażone w system OBDII posiadają:
- charakterystyczne 16-pinowe złącze,
- dwa lub więcej czujników tlenu (sond λ),
- powinny posiadać naklejkę informującą o emisji spalin, którą najczęściej umieszcza się w większości pojazdów pod maską lub przy chłodnicy. Naklejka ta posiada informację, czy dany pojazd ma certyfikat OBDII.
Samo posiadanie charakterystycznego złącza przez pojazd nie jest wyznacznikiem obsługiwania systemu OBDII przez pojazd - bezwzględnie muszą zostać spełnione wszystkie 3 powyższe warunki.
Zainstalowane najnowsze możliwe oprogramowanie
Skaner posiada najnowsze możliwe oprogramowanie przewidziane dla tego modelu. Producent nie przewiduje kolejnych aktualizacji.
Zgodnie z informacją na opakowaniu, skaner powinien obsłużyć samochody do rocznika 2017. Nie gwarantujemy, że zadziała on z nowszymi rocznikami.