YAMAHA F100 FETL
Niższa masa. Duża moc. Żywe przyspieszenie
Zaprezentowany na 2017 rok silnik zaburtowy Yamaha F100 jest jeszcze lżejszy od swojego poprzednika, dzięki czemu może wyznaczać standardy pod względem osiągów, płynności przyspieszenia i niskiego spalania. Dzięki zastosowanej w nim innowacyjnej technologii Yamahy F100 jest też absolutnie niezawodny.
Najnowsza technologia czterosuwowa Yamahy zapewnia niezrównane osiągi - 16-zaworowy silnik z pojedynczym wałkiem rozrządu (SOHC), zaawansowaną konstrukcją układów dolotowego i wydechowego oraz wielopunktowym, elektronicznym wtryskiem paliwa EFI gwarantuje doskonałe przyspieszenie.
Szeroki wachlarz wygodnych rozwiązań, obejmujący m.in. system PrimeStart™, wysokowydajny alternator, cyfrowe wskaźniki sieciowe oraz szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia śruby i trymu Power Trim & Tilt, gwarantuje pełną kontrolę na wodzie.
16-zaworowy silnik w układzie SOHC
Zastosowanie układu SOHC (pojedynczy wałek rozrządu w głowicy) oraz cylindrów o dużej pojemności i czterech zaworów na cylinder pozwoliło uzyskać optymalne wzbudzanie zaworów, a tym samym zapewnić lepsze przyspieszenie i osiągi. Najnowsza technologia 4-suwowa doskonale współpracuje z zaawansowanymi konstrukcjami układów dolotowego i wydechowego oraz wielopunktowym, elektronicznym wtryskiem paliwa Yamaha EFI.
Duża, pojedyncza przepustnica
Ten nowatorski mechanizm steruje dopływem powietrza do wszystkich czterech cylindrów, zapewniając regulację impulsową przed doprowadzeniem do układu EFI. Gwarantuje to najwyższą precyzję dopływu powietrza zależnie od wymagań kierowcy i warunków spalania.
Cyfrowe wskaźniki sieciowe
Model F100 współpracuje z cyfrowymi wskaźnikami sieciowymi Yamahy, które zapewniają dostęp do wszelkich informacji umożliwiających optymalizację pracy silnika oraz jego wydajności. Obejmują one m.in. wielofunkcyjny obrotomierz, licznik czasu pracy, wskaźnik kąta trymu, wskaźnik ciśnienia oleju, funkcję regulacji prędkości obrotowej oraz lampki ostrzegawcze. Silnik jest też zgodny ze wskaźnikiem prędkościomierza/paliwomierza informującym o prędkości, ilości paliwa w zbiorniku oraz poziomie jego zużycia.
Prosty system sterowania prędkością obrotową podczas trollingu (opcjonalnie)
Kolejną funkcją cyfrowego systemu sieciowego jest przycisk na obrotomierzu, który umożliwia natychmiastowe sterowanie prędkością obrotową silnika — obroty można zmieniać co 50 obr/min, w zakresie od 550 do 1000 obr/min. Płynne, wygodne sterowanie.
Szerokozakresowy system regulacji kąta nachylenia i trymu Power Trim & Tilt
Odkryj wszechstronność i moc silnika Yamaha. Szybki czas reakcji na przyciski sterujące sprawia, że trymowanie i zmiana kąta nachylenia są łatwe i płynne. Duży zakres trymu zapewnia pewne sterowanie. Możliwość ustawienia ujemnego kąta trymu zwiększa przyspieszenie, gwarantując szybkie wejście w ślizg.
System zabezpieczający przed kradzieżą Yamaha Customer Outboard Protection (Y-COP)
Opcjonalny immobiliser Y-COP jest łatwy w obsłudze i bardzo skuteczny. Jednym przyciskiem na prostym, funkcjonalnym pilocie można zablokować lub odblokować silnik. System zabezpiecza silnik przed kradzieżą i daje poczucie pewności, gdy trzeba pozostawić łódź bez nadzoru.
Mikroprocesorowy moduł sterujący silnika (ECM)
Niezawodny mikrokomputer jest „mózgiem” silnika. Nieustannie monitorując odbierane dane i ustawienia, zapewnia płynną pracę i optymalne czasy zapłonów, a ponadto automatycznie uruchamia systemy ostrzegawcze i zabezpieczające. Wygodne złącze diagnostyczne umożliwia autoryzowanym serwisom Yamaha łatwy dostęp w celu diagnozowania ewentualnych usterek.