SILNIK ZABURTOWY MARKI MARINER - MERCURY TYP 40 MLDK Z ROKU 2002, UŻYWANY W BARDZO DOBRYM STANIE WIDOCZNYM NA ZDJĘCIU, MOŻLIWOŚĆ TANIEGO TRANSPORTU
HP / kW - 40 / 29.4
Typ silnika - 2 w rzędzie
Pojemność skokowa - 45,6 / 747
Max. prędkość obrotowa (obr/min) - 5500
System zasilania paliwem - 2 zawory na cylinder, pojedynczy
Alternator A/W - 18 amp / 226 watt
Rekomendowany olej - Mercury FourStroke Oil 10W-30
System ostrzegawczy zabezpieczenia silnika - Niskie ciśnienie oleju; Nadmierne obroty; Przegrzanie
Rozruch - Ręczny; Elektryczny
Sterowanie - Rumpel
Długość kolumny -długa stopa
Przełożenie - 2.00:1
Waga - 102 kg
Średnica i skok - 2.56 x 2.95" / 65 x 75 mm
Zapłon - SmartCraft ECM 07 Digital Inductive
System paliwowy - Elektroniczny wtrysk paliwa (EFI)
System chłodzenia - Chłodzony wodą, z termostatem
Biegi - F-N-R
Obudowa przekładni - Standard
System trymowania - Power Trim
System wydechowy - Przez śrubę
Zakres trymowania dla wód płytkich (stopnie) - 16
Standardowy niezależny zbiornik paliwa - 6.6 / 25
OPIS I CHARAKTERYSTYKA SILNIKA
Nowe silniki MARINER- Mercury 40 KM MLDK mają większą kompatybilność z systemem SmartCraft, który odpowiada za kompleksowe monitorowanie parametrów urządzeń zamontowanych na łodzi jak i samego silnika. Dostarcza szczegółowych danych o stanie silnika i jego aktualnych osiągach oraz funkcjach jak pozycja trymu, prędkość, obroty, pływanie w trolingu (Troll control), przepływ paliwa. Kontroluje też działanie łodzi, poziom paliwa czy stan naładowania akumulatorów. SmartCraft
stanowi również zabezpieczenie silnika. Monituruje jego pracę zbierając dane z czujników i zapewnia szybką informację o, choć to mało prawdopodobne, nieprawidłowościach w działaniu. W przypadku poważniejszych usterek chroni silnik przed ich konsekwencjami.
TDS zwiększa ochronę łodzi i silnika przed kradzieżą a co za tym idzie oszczędza trosk właścicielowi umożliwiając zablokowanie silnika, gdy ktoś próbuje go uruchomić bez specjalnego immobilajzera. Jeśli podczas uruchamiania silnika brakuje pilota TDS, silnik odpali, ale będzie pracował w trybie awaryjnym. Zostaną ograniczone obroty i osiągi, co spowoduje, że łódź będzie mogła płynąć tylko z niewielką prędkością. Do momentu, kiedy pilot nie będzie umieszczony w specjalnym gnieździe silnik będzie pracował w bardzo ograniczonym zakresie swojej mocy. Oczywiście, gdy immobilaizer będzie na swoim miejscu silnik zacznie pracować normalnie, możliwe będzie uzyskanie pełnej mocy.
Użycie materiałów odpornych na korozję w połączeniu z unikalnym, wielostopniowym systemem malowania silników czterosuwowych firmy Mercury zapewnia maksymalną ochronę korozyjną w wodzie słonej.
Mercury Active Trim jest opatentowanym, zintegrowanym z GPS automatycznym system regulującym pozycję trymu w zależności od prędkości i obrotów silnika. Automatyczne trymowanie zapobiega sytuacji, gdy silnik jest podnoszony zbyt wcześnie lub zbyt późno, kiedy łódź wchodzi wślizg,. Dzięki możliwości wyboru pięciu profili działania, system można dopasować do każdego rodzaju łodzi od ciężkich kabinowych po lekkie aluminiowe łodzie wędkarskie.
Wyposażenie opcjonalne silnika Mercury w duży rumpel jest coraz częściej spotykane w otwartych łodziach pontonowych i łodziach laminatowych – wszędzie tam gdzie dłuższa dźwignia z wygodnie umiejscowionym przyciskiem trymowania zapewnia łatwe i bezpieczne sterowanie bez użycia dużej siły. Pasjonaci wędkarstwa doceniają opcję trollingu, która umożliwia precyzyjne dostosowanie prędkości łodzi do wartości, przy których ryby biorą najlepiej.