SILNIK TRÓJFAZOWY 2,2 kW/1400 OBR/MIN. [90LC-4]
Nr Katalogowy: 90LC-4
EAN:
Producent: KACPEREK / OMEC-MOTORS / RADIUS-RADPOL
DANE TECHNICZNE
Silnik elektryczny trójfazowy 2,2 kW/ 1400 OBR/MIN. [90LC-4]
- Typ silnika : 90LC-4
- Moc [KW] : 2,2
- Moc [KM] : 3
- Prędkość obrotowa [obr/min] : 1420
- Napięcie: 230/400V
- Liczba biegunów: 4
- Rozłącznik (wyłącznik): 0-1
- Masa [kg] : 17
- Położenie skrzynki zaciskowej: góra / boki
- Obudowa : aluminium
- Średnica osi wału [mm] : 24
- Wymiary montażowe łap [mm] dł/szer : 125 / 140
- Wielkość mechaniczna : 90
- Rodzaj pracy : S-1 ciągła
- Klasa temperatury : +45°C IE1
- Stopień ochrony : IP54
PROSIMY PRZY ZAMÓWIENIU W WIADOMOŚCI EMAIL OKREŚLIĆ SPOSÓB MOCOWANIA [ŁAPOWE, KOŁNIERZOWE]
Wymiary montażowe kołnierzy B5 B14
Typ kołnierza B5 FF165
- Rozstaw śrub (po średnicy) : 165
- Średnica zamka (kryzy) : 130
- Średnica kołnierza : 200
Typ kołnierza IMB14 FT115(C140)
- Rozstaw śrub (po średnicy) : 115
- Średnica zamka (kryzy) : 95
- Średnica kołnierza : 140
Klasa izolacji
We wszystkich prezentowanych silnikach zastosowana jest izolacja klasy F (temperatura pracy do 155°C).Wszystkie silniki o mocy nie ułamkowej posiadają czujniki temperatury wbudowane w uzwojenia co przy zastosowaniu właściwego wyłącznika elektromagnetycznego pozwala samoczynnie wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia dopuszczalnej temperatury uzwojenia.
Stopień ochrony
Oferowane silniki posiadają stopień ochrony IP55 wg EN 60034, co oznacza, że silniki są odporne na wnikanie pyłów w ilościach zakłócających ich pracę oraz na strumień wody z dowolnego kierunku.
Konstrukcja silników
Silniki do wielkości mechanicznej 160 są w obudowach aluminiowych. Z kolei silniki od wielkości mechanicznej 180 są wykonane w obudowie żeliwnej. Korpusy mają taką konstrukcję, która umożliwia konfigurację silnika ze skrzynką zaciskową usytuowaną na górze , po prawej lub po lewej stronie. Standardowo silniki dostarczane są ze skrzynką zaciskową na górze.
Silniki do wielkości mechanicznej 180 wyposażone są w łożyska kryte (ZZ lub 2RS) i nie wymagają obsługi. Natomiast silniki od wielkości mech. 200 wyposażone są w smarowniczki. Środek smarny powinien być uzupełniany zgodnie z dołączoną dokumentacją techniczną.
Chłodzenie
W standardowym silniku funkcję chłodzącą spełnia wentylator osadzony na wale i osłonięty pokrywą perforowaną. W związku z tym, że wentylator jest osadzony bezpośrednio na wale silnika, efektywność chłodzenia jest ściśle związana z prędkością obrotową tego wału.
Silniki przeznaczone do pracy z falownikami, których prędkości obrotowe będą obniżane poniżej 700 obr/min, powinny być wyposażone w niezależny układ chłodzenia (tzw. obce chłodzenie). Dzięki takiemu rozwiązaniu, intensywność chłodzenia silnika jest stała i niezależna od jego prędkości obrotowej.
Sprawność IE1
Sprawność silnika elektrycznego to stosunek mocy mechanicznej oddawanej na wale silnika do mocy elektrycznej pobranej przez silnik. Energia elektryczna, która nie jest zamieniana w energię mechaniczną powoduje straty. Aby straty te zredukować i zwiększyć sprawność silnika optymalizuje się jego konstrukcję i wykorzystane materiały.W krajach Unii Europejskiej wprowadzono prawne uregulowania w zakresie sprawności silników elektrycznych niskiego napięcia. W 2009 roku Komisja Europejska opublikowała Rozporządzenie (UE) 640/2009 znane też jako EU MEPS (Minimal Efficiency Performance Standard – Minimalny Standard Wydajności Energetycznej).