SILNIK TRÓJFAZOWY 0,37 kW, 2800 obr/min. 71M1-2
Nr Katalogowy: 71M1-2
EAN:
Producent: KACPEREK / OMEC-MOTORS / RADIUS-RADPOL
DANE TECHNICZNE
Silnik elektryczny trójfazowy 0,37 kW 2800 obr/min.71M1-2 230/400V
- Silnik Trójfazowy IE1
- Moc znamionowa [KW/HP] : 0,37 0,5
- Prędkość obrotowa [obr/min] : 2755
- Prąd znamionowy In 230V/400V [A] : 1,66/0,96
- Sprawność [%] : 69
- Współczynnik mocy [cosɸ] : 0,81
- Moment znamionowy [Mn] : 1,3
- Krotność momentu rozruchowego [Mr/Mn] : 2,2
- Krotność prądu rozruchowego [Ir/In] : 6,1
- Waga [kg] : 6
- Mocowanie : łapowe i kołnierzowe
- Napięcie: 230/400V
- Liczba biegunów: 2
- Rozłącznik (wyłącznik): 0-1
- Położenie skrzynki zaciskowej: góra / boki
- Średnica osi wału [mm] : 14
- Wymiary montażowe łap [mm] dł/szer : 112 / 90
- Wielkość mechaniczna : 71
- Rodzaj pracy : S-1 ciągła
- Klasa energetyczna : +45°C IE1
- Stopień ochrony : IP54
PROSIMY PRZY ZAMÓWIENIU W WIADOMOŚCI EMAIL OKREŚLIĆ SPOSÓB MOCOWANIA [ŁAPOWE, KOŁNIERZOWE]
Wymiary montażowe kołnierzy B5 B14
Typ kołnierza B5 FF130
- Rozstaw śrub (po średnicy) : 130
- Średnica zamka (kryzy) : 110
- Średnica kołnierza : 160
Typ kołnierza B14S FT85
- Rozstaw śrub (po średnicy) : 85
- Średnica zamka (kryzy) : 70
- Średnica kołnierza : 105
Klasa izolacji
We wszystkich prezentowanych silnikach zastosowana jest izolacja klasy F (temperatura pracy do 155°C).Wszystkie silniki o mocy nie ułamkowej posiadają czujniki temperatury wbudowane w uzwojenia co przy zastosowaniu właściwego wyłącznika elektromagnetycznego pozwala samoczynnie wyłączyć silnik w przypadku przekroczenia dopuszczalnej temperatury uzwojenia.
Stopień ochrony
Oferowane silniki posiadają stopień ochrony IP55 wg EN 60034, co oznacza, że silniki są odporne na wnikanie pyłów w ilościach zakłócających ich pracę oraz na strumień wody z dowolnego kierunku.
Konstrukcja silników
Silniki do wielkości mechanicznej 160 są w obudowach aluminiowych. Z kolei silniki od wielkości mechanicznej 180 są wykonane w obudowie żeliwnej. Korpusy mają taką konstrukcję, która umożliwia konfigurację silnika ze skrzynką zaciskową usytuowaną na górze , po prawej lub po lewej stronie. Standardowo silniki dostarczane są ze skrzynką zaciskową na górze.
Łożyska
Silniki do wielkości mechanicznej 180 wyposażone są w łożyska kryte (ZZ lub 2RS) i nie wymagają obsługi. Natomiast silniki od wielkości mech. 200 wyposażone są w smarowniczki. Środek smarny powinien być uzupełniany zgodnie z dołączoną dokumentacją techniczną.
Chłodzenie
W standardowym silniku funkcję chłodzącą spełnia wentylator osadzony na wale i osłonięty pokrywą perforowaną. W związku z tym, że wentylator jest osadzony bezpośrednio na wale silnika, efektywność chłodzenia jest ściśle związana z prędkością obrotową tego wału.
Silniki przeznaczone do pracy z falownikami, których prędkości obrotowe będą obniżane poniżej 700 obr/min, powinny być wyposażone w niezależny układ chłodzenia (tzw. obce chłodzenie). Dzięki takiemu rozwiązaniu, intensywność chłodzenia silnika jest stała i niezależna od jego prędkości obrotowej.
Sprawność IE1
Sprawność silnika elektrycznego to stosunek mocy mechanicznej oddawanej na wale silnika do mocy elektrycznej pobranej przez silnik. Energia elektryczna, która nie jest zamieniana w energię mechaniczną powoduje straty. Aby straty te zredukować i zwiększyć sprawność silnika optymalizuje się jego konstrukcję i wykorzystane materiały.W krajach Unii Europejskiej wprowadzono prawne uregulowania w zakresie sprawności silników elektrycznych niskiego napięcia. W 2009 roku Komisja Europejska opublikowała Rozporządzenie (UE) 640/2009 znane też jako EU MEPS (Minimal Efficiency Performance Standard – Minimalny Standard Wydajności Energetycznej).