Silnik do pontonu / łódki elektryczny HASWING Osapian SLIM 55/60Lbs MAXIMIZER w wersji S-Slim
GWARANCJA.
Sprzedaję gotowy zestaw składający się z silnika, akumulatorów żelowych niemieckiego producenta KM BATTERY (2 x 60Ah= 120 Ah 12V), przewodów do mostkowania akumulatorów, „motylków” do szybkiego połączenia akumulatorów, pokrowca na silnik oraz zapasowych bezpieczników. Sprzedawane przedmioty są używane w stanie bardzo, bardzo dobrym. Nie widać śladów użytkowania. Wykorzystany był do 10 razy. Po każdym użyciu akumulatory były ładowane. Po raz pierwszy sprzęt został użyty w czerwcu br. Przedmioty zakupione zostały w styczniu 2018 r. i znajdują się jeszcze (długo) na gwarancji. Poniżej umieszczam krótki opis sprzedawanych przedmiotów oraz link do szczegółowego opisu na stronę sklepu, w którym dokonałem zakupu. Umieszczone zdjęcia są zrobione przeze mnie i ukazują faktyczny stan sprzętu. Dodam jeszcze, że silnik jest z maximizerem, który w bardzo wydłuża pracę silnika na akumulatorach. Silnik jest również w wersji S-Slim, tzn. z krótszą (76 cm) kolumną. Jest to bardzo wygodna wersja w transporcie, np. w bagażniku auta. Silnik oraz akumulatory zakupione zostały w: Multi-Com Tomasz Wódz, ul. Słowackiego 49, 97-300 Piotrków Trybunalski
OPIS:
Przez kilka lat obecności na polskim rynku HasWing udowodnił, że silniki tej marki kojarzone są z jakością, wytrzymałością i trwałością, dzięki czemu są najczęściej kupowanymi silnikami na naszym rynku. Posiadają profesjonalny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, a także dostęp do oryginalnych części zamiennych, co zapewnia sprawne działanie na długie lata.
Sprzedawany silnik wyposażony jest w przeciwieństwie do powszechnie występujących na rynku w grube przewody zasilające (14mm2 w czystej miedzi) co pozwala na oszczędność 10% prądu z zachowaniem mocy silnika. Przewody zamontowane zostały przez serwis sprzedający co pozwala na zachowanie gwarancji.
Jak wcześniej napisałem silnik jest w wersji z maximizerem. Maximizer to to układ elektroniczny, który zastępuje standardowy przełącznik biegów typu 5 biegów do przodu i 3 biegi do tyłu. Regulacja obrotów odbywa się płynnie do przodu jak i do tyłu, daje nam możliwość ustawienia prędkości precyzyjnie. Regulacja z użyciem zwykłego przełącznika biegów ma tą podstawową wadę, dla przykładu na 2 biegu otrzymamy prędkość około 2km/h a na 3 biegu 3,5km/h, nie mamy możliwości uzyskać prędkości pośredniej co jest bardzo istotne przy trolingowaniu. Układ maximizera oprócz płynnej regulacji ma jeszcze jedna bardzo ważną zaletę - oszczędza prąd w akumulatorze (zwiększa zasięg łodzi w stosunku do silnika ze standardową regulacją biegów 5/3. Dla przykładu: Silnik z przełącznikiem biegów 55Lbs na 3 biegu ma pobór w granicach 19A przy prędkości około 3,5km/h, ten sam silnik z maximizerem przy tej samej prędkości 3,5km/h ma pobór około 4A, jest to prawie pięciokrotnie mniej, przy niższej prędkości oszczędność jest jeszcze większa, na prędkości maksymalnej oszczędności nie ma, maximizer daje pełną moc na silnik! Oszczędności zaczynają się od każdej prędkości poniżej maksymalnej, im wolniej tym oszczędność jest większa. Podane dane poborów to faktyczne liczby uzyskane z testów przeprowadzonych przez serwis Multi-Com, w którym zakupiony został silnik oraz akumulatory.
Silnik posiada 5-diodowy wskaźnik LED naładowania akumulatora. Urządzenie informujące o stanie naładowania akumulatora, zabezpiecza przed przekroczeniem stanu maksymalnego rozładowania akumulatora (10,5V).
Poziom rozładowania 10,5V w czasie pracy silnika to granica bezpieczna po przekroczeniu której akumulator traci swoje właściwości (pojemność, żywotność).
Konstrukcja silnika pozwala na możliwość regulacji o 20 stopni w górę od pozycji poziomej i regulacji do 90 stopni w dół, w sumie 110 stopni. Przesuwając w dół głowicę o 90 stopni, możemy złożyć silnik do wygodnej pozycji transportowej. Silnika HASWING można używać zarówno w wodzie słodkiej jak i w morzu. Wytrzymała kolumna wykonana z grubościennego anodowanego aluminium, odporna na korozję i uszkodzenia, dużo mocniejsza od cienkich stalowych i kompozytowych które po kilku odkształceniach pękają. Dodatkową ochronę przed uderzeniem silnika i śruby o dno stanowi płetwa silnika.
Osapian 55/60 dzięki dużej mocy i śrubie z 3 łopatkami wyróżnia się dużym momentem obrotowym i jest jednym z najszybszych silników zasilanych 12V. Zalety śruby trzy-łopatkowej:
- większa moc
- wyższa prędkość
- mniejsze odległości między płatami
- lepsze odpychanie roślinności.
Maksymalna waga łodzi z załogą to 1900 kg.
Dane techniczne silnika:
Zalecany do łodzi o szerokości do 160cm. (Najlepsze Osiągi)
Uciąg - 60Lbs
Moc max. - 760W
Regulacja prędkości płynna do przodu i do tyłu ( Maximizer-Oszczędność Prądu)
Maximizer MC POWER 300 TC ver. C
Długość przewodu zasilającego około - 1,5mb
Przewody zasilające - 14mm22 (większa moc i oszczędność prądu)
Długość kolumny 30 cali – 76 cm. S-SLIM
Wysokość silnika transportowa – 106 cm
Maksymalna wysokość między górnym rantem pawęży a dnem łodzi - 45,5cm
Maksymalna grubość deski pawęży - 68mm
Minimalna szerokość pawęży do zamocowania silnika - 14,5cm
Średnica śruby - 236mm
Waga silnika - 8,2kg.
Zasilanie - 12V
Pobór prądu nominalny - 44A
Kolor: CZARNY
Gwarancja 24 mies. + 24 mies.
Warunki gwarancji w załączeniu.
Więcej informacji:https://www.mc-sklep.pl/silnik-do-pontonu-lodki-elektryczny-haswing-osapian-slim-5560lbs-max-mc-tuning-do-10-lat-gwarancji-p-569.html
W komplecie również akumulatory. 2x 60 Ah 12 V. Dlaczego dwa? Są to akumulatory żelowe, które ważą po ok. 17,6 kg. Łatwiej przenieść jeden i połączyć równolegle dwa. W rezultacie otrzymujemy 120 Ah 12 V
KM BATTERY NPG 60Ah 12V (GEL) x 2 szt = 120Ah!!!
2 lata gwarancji
Warunki gwarancji w załączeniu.
Bezobsługowy akumulator żelowy wysokiej jakości. Bezpieczny w eksploatacji, nie wymaga konserwacji oraz jest szczelny i może pracować w dowolnej pozycji. Bardzo powolny proces samorozładowania. Akumulatory KMBattery serii NPG są przeznaczone do zastosowań wymagających zwiększonej żywotności przy pracy cyklicznej jak i buforowej .
Zalety:
- Długa żywotność
- Możliwość montażu w dowolnej pozycji
- całkowita bezobsługowość
- odporny na niskie temperatury
- hermetyczna konstrukcja
- Powolny proces samorozładowania
- Szeroki zakres temperatur pracy
- Bardzo duża koncentracja energii
Parametry:
Pojemność – 60Ah C10
Napięcie ładowania w temp. 25 st.C buforowo 13,5-13,7V ; cyklicznie 14,5,-14,9V
Długość - 226 mm
Szerokość - 135 mm
Wysokość - 216 mm
Waga – 17,6 kg x 2szt.
Pełna szczelność, technologia wykonania pełen żel.
Więcej informacji: https://www.mc-sklep.pl/akumulator-km-npg-120ah-12v-dual-2x-60-ah-17-6kg-x-2szt-p-831.html
W komplecie również praktyczny pokrowiec na silnik. Chroni zarówno silnik jak i miejsce, w którym jest on przewożony. Pozwala również na swobodne przenoszenie. Długi pas wmontowany w pokrowiec umożliwia swobodne przenoszenie np. na ramieniu. Dodatkową zaletą pokrowca jest np. zawieszenie go razem z silnikiem na ścianie garażu lub innego miejsca. Nie mam do niego dowodu zakupu, gdzieś się zawieruszył. Jego cena zakupu to ok. 180 zł. Kolor granatowy.
Gwarancja na ww przedmioty realizowana jest przez serwis sprzedający:
Multi-Com Tomasz Wódz
ul.Słowackiego 49
97-300 Piotrków Trybunalski
W załączniku umieściłem większą ilość zdjęć.
Chętnie odpowiem na pytania: p3m@mm.pl, tel. 660 516 853.