Silnik elektryczny do kompresorów 2.2kW LX50PRO
Oferowana jednofazówka posiada prawdziwe parametry techniczne i jest NR 1 wśród silników stosowanych w kompresorach olejowych
Budowa
LX50PRO
oparta została na produkcji
dawnego modelu z czasów PRL
, znanych wszystkim w tamtych czasach silników marki
BRZEG
DANE TECHNICZNE
- Zasilanie: 230V~50Hz
- Moc: 2.2kW
- Obroty: 2900rpm
- Ilość biegunów: 2
- Średnica koła pasowego: 88mm
- Grubość wałka silnika: 24mm
- Długość całkowita: 340mm
- Wysokość całkowita: 220mm
- Materiał wykonania: Żeliwo, metal
- Waga z opakowaniem: ~14kg
Silnik elektryczny jednofazowy ogólnego przeznaczenia, budowy zamkniętej. Silnik polecany jest do stosowania w kompresorach olejowych różnych marek.. Oferowany model wyposażony został w układ dwóch kondensatorów - startowego i roboczego. Rozwiązanie to polega na wykorzystaniu mocnego kondensatora (startowego) przy uruchomieniu silnika, który po osiągnięciu przez urządzenie pełnych obrotów zostaje automatycznie rozłączony przy pomocy odważników odśrodkowych. W tym samym momencie załącza się słabszy kondensator (roboczy). Dzięki takiemu rozwiązaniu technologicznemu silnik podczas pracy nie przegrzewa się, a całość jest bezobsługowa i w pełni zautomatyzowana.
Wnętrze puszki z elektryką jest niezwykle dobrze zaprojektowane i czytelne. znajdziemy w niej przewody elektryczne z bardzo łatwym schematem podłączenia urządzenia do sieci elektrycznej oraz połączenie ze znajdującymi się obok kondensatorami. Zastosowany w silniku system zmiany kierunku obrotów (Prawo - Lewo) został oparty na dwóch zworkach, dzięki czemu można go łatwo zmienić lub zamontować prosty przełącznik wyprowadzony poza obudowę urządzenia. Całość zasilana jest napięciem 230V, dzięki czemu silnik można uruchomić posiadając dostęp do zwykłego gniazdka elektrycznego. W zestawie z silnikiem dostarczane jest koło pasowe.
Oferowany silnik osiąga moc do 2,2kW przy obrotach maksymalnych 2900rpm. Oznacza to, iż oferowany model jest wysokoobrotowy. Urządzenie znajdzie swoje zastosowanie zarówno do napędzania kompresorów jak i innych urządzeń. Obudowa silnika została wykonana z niezwykle trwałego żeliwa, co w połączeniu z kształtem obudowy znacząco poprawia odprowadzanie ciepła z układu do otoczenia. Wysoką jakość wykonania można również zauważyć na przykładzie pozostałych elementów - metalowa osłona wentylatora oraz puszka z elektryką wykonana z wytrzymałego metalu znacząco poprawiają aspekty wizualne silnika, ale także odporność na uszkodzenia.