Silnik elektryczny do kompresorów 2.2kW
DANE TECHNICZNE
- Zasilanie: 230V~50Hz
- Moc: 2.2kW
- Obroty: 2900rpm
- Ilość biegunów: 2
- Średnica wałka: 24mm
- Długość wałka: 51mm
- Rozstaw otworów [Szer x Dł1 x Dł2]: 14 x 10 - 4 otwory
- Średnica koła pasowego: 87mm
- Wymiary całkowite - Bez wałka [Dł x Szer x Wys]: 26 x 17 x 24cm
- Materiał wykonania: Aluminium - Plastik
- Waga z opakowaniem: ~14kg
Silnik elektryczny jednofazowy ogólnego przeznaczenia, budowy zamkniętej. Silnik polecany jest do stosowania w kompresorach olejowych różnych marek.. Oferowany model wyposażony został w układ dwóch kondensatorów - startowego i roboczego. Rozwiązanie to polega na wykorzystaniu mocnego kondensatora (startowego) przy uruchomieniu silnika, który po osiągnięciu przez urządzenie pełnych obrotów zostaje automatycznie rozłączony przy pomocy odważników odśrodkowych. W tym samym momencie załącza się słabszy kondensator (roboczy). Dzięki takiemu rozwiązaniu technologicznemu silnik podczas pracy nie przegrzewa się, a całość jest bezobsługowa i w pełni zautomatyzowana.
Oferowany silnik osiąga moc do 2,2kW przy obrotach maksymalnych 2900rpm. Oznacza to, iż oferowany model jest wysokoobrotowy. Urządzenie znajdzie swoje zastosowanie zarówno do napędzania kompresorów jak i innych urządzeń. Obudowa silnika została wykonana z niezwykle lekkiego ale także trwałego aluminium, co w połączeniu z kształtem obudowy znacząco poprawia odprowadzanie ciepła z układu do otoczenia. Wysoką jakość wykonania można również zauważyć na przykładzie pozostałych elementów - metalowa osłona wentylatora oraz puszka z elektryką wykonana z twardego tworzywa sztucznego znacząco poprawiają aspekty wizualne silnika, ale także odporność na uszkodzenia.
Wnętrze puszki z elektryką jest niezwykle dobrze zaprojektowane i czytelne. Obok dwóch kondensatorów znajdziemy w niej przewody elektryczne z bardzo łatwym schematem podłączenia urządzenia do sieci elektrycznej. Zastosowany w silniku system zmiany kierunku obrotów (Prawo - Lewo) został oparty na dwóch zworkach, dzięki czemu można go łatwo zmienić lub zamontować prosty przełącznik wyprowadzony poza obudowę urządzenia. Całość zasilana jest napięciem 230V, dzięki czemu silnik można uruchomić posiadając dostęp do zwykłego gniazdka elektrycznego. W zestawie z silnikiem dostarczane jest koło pasowe.
Rozstaw otworów montażowych znajduje się powyżej i jest podawany według wzoru:
- Rozstaw otworów [Szer x Dł1 x Dł2]: 14 x 10 - 4 otwory
Szer - Rozstaw otworów na szerokość, pomiędzy otworami na 2 różnych łapach.
Dł1 - Rozstaw otworów na długość, pomiędzy otworem skrajnym (od strony wału) do pierwszego w kolejności otworu montażowego od strony wentylatora.
Dł2 - Rozstaw otworów na długość, pomiędzy otworem skrajnym (od strony wału) do drugiego (skrajnego) w kolejności otworu montażowego od strony wentylatora.
Silnik elektryczny jednofazowy LXC50PRO 2.2kW/3.0HP 1450rpm
- Silnik elektryczny
- Instrukcja obsługi