Cichy sterownik silnika krokowego - Silent StepStick Trinamic TMC2208
w pełni kompatybilny z a4988
Główne cechy modułu:
- Całkowicie bezgłośna praca silnika krokowego dzięki funkcji stealthChop2™
- Maksymalny prąd pracy silnika RMS: 1.2A – (max. 2A z odpowiednim chłodzeniem)
- W przeciwieństwie do TMC2100 posiadającego stealthChop™ nie wymaga zwiększania prądu silnika aby zapobiec gubieniu kroków podczas rozpoczęcia ruchu.
- Napięcie zasilające: 5-36V
- Pełna kompatybilność z pololu a4988 StepStick
- Mikrokroki: 1/1, 1/2, 1/4, 1/8, 1/16.
- Sterowanie sygnałami STEP/DIR
- Dodatkowy aluminiowy radiator z taśmą pozwalającą na przyklejenie
Porównanie głośności drukarki wyposarzonej w sterowniki DRV8825 oraz wyposarzonej w TMC2208 dostępne jest pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=hQcym3nTu6Q
Opis i porównanie TMC2208 na kanale producenta: https://www.youtube.com/watch?v=FvW93yCbqFE
Sterownik silnika krokowego TMC2208 firmy Trinamic pozwala na bardzo cichą pracę silnika krokowego dzięki stealthChop2™. W przeciwieństwie do pierwszej wersji tego algorytmu jest on wyposażony w pomiar rezystancji uzwojenia silnika. Dzięki czemu możliwe jest natychmiastowe ustalenie prawidłowego prądu pracy niezwłocznie po rozpoczęciu ruchu.
W przypadku układów TMC2100 oraz TMC2130 prąd ten jest ustalany w czasie ok 100ms od rozpoczęcia każdego ruchu, co mocno ogranicza ich zastosowanie w drukarkach 3D lub innych urządzeniach które wymagają dynamicznej kontroli silnika (ciągłe starty oraz zatrzymania).
Problem ten został omówiony tu Thomas Sanladerer o TMC2100 - https://youtu.be/g6Bxoqr8QlY
Dodatkowo przedstawiam oscylogramy z pomiarów obu modułów (TMC2100 oraz TMC2208) w przypadku wykonania tego samego ruchu.
Napięcie referencyjne (mierzone na potencjometrze względem masy) ustala prąd pracy silnika. Oblicza się go wg. Wzoru: VREF = IRMS/0,766 [V]. (VREF - napięcie mierzone na potencjometrze, IRMS - prąd silnika)
Dodatkowo ze względu na wykorzystany algorytm sterowania producent zaleca aby prąd silnika był większy niż pewna wartość, która jest obliczana ze wzoru: ILOW=(24/512)*(VM/Rcoil) [A], gdzie: VM- napięcie zasilania silnika, Rcoil - rezystancja cewki silnika.
W razie pytań proszę o kontakt:
kuctomasz3@gmail.com
tel.: 530855791