SIGMA 24/1.4 ART DG HSM | Szerokokątny obiektyw o maksymalnej przysłonie F1.4, który ujawnia nowy horyzont jakości obrazu.
POLSKA DYSTRYBUCJA mocowanie NIKON F
Zdobywca wielu nagród i wyróżnień. Podstawowe narzędzie pracy wielu zawodowych fotografów.
Na fali sukcesu wybitnych obiektywów Sigmy z serii Art. tj. 35/1.4 DG HSM oraz 50/1.4 DG HSM powstał kolejny, przeznaczony dla wymagających fotografów oczekujących nieprzeciętnej jakości obrazu przy współpracy ze współczesnymi, wymagającymi matrycami pełnoklatkowymi. Zaawansowany układ 15 soczewek ułożonych w 11 grupach gwarantuje pełną ostrość obrazu już od przysłony F1,4. Aż 3 soczewki wykonano ze specjalnych szkieł FLD oraz 4 soczewki z SLD. Każda soczewka pokryta jest warstwami antyrefleksyjnymi likwidującymi bliki i flary, dzięki czemu obiektyw zachowa odpowiedni kontrast nawet przy fotografowaniu pod słońce. Dopełnieniem jakości obrazu jest 9-cio listkowa, zaokrąglona przysłona, dzięki której uzyskujemy przyjemną plastykę obrazu i pożądany miękki efekt bokeh. Automatyczna ostrość ustawiana jest za pomocą ultradźwiękowego silnika HSM (Hyper Sonic Motor) gwarantującego cichą i szybką pracę. Jest to szczególnie ważne podczas pracy w kościołach, teatrach oraz filmowaniu. Całość zamknięto w stylowej, wytrzymałej obudowie a mosiężny bagnet łączy precyzję z wytrzymałością na lata pracy.
Oprócz zdjęć krajobrazów i martwej natury obiektyw doskonale sprawdzi się w fotografii reporterskiej, astrofotografii oraz videofilmowaniu
Precyzyjny Autofocus
Dzięki nowemu algorytmowi kontrolującemu pracę autofocusa, szybkość i jakość ostrzenia obiektywów SIGMA Art będzie na tym samym poziomie co w konstrukcjach projektowanych oryginalnie dla aparatów bezlusterkowych. Dotyczy to pracy we wszystkich trybach autofocusa, w tym trybu ciągłego AF-C.
Kompatybilność stabilizacji obrazu
Obiektywy będą w pełni kompatybilne z systemem stabilizacji matrycy. Optymalizacja następuje przez ustalenie ogniskowej obiektywu i dostosowanie parametrów stabilizacji wewnątrz aparatu.
Korekcja aberracji
Korekcja poziomów jasności na brzegach obrazu, dystorsji oraz aberracji chromatycznej będzie zoptymalizowana dzięki przepływowi informacji o parametrach optycznych z obiektywu do aparatu.
Do budowy obiektywu wykorzystano 15 soczewek, ułożonych w 11 grupach. Obiektyw ten został wyposażony w szkło SLD (Special Low Dispertion) o niskim stopniu załamania światła. W efekcie, generowany obraz jest niezwykle ostry i kontrastowy w całej płaszczyźnie obrazu.
SLD - szkło o niskiej dyspersji mające na celu minimalizację aberracji chromatycznej
Za korektę wad barwnych odpowiadają soczewki wykonane ze szkieł o niskiej dyspersji m.in. ze szkła o własnościach zbliżonych do fluorytu. W obiektywie zastosowano cztery soczewki asferyczne ze szkła SLD * i aż trzy ze szkła fluorytowego FLD **. Tak skomplikowany układ optyczny ( 16 soczewek w 11 grupach ) gwarantuje likwidacje wszelkich aberracji barwnych oraz zjawiska komy w całym przekroju kadru.
SLD - szkło o niskiej dyspersji mające na celu minimalizację aberracji chromatycznej
FLD - szkło o ultra niskiej dyspersji, które oferuje wydajność na najwyższym poziomie, a jego właściwości są podobne do fluorytu.
Redukcja flar i blików
Już na wczesnych etapach procesu projektowania obiektywów, mierzone są flary i bliki w celu zbadania odporności mechanizmu optycznego na silne źródła światła. Specjalna wielowarstwowa powłoka redukuje flary i bliki, by umożliwić fotografom wykonywanie ostrych zdjęć nawet w trudnym oświetleniu.
Stopień w jaki szkło odbija światło zależy od długości fali światła. Stąd różne kolory widma światła. Ta właściwość jest źródłem aberracji chromatycznej, obwódki koloru szczególnie zauważalnej przy teleobiektywach.
Większość aberracji chromatycznej może zostać wyeliminowana dzięki zastosowaniu wypukłej soczewki o wysokiej refrakcji i wklęsłego elementu o niskiej refrakcji. Mimo to, może pozostać tak zwane „widmo wtórne”.
By je zminimalizować, obiektywy SIGMA są wyposażone w trzy rodzaje soczewek o niskiej dyspersji: ELD (Extraordinary Low Dispersion), SLD (Special Low Dispersion) i FLD („F” Low Dispersion).
Zwłaszcza szkło FLD charakteryzuje się wyjątkowo niską dyspersją i wysoką przepuszczalnością, przypominającą fluoryt. Ten wyjątkowy rodzaj szkła oraz optymalizacja dystrybucji energii pozwala na doskonałą jakość obrazu, niezakłóconego aberracją chromatyczną
Przy zdjęciach z punktowymi źródłami światła lub z odbiciami na powierzchni wody w tle, okrągła, 9-cio listkowa przysłona pozwala osiągnąć efekt ‘bokeh’, nawet przy wysokich ustawieniach.
Napęd HSM pozwala na szybką i cichą pracę napędu AF. 1. Ponadto, nowy firmware oferuje funkcję tzw. „ręcznego doostrzenia” w trybie AF. Pozwala ono na ręczne ustawianie ostrości, poprzez kręcenie pierścieniem MF, nawet w sytuacji gdy obiektyw pracuje w trybie AF. Zwiększa to wygodę i szybkość ustawiania ostrości.
Domyślne ustawienie funkcji „ręcznego doostrzania” w trybie AF różni się w zależności od rodzaju mocowania.
Cały proces produkcji, od form odlewniczych do najdrobniejszych części, odbywa się w Japonii, fabryka znajduje się u podnóża góry Aizu. Sigma to jeden z ostatnich producentów, których wszystkie produkty są wytwarzane wyłącznie w Japonii. Produkcja w jednym miejscu, zapewnia wysoką kontrolę jakości obiektywów fotograficznych, filmowych oraz produkowanych tam aparatów.
Ogniskowa
stała 24mm
Konstrukcja obiektywu
15 elementów w 11 grupach (3 soczewki FLD, 4 soczewki SLD)
Kąt widzenia
84,1°
Przysłona
9 zaokrąglonych listków przysłony
Minimalna wartość przysłony
F 1.4
Maksymalna wartość przysłony
F 16
Min. odległość ostrzenia
25cm
Średnica filtra
77mm
Wymiary
85mm x 90,2mm
Waga
665 g