Hydrauliczny hamulec przedni z klamkomanetką
Shimano Deore XTR ST-M965 + BR-M965-F
Witam, mam na sprzedaż w/w model hamulca, który wprowadzał technologię klamkomanetek Dual Control na rynek hamulców hydraulicznych – jeden z najbardziej udanych i cenionych XTR-ów w historii, głównie za wysoką jakość wykonania, ergonomię i bardzo niską wagę, ale według mnie również za niepowtarzalny wygląd. Zacisk BR-M965 posiada mocowanie w standardzie IS (International Standard) – były jeszcze BR-M966 w standardzie Post Mount, ale tego też można założyć poprzez adapter pod widelec z mocowaniem PM. Patrząc na nie, od razu przypominają się czasy świetności marki Shimano, kiedy to jej produkty były niedoścignionym wyznacznikiem kierunku rozwoju technologii osprzętu rowerowego. Rozstaję się z nim tylko przez fakt za krótkiego przewodu hamulcowego do mojej aktualnej konfiguracji (amor przedni o skoku 100mm + długa sterówka).
Dane techniczne:
- Technologia: Dual Control (zmienianie biegów klamką hamulcową)
- Ilość przełożeń przód: 3
- Ilość przełożeń tył: 9 (RapidRise/Low Normal - odwrotna sprężyna)
- Mocowanie zacisku: IS (ISO 2000) pod tarczę 160mm (ale za pomocą adapterów można go dostosować pod Post Mount i inne średnice tarczy)
- Regulacje: naciąg linek, skok/odległość klamki od steru
- Średnica mocowania: 22,2mm
- Długość przewodu hamulcowego: 67cm (od śruby do śruby)
- Materiał: aluminium (korpus klamki i zacisk), magnez (klamka), tworzywo sztuczne (obudowa manetki)
- Kolor: grafitowy połysk
- Waga (realna): 364g (cały zestaw widoczny na zdjęciu)
Stan techniczny idealny – hamulec nie posiada żadnych luzów, wycieków, czy innych uszczerbków technicznych, wszystkie gwinty są całe, a mechanizm manetki precyzyjnie zmienia przełożenia. Wizualnie stan bardzo dobry- – zacisk posiada mikro-ryski w pobliżu napisu "XTR" i otworu na śrubę blokującą klocki, klamkomanetka posiada delikatne przytarcie anody na końcówce klamki oraz wytarty napis "XTR" na górze manetki (wytarcie jest gładkie - żadnych rys); kiedyś można było nabyć nowe "dekielki" na manetki, ale nie wiem czy jeszcze są dostępne w sklepach. Jak widać, klamkomanetka jest wraz ze spodnim cynglem do zrzucania biegów, którego czasami brakuje (lub nawet odpiłowane jest jego mocowanie) w ofertach innych sprzedawców. Hamulec wyposażony w przewód hamulcowy SM-BH96 o długości 67cm od śruby do śruby (otworu końcówki Banjo) oraz linkę przedniej przerzutki o długości 124cm, ale jak dla kogoś to mało i się boi otwierać manetkę w celu montażu linki, mogę za dopłatą nawlec nową linkę (zwykłą lub teflonowaną - koszty do uzgodnienia). Hamulec sprzedaję bez klocków, a zacisk jest bez oryginalnych śrub montażowych – jeśli ktoś sobie życzy, mogę dodać standardowe śruby na imbus. Nie posiadam też tarczy hamulcowej, a hamulec należałoby zalać nowym płynem hamulcowym – w opcji "Kup teraz" zaleję hamulec świeżym olejem mineralnym Shimano (nie należy stosować w tych hamulcach płynu DOT-4!), którego i tak będę musiał kupić do własnych hamulców. Tarczę i klocki najlepiej i tak kupić nowe przy zakupie takiego kultowego sprzętu.
W razie wygranej, proszę uważnie przeczytać informacje z zakładki "O sprzedającym/Pozostałe informacje" – relatywnie to przyspieszy i ułatwi zakończenie transakcji! Cena za przesyłkę jest ceną orientacyjną – może ulec niewielkiej zmianie jeśli waga przewoźnika wskaże inaczej niż moje założenia lub jeśli przewoźnik zmieni cennik; na życzenie i koszt kupującego dodatkowe opcje wysyłki w zależności wybranego przewoźnika. Ewentualne pytania proszę kierować przez "Pytanie do sprzedającego", ewentualnie poprzez mail lub telefon podany w zakładce "O sprzedającym/Kontakt". Zapraszam też na inne moje aukcje i do lektury zakładki „Informacje o sprzedającym”, gdzie dowiesz się więcej na temat zasad jakimi się kieruję na Allegro. Życzę udanych zakupów!