| Shimano kołowrotek Stella 8000 SW-B PGSymbol | STL8000SWBPG | Gwarancja | 24 m | Przełożenie | 4,9:1 | Ilość łożysk | 14+1 | Pojemność szpuli | 0.37-275 / 0.40-230 / 0.47-160 mm-m | Masa | 675 g | Szpula: | aluminiowa | Szpula zapasowa: | brak |
STELLA SW utożsamia absolutną moc. Udało się to osiągnąć dzięki zwiększeniu wytrzymałości, siły zwijania, sztywności, odporności na wodę, oraz ulepszeniu hamulca. Kluczowe mechanizmy wykonano wykorzystując napęd X-Ship, co zwiększyło sprawność przekładni kołowrotka. Dodatkowo, zastosowano w nim korpus Power Aluminium, rotor X-Rigid, kabłąk X-Rigid oraz korbkę X-Rigid, zwiększając w ten sposób sztywność konstrukcji i eliminując straty mocy spowodowane przez odkształcenia. Współdziałanie tych elementów zapobiega stratom mocy wejściowej na korbce i wraz z przekładnią X-Rigid, sercem Stelli, zapewnia olbrzymią siłę zwijania linki. Hamulec X-Tough, ze znacznie zwiększoną wytrzymałością i odpornością na przegrzanie, jest przygotowany na szaleńcze odjazdy ogromnych, walecznych ryb. W stosunku do poprzedniej wersji, polepszyła się też płynność działania, co wpłynęło na niezawodność nowej Stelli. W konstrukcji Stelli SW-B położono nacisk nie tylko na epokowy mechanizm, ale również na wodoodporność, dla zachowania początkowych osiągów i wytrzymałości. Niezawodny system uszczelnień X-Shield zastosowano w wielu miejscach, a wymagające wyjątkowej szczelności sprzęgło wałeczkowe skutecznie chroni system X-Protect - Łożyska 14 S A-RB + 1 łożysko rolkowe
- Nawój Aero Wrap II + 1-speed
- Pojedyncza korbka aluminiowa
- Korpus Aluminium
- Szpula Aluminiowa, kuta na zimno
- Maintenance port Tak (rolka)
- Hamulec wodoodporny (X-Shield)
Zastosowane technologie: - Hagane Gear
Precyzyjne kucie na zimno to kluczowy element obróbki metalu stosowany przez Shimano. Surowiec składowy nie jest poddawany mechanicznej obróbce, tylko jest kształtowany pod bardzo wysokim ciśnieniem, co nadaje mu idealną spoistość, co przekłada się na wytrzymałość i długowieczność elementu, a w tym przypadku - przekładni, która jest sercem każdego kołowrotka. - XShip
Napęd X-Shipjest kombinacją wielu elementów, które działają wspólnie dla maksymalnej efektywności. Dzięki przesunięciu piniona w stronę zębatki głównej, więcej mocy jest przenoszone z rączki na rotor. Pinion jest z kolei wspierany dwoma łożyskami Shimano A-RB co skutkuje o wiele większą stabilnością pracy - Hagane Body
Korpus HAGANE jest produkowany z wytrzymałego aluminium lub magnezu. Pozwala to podnieść jego sztywność i odporność na przeciążenia, obiżając do maksimum szansę na odkształcenie. Skutkuje to mocną obudową dla całego, zawatego wewnątrz mechanizmu i zdecydowanie ulepsza pracę całej konstrukcji. - XShield
Dzięki wyposażeniu kołowrotka Stella SW w najlepsze sposoby uszczelnienia w strategicznych miejscach, w tym na korpusie czy hamulcu, dostęp wody do mechanizmów wewnętrznych został wyeliminowany. Ta ochrona sprawia, że nasz flagowy kołowrotek morski jest gotów znieść dzielnie każde warunki i działania, jakim może być poddany na morzu. - XProtect
Uszczelnienie X-Protect chroni mechanizmy kołowrotka przed dostępem wody z zewnątrz. Specjalne uszczelki znajdują się między innymi pomiędzy rotorem i korpusem, chroniąc mechanizmy kołowrotka od góry. W niektórych kołowrotkach uszczelki znaleźć można również w miejscach osadzenia korbki w korpusie a najlepsze modele - takie jak Stella SW, posiadają dodatkową uszczelkę w miejscu łączenia poszczególnych części korpusu. - X-Tough Drag
System hamulca w nowym kołowrotku STELLA SW jest niebywały pod względem mocy, gładkiej pracy i możliwości ustawień. Podstawowy projekt został przez nas dopasowany do każdego modelu i rozmiaru z osobna, na podstawie wielu testów materiałów składowych - karbonu i metalu. Następnie przystosowaliśmy pokrętło tak, by było maksymalnie proste i wygodne w obsłudze. Dzięki temu, w każdym modelu (rozmiarze) kołowrotka Stella SW uzyskaliśmy idealny, płynnie działający system hamulca, który pozwala wędkarzowi wygrać najtrudniejszą walkę. - ARC Spool
Szpula AR-C zaprojektowana przez Shimano posiada opatentowany kształt, pozwalający lince ześlizgiwać się gładko podczas rzutu, co przekłada się na celność i odległość rzutów. - EI Surface Treatment
E.I Surface to sposób podwójnego zabezpieczenia elementu przed korozją. Sprawia on, że nawet po wielu latach nasze kołowrotki i multiplikatory wyglądają jak nowe. - Rigid Support Drag
Rigid Support Drag eliminuje chybotanie się szpuli nawet przy zupełnym odkręceniu hamulca. Rezultatem tego jest niebywale płynnie działający hamulec dający pełną kontrolę nad rybą, nawet przy korzystaniu z cienkich żyłek i plecionek. - S ARB
Łożyska S A-RB to niezwykle odporne na korozję, znane dobrze łożyska Shimano A-RB, wyposażone w dodatkową osłonę chroniącą przed dostępem piasku, soli czy kurzu. - One Piece Bail
Jednoczęściowy kabłąk nie posiada luki, w którą mogłaby wejść linka w trakcie korzystania z kołowrotka. Po zamknięciu sprawia, że linka szybciej wchodzi bezpośrednio na rolkę prowadzącą. - Aero Wrap II
Zaawansowany system nawoju Aero Wrap II zbudowany na przekładni ślimakowej zapewnia optymalną prędkość oscylacji. Gwarantuje to idealny nawój i redukuje straty energii podczas rzutu, spowodowane tarciem pomiędzy zwojami. Aero Wrap II jest uważany za jeden z najlepszych systemów nawoju na świecie. - Cold Forged Aluminium
Kute na zimno aluminium jest używane podczas wytwarzania niektórych multiplikatorów morskich, kołowrotków muchowych oraz wielu rodzajów szpul. Wykuwane na zimno z jednego kawałka aluminium elementy cechują się ogromną wytrzymałością. - Diecast Aluminium
Odlewane ciśnieniowo aluminium jest używane do tworzenia korpusów i rotorów w wielu kołowrotkach Shimano. Wytwarzamy z niego również szpule do wielu kołowrotków z serii P4 oraz multiplikatorów baitcastingowych. - DynaBalance
System DynaBalance redukuje powstawanie wibracji podczas nawoju co skutkuje gładszą pracą kołowrotka i lepszym wyczuwaniem brań. Za sprawą koszystania z symulacji komputerowych podczas tworzenia każdego kołowrotka, Shimano jest w stanie tworzyć lekkie rotory umożliwiające tak stabilną pracę kołowrotka. - Easy maintenance
Maintenance Port to niewielki otwór umieszczony na korpusie, przez który możemy smarować bezpośrednio mechanizmy wewnętrzne z użyciem oryginalnych, rekomendowanych przez Shimano smarów i oliwek. Niektóre kołowrotki z najwyższej półki posiadają również port do smarowania rolki prowadzącej. - Floating Shaft II
Kluczowe rozwiązanie stosowane w większości kołowrotków stałoszpulowych Shimano w miejscu, w którym napęd szpuli spotyka się z pinionem. Inżynierowie Shimano ograniczyli możliwość stykania się systemu ze ściankami korpusu poprzez przesunięcie łożysk na drugą stronę wałka napędowego. Sprawia to, że wałek jest w pozycji "pływającej", zapewniającej płynność i stabilność pracy. - Hypergear
Precyzyjnie zaprojektowana, główna przekładnia Hypergear przekazuje więcej mocy z rączki na rotor kołowrotka. Stworzona, by nie znosić kompromisów, pozwala osiągnąć większą efektywność nawoju przy mniejszym wkładzie siły. - One Speed Oscillation
Oscylacja jednobiegowa sprawia, że szpula porusza się w jednostajnym tempie. - Power AL
Korpus nowego kołowrotka STELLA SW został wykonany z wytrzymałego aluminium. Zabezpiecza on wnętrze kołowrotka, w tym niezwykle cenne mechanizmy, przed działaniem słonej wody, a przy okazji sprawia, że konstrukcja jest lekka i niebywale mocna. Pozwala to mierzyć się z największymi rybami morskimi w każdych warunkach bez obaw o to, czy sprzęt wytrzyma kolejne przeciążenia. - Power Roller
Specjalnie ukształtowana rolka prowadząca Shimano Power Roller redukuje skręcanie się linki i jest niezwykle przydatna podczas korzystania z cienkich żyłek i plecionek. - Super Stopper II
System Super Stopper II eliminuje wsteczne obroty korbki i rotora, gwarantujac pewne zacięcia, gdy kołowrotek jest przełączony w tryb antireverse. - XRigid Bail
Użycie cieńszego drutu wykonanego z tytanu sprawiło, że niesamowicie wzrosła wytrzymałość i odporność na odkształcenia w nowym kabłąku X-Rigid. Tytan czyni ten kabłąk lżejszym i zapewnia świetne właściwości antykorozyjne. Całość powstała z połączenia najlepszych technologii i materiałów opracowanych przez Shimano - jednoczęściowego kabłąka, dużej rolki prowadzącej przystosowanej do pracy w warunkach morskich, wykonanej w technologii DLC, oraz niezwykle wytrzymałego ramienia kabłąka. Perfekcyjną pracę otrzymaliśmy, łącząc te elementy z rotorem X-Rigid. - XRigid Gear
Niebywale wytrzymała, nowa przekładnia X-Rigid została opracowana w taki sposób, by sprostała każdej, nawet najbardziej wymagającej sytuacji. Jest o wiele cieńsza, lżejsza i mocniejsza od poprzedniej wersji - podnieśliśmy jej moc aż o 38% w kołowrotku Stella SW, zaprojektowanym do radzenia sobie w najcięższych warunkach. - XRigid Handle
Trzonek korbki w nowym kołowrotku Stella SW posiada jednoczęściowy kołnierz. Gwarantuje to niebywałą sztywność konstrukcji korbki, podczas gdy nowa konstrukcja o wiele lepiej przenosi moc i pozwala efektywnie przekładać siłę z rączki na przekładnię. Rozmiary 5000 i większe, używane do połowu naprawdę dużych ryb, zostały wyposażone w odkuwaną na zimno z aluminium rączkę, by uniknąć odkształcenia podczas holu - udało nam się podnieść jej sztywność aż o 35% w stosunku do stansardowych korbek stosowanych w kołowrotkach morskich. Dzięki temu, nawet w najtrudniejszych warunkach, gdy kołowrotek poddawany jest niebywałym przeciążeniom, moc jest przekładana efektywnie na przekładnię kołowrotka. - XRigid Rotor
Zważając na charakterystykę połowów morskich aluminium zostało wybrane przez inzynierów Shimano jako budulec rotora ze względu na świetną wytrzymałość, sztywnośc i odporność na korozję |