Olej przekładniowy Shell Spirax S4 CX 10W (20L)
Pozostali
Nazwa produktu: Shell Spirax S4 CX 10W
Poprzednia nazwa: Shell Donax TC 10W
Zaawansowany, wielozadaniowy olej przekładniowo-hydrauliczny stosowany w maszynach drogowych i rolniczych.Shell Spirax S4 CX 10W został zaprojektowany by zapewnić bezawaryjna pracę urządzeń oraz maksymalnie wydłużyć czas ich eksploatacji.Spełnia wymagania nowoczesnych układów przekładniowych, mostów napędowych, układów z mokrymi hamulcami oraz systemów hydraulicznych stosowanych w wysokoobciążonych maszynach drogowych i rolniczych.
Zastosowanie
Shell Spirax S4 CX 10W jest rekomandowany do użycia
- w wysokoobciążonych układach przekładniowo- hydraulicznych pracujących w maszynach drogowych i rolniczych produkowanych między innymi przez: Caterpillar, Komatsu, Komatsu-Dresser, JCB. Jednocześnie zalecany przez producentów podzespołów mechanicznych: Eaton, Eaton Fuller, ZF, Dana, Rockwell
- w układach:- hydraulicznych- mechanicznych z mokrymi hamulcami
- mostach napędowych
- przetwornikach momentu.
Właściwości i korzyści
- Charakterystyka tarciowa oraz kompatybilność z materiałami. Shell Spirax S4 CX 10W wykazuje wysoką zgodność i niezawodność parametrów tarciowych w kontakcie z metalicznymi i niemetalicznymi materiałami stosowanymi w nowoczesnych systemach. Minimalizuje poślizgi sprzęgieł, zapewnia bezproblemową i cichą pracę przekładni z mokrymi hamulcami.
- Ochrona przecizużyciowa. Wysoka odporność na ścinanie oleju SAE 10W, który nie zawiera dodatków poprawiających współczynnik lepkości (wiskozatory) znacznie poprawia właściwości przeciwzużyciowe produktu w obciążonych układach.
- Charakterystyka niskotemperaturowa. Shell Spirax S4 CX 10W został zaprojektowany by sprostać wymaganiom dobrej płynności w niskich temperaturach. Właściwości te znacznie poprawiają ochronę podczas rozruchu układów w sezonie zimowym.
- Optymalnie wydłużony czas eksploatacji podzespołów. Bardzo szeroki zakres ochrony części mechanicznych podzespołów tj.: dyski cierne z brązu w przetwornikach momentu, tylne mosty napędowe i dyferencjały.
- Test pompy hydraulicznej Vickers 35V25. Doskonałe właściwości oleju Shell Spirax S4 CX 10W potwierdzone spełnieniem wymogów testu.
- Stabilność antyoksydacyjna. Shell Spirax S4 CX 10W zawiera inhibitory utleniania co znacznie zmniejsza oksydacje oleju, minimalizuje powstawanie osadów, chroni żelazne i nieżelazne części przed korozją, zapobiega powstawaniu piany oraz poprawia przepływ oleju, co zwiększa efektywność pracy układów.
Specyfikacje i dopuszczenia
Shell Spirax S4 CX 10W jest przeznaczony do użycia wszędzie tam gdzie przywołuje się poniższe normy:ZF TE-ML 03C; Caterpillar Tractor TO-4.
Odpowiedni do zastosowania w maszynach gdzie wymagane jest dopuszczenie Allison C-4.
Spirax S4 CX 10W jest przeznaczony do użycia w przetwornikach momentu, ręcznych przekładniach, układach z mokrymi hamulcami oraz układach hydraulicznych włączając Komatsu.
Caterpillar Tractor TO-4; ZF TE-ML-03C (SAE 10W); Caterpillar Tractor TO-4; ZF TE-ML-03C, 07F; Allison C-4 (SAE 30); Caterpillar Tractor TO-4; Allison C-4 (SAE 50)
SPECYFIKACJA PRODUKTU
- Nazwa produktu: Shell Spirax S4 CX 10W
- Poprzednia nazwa produktu: Donax TC 10W
- Zastosowanie: olej przekładniowy
- Klasa lepkości SAE: 10W
- Gęstość w temp. 15°C kg/m3: 884
- Temp. zapłonu COC°C minimum: 200
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 40°C: 36.00
- Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt) w temp. 100°C: 6.00
- Wskaźnik lepkości: 111
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE
Oleje Shell Spirax do osi, skrzyń biegów, zaprojektowane aby sprostać wyzwaniom
Oleje Shell Spirax opracowano, aby zapewnić ochronę dla komponentów przekładni i umożliwić ich sprawne funkcjonowanie. Np.: oleje Shell Spirax S6 AXME i Shell Spirax S6 GXME posiadają specjalne właściwości zmniejszające straty energii i chroniące przed tarciem, zmniejszające utratę mocy, zapewniające obniżenie temperatury i podniesienie wydajności mechanicznej. Ich zalety zostały potwierdzone w zakrojonych na szeroką skalę testach laboratoryjnych i terenowych z przebiegiem ponad 20 mln km.
Wiele skrzyć biegów i osi wymaga różnych środków smarnych i jest eksploatowanych w różnych warunkach. Ten sam olej stosowany dla różnych elementów może obniżyć poziom ochrony i wydajność pracy. Oleje Shell Spirax zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić odpowiednią wytrzymałość na utlenianie, lepkość oraz właściwości wymagane, aby zapewnić skuteczną ochronę i wysoką wydajność niezależnie od zastosowania.
Umożliwiają one zmniejszenie kosztów eksploatacji, zapewniają dłuższą żywotność pojazdów oraz zwrot z inwestycji. Rodzina najnowszych syntetycznych olejów Shell Spirax do przekładni i osi zapewnia sprawdzoną i optymalną ochronę przed zużyciem mechanicznym i awariami wysokoobciążonych łożysk osi i przekładni eksploatowanych w trudnych warunkach.