Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej
Dorota Klus-Stańska Marzenna Nowicka
- Rok wydania: 2009
- Rodzaj okładki: Miękka
- Autor: Dorota Klus-Stańska Marzenna Nowicka
- Stan: Widoczne ślady używania
- ISBN: 9788302108747
- Wymiar: 17cm x 24cm x 1.7cm
- Nr wydania: -
- Seria: -
- Ilość stron: 239
- Waga: 0.398 kg
- Indeks: -
- TIN: T06047007
Przeprowadzone na całym świecie badania pokazują, w jak dużym stopniu szkolne sukcesy dziecka zależą od profesjonalizmu i kompetencji nauczyciela edukacji początkowej. Dlatego w publikacjach z tej serii proponujemy nowatorskie metody edukacyjne, rzetelną wiedzę o rozwoju dziecka, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów w codziennej pracy z dzieckiem. Praca ma charakter krytyczny i jest szczegółową analizą podstawowych obszarów kształcenia na poziomie początkowym. Stanowi bezpośrednie odniesienie do praktyki szkolnej, zawierające liczne zaczerpnięte z niej przykłady. Sprzyja to poszerzeniu zrozumienia wykładanych w książce kwestii. Równoległe nawiązania do teorii psychologicznych, nieustannie odnoszone do przebiegu lekcji, zapewniają dobre osadzenie myślenia nauczycieli w argumentacji znacznie głębszej niż proste sugestie metodyczne. Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Obnaża jałowość i pozorność administracyjnych poczynań, obala mity dokonanej zmiany w nauczaniu. Jednocześnie nie pozostawia nauczycieli bezradnych. Autorki przedstawiają własne propozycje nauczania polonistycznego i matematycznego, a także własną koncepcję integracji. Celem książki jest zmiana obowiązującego od lat paradygmatu transmisyjnego nauczania, modyfikacja świadomości nauczycieli oraz przywrócenie im godności zawodowej. W miejsce nawoływań, haseł i deklaracji proponuje rzetelny namysł nad edukacyjną rzeczywistością klasy szkolnej". (Autorki)
Objaśnienie do stanu: Widoczne ślady używania
Książki posiadające drobne ślady użytkowania, które nie wpływają na zawartość i nie utrudniają czytania (drobne przybrudzenia, zagięcia, mogą pojawić się podkreślenia, podpis, inne).