Scythe - Zestaw Uniwersum 1920+
Zestaw zawiera podstawkę do gry Scythe oraz dwa dodatki Najeźdźcy z Dalekich Krain oraz Igrając w Wiatrem.
Scythe
Popioły po Wielkiej Wojnie wciąż pokrywają całunem śnieg w Europii roku 1920. Kapitalistyczne miasto-państwo znane po prostu jako „Fabryka”, które było siłą napędową wojny dzięki produkowanym przez siebie mechom, zatrzasnęło swe podwoje, co przyciągnęło uwagę kilku pobliskich krajów...
Na małym, choć niezwykle pożądanym terenie zebrali się przedstawiciele pięciu frakcji. Kto zyska chwałę i fortunę, tworząc swoje imperium jako przywódca Wschodniej Europii?
Scythe to strategiczna gra planszowa dla jednego do pięciu graczy, w której wcielisz się przywódcę jednego z narodów Europii Wschodniej w alternatywnej rzeczywistości lat 20. ubiegłego stulecia.
Będziesz odkrywał i podbijał kolejne terytoria. Będziesz werbował nowych rekrutów i gromadził surowce. W końcu będziesz wysyłał do walki siejące postrach bojowe mechy, którymi zmiażdżysz innych graczy. A to wszystko dla chwały, sławy i pieniędzy. Bowiem zwycięzcą gry zostanie gracz z największą liczbą zgromadzonych monet. Zdobędziesz ich tym więcej, im większa będzie twoja popularność, im bardziej rozwinięta będzie twoja armia, a także im więcej terenów i zasobów znajdzie się pod Twoją kontrolą.
Scythe to gra idealnie łącząca ze sobą mechaniki znane z eurogier z mocno klimatyczną rozgrywką. Zachwyci zarówno graczy, którzy lubią rozwój, optymalizację i strategiczne planowanie, jak również tych, którzy cenią w grach wyraźną warstwę fabularną, elementy przygodowe, powiązanie zasad gry z tematem i ograniczenie negatywnej interakcji.
Najeźdźcy z Dalekich Krain
Cały świat bacznie przygląda się starciu imperiów Wschodniej Europii. Dwie odległe frakcje - Klany Albionu i Szogunat Togawa - wysyłają swoich emisariuszy, by wziąć udział w tych zmaganiach.
Najeźdźcy z Dalekich Krain to rozszerzenie do gry Scythe, które wprowadza dwie nowe frakcje i umożliwia epicką rozgrywkę w gronie sześciu i siedmiu graczy.
Albion i Togawa oferują odmienne style gry i pozycje startowe, a dwie nowe plansze graczy dodają kolejne opcje na rozwój własnego imperium. Rozszerzenie zawiera 10 plastikowych figurek (z dedykowaną im specjalną wypraską), nowe monety o nominale $50, a także 62 drewniane znaczniki oraz zasady i karty Automy.
Rozszerzenie wprowadza do gry:
- 2 nowe frakcje: Klany Albionu (kolor zielony) oraz Szogunat Togawa (kolor fioletowy), wraz z ich planszami frakcji, figurkami mechów, pionkami i znacznikami;
- 2 nowych bohaterów: Connora (i towarzyszącego mu dzika Maxa) z Albionu oraz Akiko (i towarzyszącą jej małpkę Jiro) z Togawa, wraz z ich figurkami;
- 2 nowe plansze graczy (Innowacyjność, Waleczność);
- monety o nominale 50$;
- zasady i znaczniki do gry w 6 i 7 osób;
- karty i zasady Automy dla dwóch nowych frakcji.
Igrając w Wiatrem
Od wieków ludzie potrafili podróżować jedynie drogą lądową lub morską. Jednak największe umysły Wschodniej Europii stworzyły nową technologię: okręty powietrzne. Te napędzane parą behemoty żeglują swobodnie w chmurach, wspierając ekspansję swego imperium poprzez innowację i konfrontację.
Wraz z upływem lat świat zrozumiał, że w najbliższym czasie żadna frakcja nie wybije się na prowadzenie. Aby powstrzymać narastające konflikty oraz zaprowadzić pokój, liderzy Europii zaczęli spotykać się co roku w celu wypracowania nowych metod rozstrzygania sporów między frakcjami.
Igrając z Wiatrem to drugie rozszerzenie do gry Scythe. Dodaje 2 moduły, których można używać razem lub osobno dla dowolnej liczby graczy, z podstawową wersją gry lub innymi rozszerzeniami. Moduły te zapewniają więcej opcji strategicznych, ale nie wymagają ich wykorzystania. Nowym graczom zalecamy, aby przed wprowadzeniem rozszerzenia spróbowali zagrać w bazową wersję Scythe.
Rozszerzenie wprowadza do gry:
- okręty powietrzne: 7 plastikowych figurek z przeźroczystymi podstawkami (po 1 w kolorze każdej z frakcji) dzięki którym rozgrywka w Scythe uzyska całkowicie nowy wymiar;
- 16 kart okrętów powietrznych, za pomocą których wyznaczone zostaną cechy okrętów powietrznych
- będą one zatem inne dla każdej z kolejnych rozgrywek;
- 8 kart rozstrzygnięć, które pozwolą na zmianę warunków zwycięstwa – finalnej punktacji. Ich wykorzystanie zapewni jeszcze większą regrywlaność Scythe;
- karty i zasady Automy dla dwóch nowych modułów gry.