Samochodowy wskaźnik nadmiaru powietrza, DIY, AVT3134 - zestaw do samodzielnego zlutowania! (wymaga lutowania)
Producent: AVT
Zdjęcie poglądowe, przedstawiające zestaw zlutowany.
Wymiary płytki PCB 54x11 mm
W zestawie płytka PCB, dokumentacja, komplet elementów wymieniony w dokumentacji i linku pdf zamieszczonym poniżej oraz zaprogramowany układ (jeśli występuje w projekcie)
AFR to Air-Fuel Ratio, czyli dosłownie stosunek powietrza i paliwa.
Prawidłowo wyregulowane silniki benzynowe spalają mieszankę paliwa i powietrza, w której składniki te zmieszane są w odpowiednich proporcjach. Mieszanka stechiometryczna to mieszanka o idealnej proporcji ilości paliwa i powietrza, kiedy paliwo jest wykorzystane najwydajniej jak to możliwe, a spaliny zawierają akceptowalnie niewielką ilość szkodliwych substancji. Na podstawie sygnału z sondy lambda i innych czujników sterownik silnika ECU próbuje tak dobrać ilość wtryskiwanego paliwa, żeby silnik pracował z mieszanką stechiometryczną, przy czym tak naprawdę mieszanka prawie nigdy nie jest idealnie stechiometryczna i oscyluje pomiędzy ubogą i bogatą.
Układ steruje dwukolorową diodą LED zależnie od napięcia na wyjściu sondy lambda i informuje kierowcę o tym, czy silnik zasilany jest ubogą, czy bogatą mieszanką paliwowo - powietrzną. Pozwala to wykryć wadliwe działanie silnika lub instalacji LPG, a także informuje, kiedy silnik nie zużywa paliwa podczas hamowania, a kiedy pracuje z bogatą mieszanką podczas gwałtownego przyśpieszania.
Przed zakupem obowiązkowo zapoznaj się z dokumentacją!
Dokumentacja dostępna pod adresem (skopiuj link do nowego okna przeglądarki)
http://serwis.avt.pl/manuals/AVT3134.pdf