Saab 900 Turbo-16 Convertible to bardzo ciekawy samochód o nietuzinkowej stylistyce i charakterystycznych, kultowych już liniach. Pomysł na niego powstał w głowie prezesa amerykańskiego oddziału Saab-Scania, Roberta J. Sinclair’a, w połowie lat 80-tych. Rozważano projekty amerykańskie i szwedzkie, ale do produkcji wybrano projekt fińskiego zakładu Valmet Automotive, który za bazę użył solidnej wersji sedan.
The Saab 900: bulit like a Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW.
Klasyczny “krokodyl” to wybór indywidualistów – to ostatni prawdziwie rdzenny szwedzki samochód produkowany przez Saaba w Finlandii, mógł mieć pod maską jednostkę wolnossącą, ale najbardziej pożądane i dziś poszukiwane mają 16-zaworowy silnik z wysokociśnieniowym turbodoładowaniem i intercoolerem. Prezentowany w ogłoszeniu okaz krokodyla prezentuje się genialnie w czerwonym nadwoziu z eleganckim ciemnym wnętrzem ze skóry. Zadbany i wychuchany, jest w moich rękach prawie 15 lat i sprzedam go tylko zainteresowanemu Saabo-entuzjaście, który ma choćby “zielone” pojęcie o starych samochodach i może zagwarantować równie troskliwą opiekę, utrzymanie i eksploatację na wysokim poziomie.