SAMOCHÓD OSOBOWY
Austor - oficjalny Dealer - BAC Mono, Vanderhall
Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery, przyszłe klasyki i nie tylko…Na sprzedaż!
Jesteśmy kolekcjonerami i pasjonatami motorsportu historycznego, zabytkowych aut i motoryzacji ogółem. W salonie Austor wystawiamy publicznie okazy historii motoryzacji oraz dajemy możliwość nabycia rzadkich egzemplarzy aut z pewnego źródła. Codziennie dzielimy się z naszymi gośćmi wiedzą w tematyce aut zabytkowych, historii motoryzacji i budowania własnych kolekcji
Klasyk, hypercar, auto rajdowe? Austor to świątynia motoryzacji, w której znajdziesz swój wymarzony samochód, z piękną historią i z pewnego źródła. Zapraszamy do naszych salonów w Galerii Malta w Poznaniu. To jedyne takie miejsce w Polsce i prawdopodobnie na świecie!
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z NASZYCH USŁUG SPRZEDAŻOWYCH ORAZ DETALINGOWYCH AUSTOR SPA
NA ŻYCZENIE MOŻEMY ZAJĄĆ SIĘ RÓWNIEŻ ODBIOREM LUB DOSTARCZENIEM SAMOCHODU POD WSKAZANY ADRES, W TYM CELU SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
Osoby kontaktowe:
AMC (American Motors Corporation) pod koniec lat 60-tych było Kopciuszkiem na rynku amerykańskim, stosunkowo niewielkim producentem oferującym jednak bardzo ciekawe i innowacyjne samochody. Gdy w 1967 wypuściło na rynek model Javelin, stało się jasne, że z tym graczem należy się liczyć. Będące od tego momentu solą w oku Forda czy GM – AMC oferowało auta świetnie wykonane, szybkie, pewne w prowadzeniu i dużo bardziej przestronne, pomimo stosunkowo niewielkich rozmiarów zewnętrznych
Dodatkowo było chwalone za mocne silniki, które bardzo szybko sprawdziły się w serii wyścigowej American Trans-Am, niezwykle popularnej w latach 60 i 70-tych w Stanach Zjednoczonych, będącej prawdziwą kuźnią talentów, wzbudzającą ogromne zainteresowanie całego światka motoryzacyjnego
AMC Javelin zaliczano do segmentu muscle car i dostępny był jako 2-drzwiowe coupe. Do napędu używano silników R6 i V8. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 3-biegową automatyczną bądź 4-biegową manualną skrzynię biegów
Oferowany przez nas egzemplarz, oryginalnie posiadał silnik o pojemności 5.6 litra. Obecnie posiada zbudowany od podstaw przez Roba Hunta silnik V8 o pojemności 5.9 litra (360) na głowicach firmy Hedman, układzie dolotowym od Edelbrock oraz gaźnikach Holley
Dodatkowe informacje o prezentowanym modelu:
skrzynia sportowa 72,
koła tylne 10 cali, przednie 8, obite w miękkie opony drag-racingowe,
założony osobny obieg hamulcowy, z regulacją ciśnienia,
bezpieczny aluminiowy zbiornik paliwa umiejscowiony w bagażniku,
system wspomagania hamowania w postaci hakowej siatki asfaltowej,
rev-counter z sygnalizacją do zmiany biegów
Historia samochodu opiera się na nielegalnych londyńskich wyścigach ulicznych. Auto bez środka z zamontowaną klatką oraz fotelami kubłowymi i pasami szelkowymi