SAMOCHÓD OSOBOWY
Austor - oficjalny Dealer - BAC Mono, Vanderhall
Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery, przyszłe klasyki i nie tylko…Na sprzedaż!
Jesteśmy kolekcjonerami i pasjonatami motorsportu historycznego, zabytkowych aut i motoryzacji ogółem. W salonie Austor wystawiamy publicznie okazy historii motoryzacji oraz dajemy możliwość nabycia rzadkich egzemplarzy aut z pewnego źródła. Codziennie dzielimy się z naszymi gośćmi wiedzą w tematyce aut zabytkowych, historii motoryzacji i budowania własnych kolekcji
Klasyk, hypercar, auto rajdowe? Austor to świątynia motoryzacji, w której znajdziesz swój wymarzony samochód, z piękną historią i z pewnego źródła. Zapraszamy do naszych salonów w Galerii Malta w Poznaniu. To jedyne takie miejsce w Polsce i prawdopodobnie na świecie!
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z NASZYCH USŁUG SPRZEDAŻOWYCH ORAZ DETALINGOWYCH AUSTOR SPA
NA ŻYCZENIE MOŻEMY ZAJĄĆ SIĘ RÓWNIEŻ ODBIOREM LUB DOSTARCZENIEM SAMOCHODU POD WSKAZANY ADRES, W TYM CELU SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
Osoby kontaktowe:
Takie samochody jak ten na rynku pojawiają się rzadko. Unikatowy model, najwyższej jakości podzespoły racingowe, przeszłość historyczna z pucharami europejskich rajdów na swoim koncie oraz dołączony album fotograficzny z jego przebudowy oraz serwisów. Prawdziwa perła kolekcji Austor, która ma dalej ważną homologację FIA, w terenie sprawuje się znakomicie i od 1962 ma dalej te same tablice rejestracyjne!
Riley One-Point-Five (czyli po prostu 1.5) w zamyśle miał być luksusowym samochodem sportowym, na który mogliby sobie pozwolić przedstawiciele klasy średniej. Użytkownicy Riley’a z lat 50-60 oraz historycy uważają model za niezwykle udany i wygodny. Rzadkością tamtych czasów był obszerny kokpit i sporo miejsca na nogi kierowcy i pasażerów. Samochód wyprodukowany został przez firmę William Riley, brytyjskiego producenta samochodów użytkowych i sportowych, działającego od 1890 roku w Coventry (w 1938 zakład przeszedł pod skrzydła BLM British Leyland Motor Corp.)
Co ciekawe, równolegle produkowany był jego bliźniak Wolseley 1500, który posiadał tę samą konstrukcję, aczkolwiek był nieco słabszy i gorzej radził sobie na torach wyścigowych. Riley ukrył w sobie podwozie, zwieszenie oraz układ kierowniczy z Morris’a Minor, a jego serce stanowił mocny czterocylindrowy, rzędowy silnik B-serii o pojemności 1489 cm³ oraz skrzynia biegów Magnette
Produkcja w latach 1957–1965 zamknęła się ilością około 40000 sztuk. Obecnie samochód występuje rzadko, jedynie w rękach kolekcjonerów. Ten egzemplarz ponad 20 lat temu przebudowany został do sportu i może poszczycić się przepiękną historią wyścigową
Silnik 1489cm3, oryginalny BMC Tuning. Tłoki o wysokim stopniu sprężania; podwójne gaźniki SU; lekki i wyważony korbowód; głowica zoptymalizowane przez Petera Burgessa – cenionego specjalisty zajmującego się tego typu przeróbkami; utwardzone gniazda zaworowe dostosowane do paliwa 95; sportowy, lekki, odlany w całości wałek rozrządu Piper 285; kolektor robiony na zamówienie – polerowany w środku; filtr K&N, wyciągany filtr paliwa
Skrzynia biegów
o przełożeniu 4,2:1, zaadaptowana z MGB. Dyferencjał o ograniczonym poślizgu (szpera) firmy Quaife. Odnowiony i wyważony wał GKN wraz z nowymi krzyżakami
Zawieszenie SuperFlex
poliamidowe tuleje zawieszenia przód i tył,
amortyzatory regulowane Spax;
geometria ustawiona pod sportowe użytkowanie;
wzmocniony stabilizator poprzeczny
Hamulce
przód: tarcze i klocki Green Stuff;
tył: Mintex Sport – odpowiednie dla modelu;
silikonowy płyn hamulcowy;
nowe miedziane przewody hamulcowe;
węże hamulcowe Aeroquip
Nadwozie
odnowione halogeny Cibie;
światło cofania 756 Lucas;
mechaniczna halda;
podwójny stoper z podświetleniem;
lampa do czytania mapy dla pilota;
dodatkowe reflektory halogenowe;
alternator 40-amperowy; gaśnica;
odcięcie prądu;
nowe stalowe koła 4,5 cala z nowymi oponami Dunlop Historic;
zatwierdzona klatka bezpieczeństwa;
nowe wykładziny;
laminowana przednia szyba Pilkington
Samochód wysterowany na hamowni przez jednego z brytyjskich