Witam.
Przedmiotem oferty jest samochód fabryczny elektryczny Citroen Saxo.
Powstało ich kilka tysięcy sztuk.
Samochód orginalny nie konwersja z niskim przebiegiem 40tyś km, ale wciąż rośnie, ostatnie trzy miesiące przybyło 5tyś km, przedostatni wekend 1000km..
Co prawda jazda w trasę to przygoda...gdyż w Polsce brak infrastruktury szeroko pojętej.
Moc silnika 11KW ciągła, chwilowa podczas ruszania dochodzi do 30Kw co daje 40kM ze startu a to inne wrażenia niż jazda spalinowym. Samochód bez skrzyni, stałe przełożenie, rozpędzamy się płynnie od zera do maksimum.
Prędkość maksymalna 90km/h powyżej rozpoczyna się automatyczne hamowanie ze zwrotem energii do baterii (nie pojedziemy szybciej-no może 100 nawet z góry), samochód od razu hamuje mocą do 20kW, co zawsze jest na plus, nie tracimy energii, nie psujemy klocków, każde puszczenie gazu wprowadza auto w tryb hamowania aż do kilku km/h, dotknięcie hamulca włącza drugi poziom odzysku energii i prowadzi aż do zatrzymania, mocniejsze hamowanie dopiero jest hamowaniem ciernym klocki/szczęki/tarcze/bębny.
Atuterm auta jest niskie zużycie energii przy spokojnej jeździe 12,5kWh/100km co daje w taryfie dziennej około 8zł/ nocnej 5zł, ze słupków publicznych gratis ładowanie plus parkowanie także często.
Jedno naładowanie od zera zabiera więc taką kwotę.
Bateria jest w bardzo dobrym stanie, po serwisie wodnym (samochód wymaga dolewania wody destylowanej co kilka tysięcy km, nie jest to ani trudne, ani uciążliwe) z roku 2006 co skutkuje,że mozliwe jest przejechanie do 120km na naładowaniu. Wedle danych powinno się nim zrobić jeszcze ponad 100tyś km aż zasięg zacznie się zmniejszać.
Zimą ogrzewanie webasto (stąd wlew i bak 8L) co nie zmniejsza nam zasięgu a sauna w środku po kilkunastu minutach.
Producent podaje autonomię 75km, mnie udało się jadąc na prostej przy prędkości średniej 75km/h (nie wychodzimy za zielone pole wskaźnika!) przejechać 98km do zapalenia rezerwy i na niej powoli jeszcze zrobimy z 5km.
Z przyszłym kupującym wybiorę się na przejażdzkę dla zapoznania jak i pokaże ona realny zasięg do wyciśnięcia.
Oczywiście im szybciej tym bliżej.
Gdy kręcimy się wokół domu, możliwe zrobienie 300km dziennie, każda godzina ładowania daje 25km jazdy, moc ładowania z sieci obecnie 3.3kW-14A (można zmniejszyć na życzenie 10/13A).
Generalnie bezobsługowe w porównaniu ze spalinowym, ładowanie-jazda i cisza wewnątrz (zewnątrz ludzie dziwnie patrzą podczas ruszania...), nic nas nie rozprasza, noga nie boli od sprzęgła, nie ma problemów,że nie odpali(zimą), zgaśnie, zawsze jedzie.
Auto 5D, welur, poduszka powietrzna, el.szyby, na nic więcej liczyć nie można było.. nie picowane do zdjęć.
Bagażnik dostępny tak jak w tradycyjnym aucie, w miejscu koła zapasowego jest bateria,orginalnie był spray do kół w zestawie.
Oc i przegląd do grudnia.
Auto mogę dostarczyć (na kołach oczywiście! o swych siłach, nie laweta) po obejrzeniu , dogadaniu się w dowolne miejsce w Polsce, jeśli kupijący obawia się trasy powyżej zasięgu auta...
Polecam.
Obecnie auto dostępne do obejrzenia w stolicy , Warszawa, bądz w okolicy po umówieniu się.
Pytania 539-259-950.