Salvador Dali 1904 Figueres- 1989 Tamże.
Tytuł oryginału : Ilustracja Do Boskiej Komedii.
Tytuł: Pojawienie się Chrystusa.
Rok powstania oryginału 1962-1964.
Data edycji, prawdopodobnie po 1980 r. Lub wcześniej.
Technika : Drzeworyt Barwny .
Materiał : Papier Rives.Format 33x26cm.
Potwierdzenie zakupu w załączeniu.
Stan zachowania: Bardzo dobry.
Sygnatura : Odcisk z płyty.
Rozmiar Rama 41 cm x 36 cm.
Odcisk płyty: 25 cm x 18 cm.
Rama. Kolor złoty .
Oprawa : Rama , szkło passe-partout.
Salvador Dali otrzymał w 1950 roku od rządu włoskiego zlecenie zilustrowania ekskluzywnego wydania Boskiej Komedii przygotowanego z okazji 700. rocznicy urodzin jej autora. W latach 1951-52 Dali wykonał 100 ilustracji, z których każda odpowiada jednej pieśni utworu: jedna pieśń wstępna i po 33 kompozycje ilustrujące: Piekło (Inferno), Czyściec (Purgatorio) i Raj (Paradiso). Prace te odzwierciedlają w pełni siłę twórczą Dalego, a także świadczą o jego staranności i sumienności jako genialnego ilustratora. Boska Komedia zajmuje istotne miejsce w twórczości Dalego. Pełna charakterystycznych dla niego symboli, oceniana jest często jako największe osiągnięcie ilustratorskie artysty.
Ilustracje do Boskiej Komedii warsztatowo polegają na "przeniesieniu" akwareli w technikę drzeworytu. Aby uzyskać tak bogate niuanse barw charakteryzujące ten wspaniały cykl, potrzeba było nader skomplikowanych dekompozycji. Każdy kolor oznaczał osobny proces druku, a za tym osobną drewnianą matrycę.
Do wykonania drewnianych "klocków" został użyty bukszpan, ponieważ struktura tego drewna i przede wszystkim jego twardość okazały się najodpowiedniejszym materiałem do oddania zróżnicowanego charakteru akwareli. Dali przy współpracy z dwoma uznanymi za najlepszych drzeworytników świata - Raymondem Jacquetem i Jeanem Taricco - stworzył ponad 3500 matryc.
Do wydrukowania jednego drzeworytu potrzeba było między 30 a 40 osobnych matryc. Dopiero po obejrzeniu dekompozycji można zdać sobie sprawę z nakładu pracy, jaki włożono w stworzenie tego cyklu. Okres prawie czteroletniej pracy nad wydaniem Boskiej Komedii świadczy o tym, że wykorzystano wszelkie artystyczne możliwości na jakie pozwala technika drzeworytu, aby oddać całą siłę twórczą wyobrażeń artysty.
Źródło opisu: Galeria Sztuki w Legnicy.