Mam do sprzedania Saaba 93 AERO 210KM. Powód sprzedaży to potrzeba zamiany samochodu na kombi. Obecnie saab jest 3 autem w rodzinie.
Samochód posiadam od grudnia 2013 roku. Szukałem go długo, bo miał mi służyć na codziennej jazdy. I tak się stało - jeździłem nim codziennie do pracy, na zakupy, wakacje czy dłuższe trasy służbowe. Mechanicznie bez zastrzeżeń. Nie mam obawy wsiąść do niego w dowolnej chwili i jechać na drugi koniec Polski. Samochód ma sporą moc! Na bieżąco wymieniałem elementy zawieszenia (zawsze parami), rozrząd wymieniałem przy 200 kkm. Przednia szyba wymieniona, ponieważ był duży odprysk po kamieniu.
Nie jest to nowy samochód i należy liczyć się z pewnymi rzeczami, które należałoby zrobić, aby dopieścić auto:
Blacharsko-lakiernicze:
AERO jest samochodem z małym prześwitem, dodatkowo założone są obniżone sprężyny. Powoduje to otarcia przedniego spojlera. Zewnętrzna uszczelka tylnej szyby sparciała ze starości, tak samo jak antena na dachu. Można to wymienić w celach estetycznych. Lakier na osłonach lusterek wymaga naprawy po uprzednim usunięciu korozji powłoki aluminiowej - standard w autach o podobnym wieku - również estetyka.
Elektryka:
składanie lusterek czasami działa, a czasami nie. Kwestia zapewne wyczyszczenia styków, o lusterek nie miałem potrzeby składać od ponad dwóch lat. Podgrzewanie foteli przednich przestało działać na wiosnę tego roku. Nie zdiagnozowałem przyczyny. Podgrzewanie nagle przestało działać jednocześnie na dwóch fotelach, więc zakładam przekaźnik.
Mechanika:
Jest jedna sprawa, którą można zrobić przed zimą. Koszt według wstępnie pozyskanej wiedzy to około 600 zł. Mianowicie świeci się kontrolka "check engine" powiązana z płytką wspomagającą dobór mieszanki paliwowej przy rozruchu silnika. Przy niskich temperaturach rozruch trwa dłużej i jest ciężki. Przejeździłem z tym problemem dwa sezony.
Poza wymienionymi, auto jest sprawne i nic mu nie dolega.
2018.08.30:
Zapraszam do oględzin auta (Warszawa, Gocław), jazdę próbną i ewentualne negocjacje.