SAAB 900NG (II gen.) Cabrio. Klasyczny kabriolet z materiałowym dachem składanym elektrycznie. Samochód według wszelkich jurysdykcji jest już pełnoletni (21 lat, 1996r), więc można go zabierać nawet na najbardziej szalone imprezy. Napędzany przyjaznym w obsłudze wolnossącym benzynowym R4 o mocy 150 KM. Skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektrycznie opuszczane wszystkie szyby, elektrycznie składany dach, klimatyzacja. Wszystko działa. Samochód w pełni sprawny mechanicznie, zadbany, użytkowany niemal wyłącznie latem. Oryginalny, jak z fabryki lakier - więc esteci mogą chcieć go odświeżyć. Stąd niższa cena. Sprzedaję bez polerowania (aczkolwiek jeśli nowe plany zakupowe się nie zrealizują zapewne zostanę przy tym aucie i wtedy się tym zajmę).
Dzięki zmyślnej konstrukcji już przy 16 stopniach jeździ się zupełnie komfortowo. Poniżej trzeba włożyć na siebie marynarkę. 200 tys. km przebiegu. Cena: 9900. Opony mają rok.
Podstawowe info:
- 204 tys. km przebiegu
- 1996 rok
- przez 10 lat w rękach tylko dwóch osób (oryginalnie: Niemcy, sprowadzony 10 lat temu do kraju)
- Silnik benzynowy, rzędowy, 4 cylindrowy, pojemność 2.3 litra, wolnossący, 150KM, na łańcuchu rozrządu.
- klimatyzacja, elektryczne szyby, elektrycznie składany dach, elektrycznie podgrzewane i sterowane lusterka, ABS. Skórzana tapicerka
- 4 miejsca
Działa wszystko poza wymienionymi na samym końcu
Naprawione (głównie ASO SAAB Konstancin-Jeziorna):
- przy 180 tys. Łańcuch rozrządu (następna wymiana za 10 lat…)
- wahacze przód
- tłumik końcowy
- pompa paliwowa
- układ zapłonowy wymieniony na nowy (kable, świece, kopułka)
- nowe uszczelnienia silnika
- nowy przepływomierz
- nowa pompa wody
- zregenerowana maglownica (zaczynała mieć luzy)
- zregenerowana klimatyzacja, naprawione przewody klimatyzacji – mrozi jak szalona
- wymieniona na nową automatycznie wysuwana antena
- tarcze i klocki, szczęka ręcznego zrobione w ubiegłym roku (klocki przód bym jednak już zaplanował sobie do wymiany)
- zmienione tuleje w zawieszeniu
- nowe sprzęgło w ubiegłym roku
- reperowana skrzynia biegów (a dokładniej uporczywie spadający wodzik od wrzucania wstecznego)
- odrestaurowane felgi 16” (dorzucam oryginalne 15” na których wyjechał z salonu)
- opony Falken ZE 914 205/50R16 87 V kupione w 2016 roku
- samochód posiada zmieniarkę płyt cd (na 10 płyt) i całkiem fajne radio Pioneer
- zestaw głośnomówiący bluetooth połączony z radiem
Ubytki:
ukręcone pokrętło ustawiania kierunku nawiewu, to po prawej: http://allegro.pl/panel-
nawiewu-klimatyzacji-saab-900-
i7018506603.html