To auto to moje oczko w głowie, żona twierdzi, że bardziej dbam o niego niż o nią ;). Samochód jest w świetnym stanie mechanicznym i wizualnym. Jest mocno doinwestowany, ale to wyświechtany slogan więc opisuję, co w nim zrobiłem:
- układ wydechowy: DP 3" ze stali nierdzewnej, sportowy katalizator, cat-back BSR (stal nierdzewna, przekrój lekko powiększony od seryjnego)
- zawieszenie: amortyzatory o charakterystyce sportowej Bilstein B6 - tył nowe
- hamulce: klocki sportowe Gafler, tarcze Brembo, przewody w stalowym oplocie
- sportowy filtr powietrza K&N,
- świece platynowe,
- audio: Harman Kardon
- lusterko wsteczne samościemniające,
- zasłony przeciwsłoneczne na tylne szyby sprowadzane z Wlk. Brytani,
- nowa powłoka lakiernicza (3 lat temu) z uwagi na liczne odpryski od kamyczków z czasów, kiedy auto jeździło jeszcze w Szwecji, a tam drogi sypane są żwirem (posiadam zdjęcia sprzed) + powłoka kwarcowa
- ogrzewanie postojowe 220V (silnik i kabina)
W ostatnich 2 latach wymieniłem (części nowe):
- kompresor klimatyzacji z chłodnicą i osuszaczem,
- listwę zapłonową
- przewody olejowe do chłodnicy skrzyni biegów
- przewody gumowe układu chłodzenia
W styczniu i lutym 2020 (przebieg 362kkm), samochód przeszedł duży remont. Zrobiłem wszystko, co wymagało naprawy/wymiany, z uwagi na fakt, że planowałem tym samochodem jeszcze pojeździć 1-2 lata. Oto, co zostało zrobione:
- nowy rozrząd, pompa wody, świece, rolki i pasek wieloklinowy
- zregenerowana głowica, nowe pierścienie i panewki
- wypiaskowane i pomalowane proszkowo sanki + nowe tuleje
- nowe amortyzatory i sprężyny z tyłu
- nowe gumy stabilizatora + łączniki
- nowe tuleje wahaczy tylnych
- nowe przewody stalowe hamulcowe
- regeneracja alternatora i rozrusznika
- nowa pompa paliwa Walbro
- zregenerowana turbina
Z uwagi na duże rabaty u dealerów w związku z Covid kupiłem teraz nowe auto, stąd decyzja o sprzedaży.
Silnik o mocy 300KM i 400Nm (stage 3 duńskiej firmy Nordic). Olej wymieniany co 8kkm, prowadzę książkę serwisową.
Co jest do zrobienia?
Na zewnątrz:
- polakierować przedni zderzak i wymienić drzwi boczne
- zabezpieczyć przed postępowaniem rdzy tylne błotniki przy progach (typowe dla tego modelu)
- zabezpieczyć pojawiającą się rdzę przy wlewie paliwa
Wewnątrz:
- ułamana roletka przekładni biegów do wymiany (ok. 100,-)
- fotel kierowcy do przeszycia
Instalacja gazowa: BRC Sequence 24, reduktor dual, żółte wtryskiwacze, homologacja butli gazowej do czerwca 2021. Instalacja po regeneracji turbiny wymaga regulacji. Niestety nie miałem na to czasu więc od stycznia jeżdżę na benzynie.
Przegląd techniczny do czerwca 2021.
Do auta dorzucam relingi dachowe oryginał SAAB i komplet kół zimowych na felgach stalowych po malowaniu proszkowym w zeszłym roku. Na maila mogę przesłać więcej zdjęć.