Dbamy o Twoją prywatność
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Allegro dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz.Administratorem Twoich danych będzie Allegro oraz niektórzy partnerzy, z którymi współpracujemy.
Ułatwienia korzystania z naszych stron, prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony.Zgodę wyrażasz dobrowolnie. Możesz ją w każdym momencie wycofać lub ponowić w zakładce Ustawienia plików cookies na stronie głównej. Wycofanie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
polityka plików cookiespolityka ochrony prywatności- 699,00 zł
- SAAB 9-3 II ZDERZAK PRZÓD 268
- 849 zł z dostawą
- 3500,00 zł
- Saab 9-3 Saab 9-3
SAAB 9-3 Aero 260+HP / Taniej nie będzie! (5906786592)
Parametry
- Rok produkcji
- 1999
- Stan
- Używany
- Liczba drzwi
- 2/3
- Liczba miejsc
- 5
- Kierownica po prawej (Anglik)
- Nie
- Napęd
- Na przednie koła
- Lakier
- Metalik
- Wyposażenie - bezpieczeństwo
- ABS, Centralny zamek, Immobilizer
- Wyposażenie - komfort
- Elektryczne szyby przednie, Elektrycznie ustawiane fotele, Elektrycznie ustawiane lusterka, Klimatyzacja automatyczna, Ogrzewanie postojowe, Podgrzewane przednie siedzenia, Tapicerka ciemna, Tapicerka skórzana, Wielofunkcyjna kierownica, Wspomaganie kierownicy
- Wyposażenie - multimedia
- CD, Gniazdo AUX, Gniazdo USB, MP3, Radio niefabryczne
- Wyposażenie - pozostałe
- Alufelgi, Komputer pokładowy, Tempomat
- Skrzynia biegów
- Manualna
- Nadwozie
- Sport/Coupe
- Moc [KM]
- 260
- Rodzaj paliwa
- Benzyna
- Uszkodzony
- Nie
- Informacje dodatkowe
- Bezwypadkowy, Tuning, Zarejestrowany w Polsce
- Kolor
- Srebrny
- Przebieg [km]
- 218000
- Pojemność silnika [cm3]
- 1985
Opis
SAAB 9-3 Aero
1999' 2.0 Turbo
B204/5, FM 55
Wyposażenie:
- Pełne ORYGINALNE Aero (ospojlerowanie, zawieszenie, zegary, tapicerka),
- Climatronic,
- Elektryczne, podgrzewane fotele skórzane,
- Perforowana kierownica,
- Tempomat z regulacją prędkości,
- Centralny zamek z pilotem,
- ABS,
- Poduszki powietrzne,
- Halogeny przednie,
- Follow Me Home,
- Rozpórka kielichów przednich.
Modyfikacje mechaniczne:
Silnik - hybryda dół B204, głowica B205,
Wałki rozrządu B204,
Usunięty i zaślepiony balans,
Sprzęgło wzmocnione i okute kevlarem,
Węże wodne Samco Sport,
Intercooler KL Racing,
Układ dolotowy BSR,
Indywidualny układ wydechowy SpeedParts/MG Motorsport,
DownPipe owinięty taśmą termoizolacyjną,
Hamulce EBC RedStuff z przodu,
Sprężyny -35mm H&R,
Opony Michelin Pilot Sport 3 / Pirelli Zero Nero (wszystkie 2012r. 225/40/18),
Samochód indywidualnie wystrojony,
Launch Control odpalany z przycisku,
Open SID, czyli wszystkie parametry silnika (temperatury, obroty, sonda lambda) na wyświetlaczu seryjnym.
Trzy mapy silnika wybierane z komputera pokładowego: Eco / Normal / Sport,
Ominięty zawór ciśnienia na ściance grodziowej,
Zawór zwrotny DV z mocniejszą sprężyną,
Zaślepiony zawór zwrotny APC.
Pozostałe modyfikacje:
18" Felgi z Opla, pomalowane w grafitowy metallic z customowymi deklami Saab'a,
Przyciemnione reflektory przednie,
Przedni zderzak zrobiony na gładko,
Światła obrysowe boczne (w "przeciwłosiowych" - legalne "US'y"),
Głośniki zarówno w drzwiach, jak i w podszybiu, subwoofer w bagażniku ze wzmacniaczem Magnat'a,
Radio Alpine CDE-9880R (MP3/USB/iPod).
Rarytasy:
Półeczka nad radio 1DIN,
Zestaw dla niepalących,
Cupholder pod SIDem (znawcy wiedzą),
Cupholder w podłokietniku wraz z monetnikiem,
Oryginalne ECU brandowane logiem SpeedParts,
Znaczek na tylnej klapie SpeedParts,
MapTun'owski uchwyt dodatkowego wskaźnika doładowania,
Wskaźnik doładowania SpeedParts.
Koniec teorii, czas na kilka słów od właściciela:
Samochód został sprowadzony ze Szwecji, w maju 2015 roku silnik poległ po spotkaniu tłoka ze świecą (ach, te plastelinowe B205), w związku z tym została dokonana kompletna przebudowa silnika u człowieka znającego się doskonale na rzeczy (w końcu jeździ prawie 600 konnym Trabantem z tym silnikiem). W związku z tym, został wrzucony silnik B204, dokonane zostały niezbędne pomiary, które wykazały, że blok silnika i jego podzespoły są w stanie idealnym, łącznie z wałem który miał dwie setki bicia (Saabiści wiedzą jaki to rarytas). Został też zaślepiony balans dla lepszego ciśnienia oleju w silniku. Głowica została kupiona używana i GRUNTOWNIE wyremontowana. Okazało się też, że zawór silnika uszkodził turbo, więc auto dostało również KOMPLETNIE zregenerowaną turbinę Mitsubishi TD04HL-15T dedykowaną do Aero (seria), silnik totalnie nie bierze oleju, co jest wręcz nadzwyczajne jeśli chodzi o silniki turbobenzynowe.
Po remoncie samochód został jeszcze raz wystrojony, na bezpieczną moc 260 koni mechanicznych z potencjałem na 300.
Samochód bez najmniejszych problemów daje sobie radę z Audi S3 8L, wszelkimi VTEC'ami, VR6 i innymi wynalazkami które rzekomo mają nawet 300 koni :). Co prawda czas 0-100 nie jest imponujący, bo jest to około 6,7 sekundy, ale zabawa zaczyna się tu dopiero od trzeciego biegu. Skrzynia FM 55 pozwala na osiągnięcie wysokich prędkości (wskazówka spokojnie wykracza poza prędkościomierz - 250km/h), a prędkość 100km/h na piątym biegu jest osiągana przy 2250 obrotach silnika.
Nie wymieniam ile rzeczy zostało wymienionych, bo więcej byłoby tych wymienionych niż tych niewymienionych.
Oczywiście auto myte było ręcznie, bezdotykowo. W okolicach kwietnia została zrobiona korekta lakieru.
Nie muszę chyba też dodawać, że w aucie nie było palone i pite.
Ba! Nawet jedzone nie było, przez co znajomi się zawsze oburzali...
Auto na codzień stoi w domowym garażu (jedynym mankamentem jest to, że musi dzielić go z Volkswagenem).
Auto robi niesamowite wrażenie nawet na tych, którzy nie wiedzieli o tym, że taka marka w ogóle istnieje. Od wielu zaSaabionych wielokrotnie słyszałem, że to najładniejsza dziewięć-trójka w kraju. Wrzucałem w to auto każde pieniądze (moja dziewczyna potwierdzi :) ).
Tu można znaleźć kompletny pakiet zdjęć przebudowy silnika.
https://www.facebook.com/bzyqgarage/
A Ci ludzie odwalili resztę dobrej roboty:
https://www.facebook.com/AcmeDamianMichalski/
https://www.facebook.com/MGmotorsportpl/
https://www.facebook.com/riseandshineautodetailing/
https://www.facebook.com/speedparts.se/
FAQ:
P: Dlaczego sprzedaje Pan auto?
O: Przesiadam się na RWD, niestety na modyfikacje RWD do mojego auta nie mam funduszy.
Poza tym mam dość traktowania auta jak porcelany stołowej. A taki obecnie ma status w rodzinie.
P: Puści Pan za dyche? Golfa 3 w turbodizlu dorzucę.
O: Dziękuję za propozycję, ale nie skorzystam. Nie skuszę się też na Civica, ani Ibize w ARLu.
P: Witam, mam komis pod Warszawą...
O: Dziękuję, do widzenia!*
*Dziękuję również tym, co chcą się przejechać bo nie wiedzą jak się tym jeździ.
P: A dlaczego został wrzucony B204, a nie fabryczny B205?
O: B205 ma o wiele słabszy układ korbowo-tłokowy, oraz słabszą pompę oleju,
przez co nie wytrzymywał więcej niż 300 koni, a nawet jeśli, to i tak zacierały się panewki - zwłaszcza trzecia główna.
Niejeden tuner na seryjnym silniku B204 poskładał 700 konnego potwora, stąd jego legendarność.
Szwecja, Panie.
P: A ile to pali?
O: W sobotnie noce około 17L/100km, ale droga do Chorwacji ze średnią prędkością 120km/h i załadowanym autem odbyła się przy spalaniu 7L/100km.
Średnia to około 9L/100km w zależności od ruchu (jeżdżę po Katowicach).
Mój rekord spalania to 5,5L/100km, ale to przy nieziemskim "dziadkowaniu". Zalewane TYLKO nonPB 98.
P: A olejem jakim to było zalewane?
O: Tu nie było półśrodków. Zalewane 10w60 Liqui Moly.
Olej zmieniany co 10kkm, przy każdej zmianie zrzucana miska oleju i inspekcja panewek.
P: Auto było katowane?
O: Oczywiście, że było.
W sobotnie noce tylko i wyłącznie. Poza tym, przed każdym ruszeniem się samochodu, został zagrzewany do 40 stopni wody.
Nigdy nie był pałowany przed osiągnięciem odpowiedniej temperatury OLEJU.
P: Naprawdę to takie szybkie auto?
O: https://drive.google.com/open?id=0B_5y1Nx9k-NGVG9ta29LRWE0cWs
Jeszcze na poprzednich, 17" felgach. Tak, to BMW M5.
P: Panie, ale takie dziewięćdziesiąttrzy, to można już nawet za pięć tysięcy kupić...
O: Po pierwsze nie dziewięćdziesiąttrzy, tylko dziewięć trzy.
A po drugie, niech Pan kupi, tylko proszę nie mówić, że te auta są awaryjne.
Poza tym, płaci Pan też za ten piękny znaczek nad kierunkowskazem: "Aero" - a są dwa!
edit 7.01
Uprzedzając kolejne Państwa pytania:
Olej w skrzyni został wymieniony w kwietniu na Motul 75w90 Syntetyk.
Podłoga nie jest zgnita, nie ma rdzy, poza DELIKATNYM nalotem, który jest do wyczyszczenia.
Jedyną wadą po modyfikacjach są delikatne wibracje przy zdławieniu silnika - następstwo usuniętych wałków balansu.
Jestem ze Śląska i tu też auto do obejrzenia.
Okolice Katowic, Chorzowa, Siemianowic.
Co do kontaktu, wszelkich pytań:
Telefon: 790 493 767
Zapraszam do kontaktu!
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.