Witam, mam do sprzedania Saaba o mocy 380 KM.
Samochód budowany u Coobcia w Warszawie.
Baza to Saab 2.0 T 205KM.
Samochód na nowym setupie ma przelatane bezawaryjnie 20 tyś. km. Wymiana oleju i świec co 5-6 tys km.
Doinwestowany i odrestaurowany, bez rdzy.
Poniżej rozpiska zmian plus ceny:
TURBO:
3300 Używana turbosprężarka GT3071r z dużym żeliwem AR.86
600 Przewody wodne i olejowe do turbosprężarki + ściek
300 przekładka pod fabryczny kolektor wydechowy + jego porting i dłuższe szpilki do głowicy + dwie uszczelki
2700 Nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej na trzech przelotowych tłumikach fi 70mm + kolanko do turibny
900 Nowe wtryski paliwa siemens DECA 830ccm
1250 Intercooler od Iveco + Orurowanie
800 Dolot do turbosprezarki + termiczna obudowa + stożek
60 Świece zapłonowe zimne 8-ki
530 wymiana pompy paliwa na 320LPH włoską
1500 Strojenie Auta na hamowni
350 Czujnik położenia wału nowy oryginał BOSCH
ZAWIESZENIE:
960 Wahacze z poliuretanem + poliuretan do bananów i łączników stabilizatora cena wraz z wymianą
1980 Amortyzatory Bilstein B8
750 Sprężyny obniżające Eibach
300 Wymiana amortyzatorów i sprężyn
100 ustawienie zbieżności
NAPĘD:
1700 Używany napęd z Saaba Viggena - skrzynia + półosie napędowe
200 demontaż MC Pchersonów i wrzucenie piast z Viggena
1200 Nowe sprzęgło Viggen
2240 Szpera OBX ze sprowadzeniem wysyłką i cłem
850 Wrzucenie szpery, frezowanie dzwona skrzyni pod nią + nowe łożyska i montaż (robota zakładu z Pruszkowa)
230 Twardsza poduszka od strony rozrządu
145 Poliuretanowy wkład pod poduszkę skrzyni biegów 80zł + nowa poduszka 65zł
SILNIK:
5500 2,3L silnik, bez balansu po dużym przeglądzie i rewizji (honowanie, remont glowicy, pierścienie i panewki)
550 Nowy rozrząd główny główny
550 Modyfikacja głowicy do Stage 1
200 Wałek ssący z B234I (wolnossak 2,3L)
0 Wałek wydechowy z B204 (z poprzedniego silnika)
150 Tylna poduszka silnikowa wymieniona na używaną w pełni sprawną
160 Zaworek jednokierunkowy od odmy, przewody podciśnieniowe silikonowe, kominek od odmy i jego oring
50 Demontaż elementów klimatyzacji oraz starego intercoolera
UKŁAD HAMULCOWY:
1830 Nowy Przedni układ Hamulcowy Coobcio Stage 1 330mm
700 Używany tylny układ Hamulcowy z Saaba 9-5 AERO Polifta 300mm wentylowany
Ponadto:
Kute felgi 17" z letnimi i zimowymi oponami. (zimówki to Blizzak LM30- przejeździły końcówkę jednej zimy, potem saab nie był jeżdżony w zimie)
Data logger marki 14Point7 (podgląd temperatur (w dolocie, oleju, płynu chłodniczego), doładowanie, EGT.) Wszystko dostępne z poziomu telefonu/tabletu.
Zmienione jeszcze raz poliuretany na twardsze.
BPC przerobiony na ten nowszy, mniej psujący się.
Z rolki objeżdża wszystko w granicach 430KM, 350 w przypadku DSG.
Spalanie 15-17L na 100 km po mieście, trasa około 10L.
Dwa tryby: 0,6 bara i pełne doładowanie-1,35bara wybierane za pomocą przycisku .
Radio oryginał przerobione pod bluetooth z głośnikami Morel tempo 5, drzwi wygłuszone.
Strojony po PB98
Zdemontowana sprężarka klimy (dokładam w zestawie)
Odjęty jeden tłumik (Saab był trochę za cichy)
W zeszłym roku profilaktycznie zregenerowane turbo.
Przegląd i ubezpieczenie aktualne
Setup gotowy na 450-500KM (turbo, wtryski, dolot, wydech) oprócz kolektora wydechowego, plan był taki żeby pojeździć trochę i zmienić na taki o większej średnicy i przy okazji stroić na więcej mocy. Mocy jednak wystarczyło jak na ośkę.
Body, całkowita seria, bez agro tuningu.
Olej: Shell 10W60
100-200 - 10s:
https://youtu.be/zEFyPKbea1A
W razie pytań, dzwoń :)
793 20(1) 228