Prezentowany na tej aukcji samochód to gratka dla fanów marki Saab, ale i dla każdego kto chciałby „zasmakować” jeżdżeniem autem klasy Premium szwedzkiej myśli technicznej.
Bohater tej aukcji jest przedstawicielem najwyższej klasy wyposażenia dostępnego w tej generacji Saabów 9-3.
Przechodząc do konkretów… Na pierwszy rzut wspomniane wyposażenie:
- Wersja Vector z pakietem Aero
- Silnik TiD 1910 ccm, 150 KM, 320 Nm momentu obrotowego
- 8 poduszek powietrznych, w tym dwie kurtyny na przednią szybę
- Systemy ABS, ESP, ASR
- Fabryczne ogrzewanie postojowe silnika oraz wnętrza samochodu z możliwością ustawienia godziny jego uruchomienia
- 2-strefowa auto-klimatyzacja
- 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów
- Manetki na kierownicy do obsługi skrzyni biegów
- Design wnętrza zaprojektowany przy współpracy Maseratti
- 2-kolorowa skórzana tapicerka
- 3-stopniowe podgrzewanie przednich foteli z możliwością zautomatyzowania momentu kiedy się włączą
- Nawigacja na 7-calowym wyświetlaczu
- Multifunkcyjna kierownica
- Tempomat
- Tylny czujnik parkowania
- Czujnik deszczu
- Czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy, poziomu płynu w chłodnicy i płynu hamulcowego
- Czujnik kontroli żarówek oświetlenia samochodu
- Ksenonowe światła
- Halogeny
- Elektrycznie otwierane wszystkie szyby sterowane na jedno kliknięcie
- Szyby zamykane i otwierane z pilota
- Elektrycznie składane lusterka
- Lusterka zamykane z pilota
- Otwieranie bagażnika z pilota
- Maska otwierana na siłownikach teleskopowych
- Włączanie oświetlenia samochodu z pilota (Follow me Home)
- 17-calowe alufelgi
- 3-wartwowy lakier
- Fabryczna lotka na klapie bagażnika dociskająca tyłu samochodu
- Lusterko wsteczne przyciemniające się niwelując oślepianie
- Wejście AUX
- Podświetlenie schowków
- ISOFIX – system montowania fotelików
- Tylna kanapa rozkładana przyciskami z bagażnika (fenomenalna sprawa jak idzie się z rulonem wykładziny w ręku! ;))
A teraz bardzo ważne kwestie techniczne.
Samochód eksploatowałem od 02.2012 roku – umiarkowanie, głównie w mieście. Na niedalekie trasy wyjeżdżałem 1-2 w kwartale, na dalekie (ale wciąż po Polsce) 1-2 razy na rok. Średnio pokonywałem nim około 9-10 tys. km rocznie. Posiada ślady użytkowania w postaci rysek, zadrapań, jednakże wszystko w granicach definicji normalnego użytkowania auta.
Z poważniejszych wydarzeń blacharsko-lakierniczych wskażę:
1. stłuczkę parkingową (uderzenie w prawy przedni róg samochodu przez inny samochód) w wyniku której zostały wymienione: prawe przednie nadkole, przedni zderzak, prawy ksenon, prawy halogen
2. dewastację w postaci porysowania (nożem, gwoździem czy czymś w tym rodzaju) w wyniku którego zostały pomalowane niżej wskazane elementy.
Co ważne!! Mam najwyższą opcję ubezpieczenia w PZU, więc samochód w obu tych przypadkach był naprawiany fabrycznie nowymi i oryginalnymi elementami i malowany w autoryzowanych punktach, w tym w serwisie, który miał autoryzację Saaba – Car Center we Wrocławiu. W przypadku malowania po dewastacji potwierdzeniem, że nie było to wynikiem żadnego wypadku może być dokumentacja szkody z PZU.
Samochód ma przebieg ponad 226 tys. km. Wymagał zatem różnych, eksploatacyjnych napraw, które były realizowane na bieżąco. Wymienię tylko te ważniejsze z ostatnich:
- Regulacja zbieżności i geometrii pojazdu - 10.2017
- Regeneracja alternatora (12 mies. gwarancji) – 09.2017
- Wymiana prawego przegubu napędowego – 09.2017
- Wymiana przedniego, lewego wahacza – 09.2017
- Wymiana tarcz hamulcowych i klocków z przodu – 09.2017
- Wymiana zaworu EGR – 08.2017
- Wymiana obejmy tłumika końcowego oraz naprawa mocowania układu wydechowego (nadmiernie kołatał) – 08.2017
- Wymiana filtra kabinowego – 07.2017
- Wymiana tarcz i klocków hamulcowych z tyłu wraz z wyminą prawego zacisku – 04.2017
- Wymiana oleju oraz filtrów – 04.2016
- Wymiana czujnika temperatury i ciśnienia filtra cząstek stałych (DPF nie wymagał ingerencji, gdyż poziom osadów nie przekracza 60%) – 04.2016
- Serwis klimatyzacji – sprawdzenie szczelności oraz wymiana czynnika i oleju – 03.2016
- Malowanie wszystkich drzwi, tylnych nadkoli i tylnego zderzaka w związku z porysowaniem – 03.2016
- Wymiana lewego drążka kierowniczego – 02.2016
- Wymiana silniczka wycieraczek – 05.2015
- Wymiana oleju w skrzyni biegów – 05.2015
- Wymiana kolektora ssącego – 01.2015
Samochód jak widać po datach napraw był na bieżąco serwisowany, a w ostatnim czasie zrobiłem wszystkie ważniejsze naprawy.
Z tego na co nabywca powinien zwrócić uwagę winien jestem wskazać kilka mankamentów i sugerowanych napraw:
- Serwis ogrzewania postojowego – agregat wyłącza się po kilku sekundach po odcięciu zapłonu. Serwis, w którym to konsultowałem nie zajmuje się ogrzewaniem postojowym, zatem wyjęli bezpiecznik, by ograniczyć ryzyko eskalowania problemu.
- Wskazany jest przegląd klimatyzacji (głośniej chodzi) wraz z wymianą oleju sprężarki
- Otarcie przedniego zderzaka przy prawym reflektorze
- Odpryski farby na obudowach lusterek pod lusterkami
- Otarcie na lewym rogu przedniego zderzaka
Więcej zdjęć chętnie prześlę na maila.