Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w internetowym sklepie Lucyna, Maria Lewandowska, prowadzonym przez sprzedającego za pośrednictwem serwisu Allegro.
Niniejszy regulamin ma zastosowanie do umów sprzedaży zawartych od dnia 25 grudnia 2014 roku.
Sprzedającym jest Sklep obuwniczy Lucyna Lewandowska prowadzący działalność gospodarczą pod numer NIP 763-000-03-24, numer REGON 570030086.
Siedziba sprzedawcy: ul. Putza 2 64-700 Czarnków.
Kontakt ze sprzedawcą: nr tel 608 873 324, adres e – mail: lewybucik@wp.pl.
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym jest zapoznanie się z niniejszym regulaminem i jego akceptacja podczas realizacji zamówienia.
2. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem serwisu Allegro.
3. Wszystkie produkty oferowane do zakupu są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz wprowadzone na polski rynek legalnie.
4. Kupujący może skontaktować się ze sprzedającym w formie telefonicznej, mailowej lub listownej. Adres siedziby sprzedawcy, adres e-mail oraz numer telefonu wskazane są w nagłówku niniejszego regulaminu.
§ 2 Składanie zamówień
1. Wszystkie podane na stronie ceny są cenami brutto podanymi w złotych (zawierają podatek VAT). Podane ceny nie zawierają kosztów wysyłki.
2. Składanie zamówień odbywa się za pomocą strony internetowej na serwisu Allegro.
3. Składanie zamówień odbywa się 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyjątkiem przerw technicznych lub awarii sieci Internet, skutkujących brakiem dostępu do serwisu.
4. Złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty za wybrany towar.
5. Podstawą przejęcia zamówienia do realizacji jest prawidłowe wypełnienie formularza zakupu wraz z potwierdzeniem modelu i wersji obuwia – rozmiar, kolor.+
6. Przyjmuje się, że zamówienie zostało prawidłowo złożone z chwilą otrzymania przez Kupującego na podany przez niego adres e – mail potwierdzenia z serwisu Allegro o dokonanym zakupie.
§ 3 Koszty i sposób realizacji zamówienia
1. Towar wysyłany jest pod adres wskazany w treści formularza zamówienia.
2. Towar dostarczany jest za pośrednictwem Poczty Polskiej.
3. Czas realizacji zamówienia, rozumiany jako nadanie przesyłki zgodnie z wybranym przez Kupującego sposobem dostawy, biegnie od daty wpływu wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy i wynosi od 1 do 5 dni roboczych.
4. Koszty wysyłki towaru ponosi Sprzedający. Wysokość kosztów wysyłki zależy od wybranego przez Kupującego sposobu wysyłki i jest podana w formularzu zamówienia.
§ 4 Płatność
1. Na każdy zakupiony towar wystawiony jest paragon lub imienny dowód zakupu (faktura VAT).
2. W przypadku chęci otrzymania faktury VAT należy wypełnić odpowiednie pola formularza podczas składania zamówienia.
3. Dowód zakupu dołączany jest do przesyłki zawierającej towar.
4. Zapłata za zamówiony towar odbywa się za pobraniem (przy odbiorze towaru), za pośrednictwem systemu płatności PayU, przelewem na wskazany rachunek bankowy Sprzedawcy.
§ 5 Odbiór towaru
1. Dostawy realizowane są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Przed odebraniem przesyłki od kuriera lub Poczty Polskiej należy zwrócić uwagę czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W przypadku, gdy opakowanie nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane, zalecamy nie przyjmować przesyłki i podpisać w obecności kuriera protokół szkody. Protokół powinien być podpisany przez kuriera lub przedstawiciela Poczty Polskiej.
§ 6 Odstąpienie od umowy
1. Konsument, który zawarł umowę na odległość ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając odpowiednie oświadczenie na piśmie (pisemną informację, że rezygnuje się z zakupionego towaru). Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Termin na złożenie oświadczenia wynosi 14 dni i biegnie od dnia wydania towaru. Dla zachowania tego terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia na wskazany w nagłówku regulaminu adres Sprzedawcy przed jego upływem.
2. Wskazane w § 6 punkcie 1 regulaminu prawo odstąpienia przysługuje jedynie osobie fizycznej, dokonującej z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko wtedy, gdy wysłany będzie w pełni kompletny, nieuszkodzony oraz nie noszący śladów użytkowania. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
4. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, towar wraz z dowodem zakupu (paragon/faktura VAT) należy odesłać na adres Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi Konsument.
5. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jeżeli jednak Sprzedawca nie zaproponował Konsumentowi, że sam odbierze od niego rzecz, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenia nastąpi wcześniej.
6. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument zgodzi się na inny sposób zwrotu, nie wiążący się dla niego z żadnymi kosztami.
7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8. W przypadku, gdy dowód zakupu stanowiła faktura VAT, w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania przesyłki zawierającej towar Sprzedawca wystawi fakturę VAT korygującą.
§ 7 Reklamacja
1. W przypadku stwierdzenia, że towar posiada wady fizyczne lub prawne Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji na podstawie przepisów o rękojmi za wady uregulowanych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy Kupującemu.
3. W celu reklamacji towaru należy odesłać go na adres siedziby Sprzedawcy podany w nagłówku regulaminu wraz ze stosownym formularzem reklamacyjnym zawierającym krótki opis wady, okoliczności oraz termin jej powstania, a także oświadczenie o obniżeniu ceny/odstąpieniu od umowy/żądanie wymiany rzeczy na wolną od wad lub żądanie usunięcia wady oraz dowodem zakupu towaru (paragon/faktura VAT).
4. Kupujący nie może odstąpić od umowy i żądać zwrotu płatności, jeżeli wada towaru jest nieistotna.
5. Jeżeli Sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie, Kupujący nie może żądać obniżenia ceny towaru lub od umowy odstąpić.
6. Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania pisemnej reklamacji Kupującego będącego konsumentem poinformuje go w formie telefonicznej lub mailowej o sposobie załatwienia reklamacji.
7. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca stosownie do wybranego przez Kupującego sposobu załatwienia reklamacji w rozsądnym terminie odeśle Kupującemu naprawiony lub nowy, wolny od wad towar albo zwróci kupującemu kwotę zakupu towaru lub odpowiednią jej część w związku z obniżeniem ceny. W takim przypadku koszty wysyłki pokrywa Sprzedawca.
8. W przypadku, gdy reklamacja jest niezasadna, koszty przesyłki w obie strony pokrywa Kupujący.
9. Reklamacji nie podlega:
- obuwie posiadające uszkodzenia mechaniczne;
- wady towaru powstałe na skutek nieprawidłowego użytkowania towaru;
- różnice w kolorze i fakturze skóry wynikające z jej naturalnych właściwości;
- zużycie obuwia w skutek normalnego użytkowania;
- wady jawne, widoczne w dniu zakupu.
§ 8 Wymiana towaru
1. Kupującemu przysługuje prawo wymiany towaru na inny, oferowany przez Sprzedawcę w serwisie Allegro.
2. Chęć wymiany towaru na inny Kupujący powinien zgłosić Sprzedawcy w terminie 10 dni od dnia otrzymania towaru.
3. W celu wymiany towaru należy odesłać towar na adres siedziby Sprzedawcy wraz ze stosowną informacją dotyczącą nowego produktu oraz dowodem zakupu towaru.
4. Wymieniany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko wtedy, gdy wysłany będzie w pełni kompletny, nieuszkodzony oraz nie noszący śladów użytkowania.
5. W przypadku wymiany towaru, koszty wysyłki towaru w obie strony pokrywa Kupujący.
§ 9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Klient będący konsumentem posiada w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) kupujący ma możliwość zwrócenia się z wnioskiem do stałego, polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej o rozstrzygnięcie sporu powstałego w związku z dokonanym zakupem;
b) kupujący uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między kupującym a sprzedawcą;
c) kupujący może zwrócić się do powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, o udzielenie bezpłatnej porady prawnej lub udzielenie pomocy w sporze ze Sprzedawcą powstałym w związku z dokonanym zakupem.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.
3. Data opublikowania Regulaminu: 25.12.2014r.