ROZWÓJ PAMIĘCI W DZIECIŃSTWIE
Maria Jagodzińska
specyfikacja:
- Oprawa: miękka foliowana,
- Wydawca: GWP
- rok wydania: 2003
- Strony: 350,
- Wymiary: 165 x 235 mm,
- Waga: 0.56 kg.
- ISBN: 83-89120-88-7
- Stan: NOWA; NIE UŻYWANA
Publikacja prezentuje aktualną wiedzę dotyczącą rozległej problematyki rozwoju pamięci w dzieciństwie. Autorka w przejrzysty i interesujący sposób przedstawia i analizuje badania prowadzone nad rozwojem pamięci oraz wskazuje białe plamy w tym obszarze, które próbuje wypełniać materiałami z własnych studiów obserwacyjnych i eksperymentalnych. Początek książki zawiera rys historyczny badań nad rozwojem pamięci, a kolejne rozdziały - omówienie jednego z wyróżnionych rodzajów pamięci:: rozpoznawczej, odtwórczej, operacyjnej, semantycznej itd. Co istotne, zmiany rozwojowe pamięci zostały pokazane w kontekście zmian zachodzących w innych obszarach, w myśleniu, w mowie, w wiedzy o świecie. Książka jest adresowana do naukowców, studentów i praktyków zainteresowanych problematyką pamięci, procesów poznawczych i rozwoju.
SPIS TREŚCI:
- Paradoksy i zagadki pamięci dziecięcej
- Jak rozwija się pamięć? Zarys historii badań
- Początki pamięci: przejawy pamięci rozpoznawczej
- Początki pamięci: pamięć odtwórcza
- Wyodrębnianie się systemów pamięci we wczesnym dzieciństwie
- Rozwój pamięci operacyjnej
- Początki wiedzy: co i jak pamięta małe dziecko?
- Pamięć zdarzeń
- Początki pamięci autobiograficznej: paradoks amnezji dziecięcej
- Rozwój pamięci a wiarygodność dziecka jako świadka zdarzeń
- Początki pamięci zamierzonej: u źródeł strategii pamięciowych
- Pamięć mimowolna: ekwiwalenty strategii pamięciowych w zachowaniu małych dzieci
- Zależność od kontekstu: pamięć dzieci w laboratorium i w życiu codziennym
- Od pamięci dziecka do pamięci dorosłego: refleksje końcowe, bibliografia