Rozumienie pytań. Ćwiczenia kompetencji językowych
- Wydawnictwo: WIR
- Stron: 48
- Format: 21,5x30,5 cm
- Rok wydania: 2019
- Oprawa: broszurowa
- Autor: Joanna Mikulska
- kod19788389807281
Prezentowane w Rozumieniu pytań materiały pomagają w ćwiczeniach ukierunkowanych na rozwijanie następujących umiejętności:
- formułowanie zdań poprawnych gramatycznie – o zachowanym prawidłowym szyku i fleksji, szczególnie w odniesieniu do rzeczowników,
- inicjowanie wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, będących etapem wstępnym do opanowania umiejętności samodzielnego opowiadania;
- różnicowanie oraz właściwe stosowanie zaimków osobowych (on, ona) i wskazujących (ten, ta);
- rozumienie pytań dotyczących osób, czynności oraz zaczynających się od: czym? na czym? w czym?;
- pojmowanie i samodzielne prawidłowe stosowanie partykuł: tak, nie.
Co więcej, zachęcają do poszerzania zakresu słownictwa czynnego.
Zestaw zawiera 44 karty pracy z prostymi ilustracjami prezentującymi czynności oraz etykiety do pocięcia, gdzie na awersie etykiety mieści się symbol, a na rewersie wyraz.
Całość została podzielona na dwie części. W pierwszej znajdują się zestawiania obrazków oraz zdań do nich, które ściśle ze sobą korelują i są właściwym opisem obrazka. Tutaj zadaniem podopiecznego jest udzielenie odpowiedzi na konkretne pytanie. Ramki paska zdaniowego pod obrazkiem, które ćwiczący może kolejno wskazywać w trakcie odpowiadania, sugerują ile słów ma zawierać a tym samym jak długa ma być wypowiedź. W przypadku osób posługujących się pismem, ramki mogą posłużyć do ćwiczeń w pisemnym udzielaniu odpowiedzi. Poniżej przedstawiono zdania do obrazków. W odpowiedziach na pytanie: „Opowiedz, co widzisz na obrazku?” dopuszcza się pewien zakres swobody wypowiedzi.
Seria Ćwiczenia Kompetencji Językowych składa się z trzech zeszytów ćwiczeń: Antonimy część 1, Antonimy część 2 oraz Rozumienie pytań. Zawarte w nich zadania służą kształtowaniu umiejętności komunikacji językowej, a w szczególności:
- rozumienia i poprawnego posługiwania się antonimami, zaimkami wskazującymi i osobowymi;
- formułowania zdań poprawnych gramatycznie, z prawidłowym szykiem i fleksją;
- budowania wypowiedzi na temat oglądanych obrazków, wprowadzenie do samodzielnego opowiadania;
- rozumienia pytań dotyczących osób i czynności.