PRS Serwis
Naszą specjalnością jest dystrybucja części, serwisowanie oraz pomoc techniczna w zakresie jednostki YD25. W naszej ofercie posiadamy wszystkie części do silnika YD25, zarówno nowe jak i używane.
Prowadzimy telefoniczną diagnostykę w zakresie przyczyn awarii i merytorycznych porad eksploatacyjnych YD25. Służymy pełnym zakresem informacji w tej dziedzinie pod naszymi numerami telefonów:
Nasze numery telefonów znajdziesz na dole strony, w zakładce:
"O Sprzedającym"
Masz pytanie - zadzwoń. Z naszych doświadczeń skorzystało już wielu klientów.
___________________________________________________________________________
Witamy serdecznie na aukcji firmy PRS Serwis
NAZWA CZĘŚCI:
NOWY ROZRZĄD PODWÓJNY WZMACNIANY /KOMPLET/
2005r. - 2010r.
COMMON RAIL DIESEL YD25
CENA: 999zł/szt. CENA BRUTTO !
------------------------------------------------------
Występuje w następujących modelach:
- NISSAN NAVARA D40 2,5DCI
- NISSAN PATHFINDER R51 2,5DCI
- NISSAN CABSTAR 2,5 DXI 3513
- RENAULT MAXITY 2,5 DXI 3513
------------------------------------------------------
PRODUKT FABRYCZNIE NOWY
____________________________________________________________________________________________________
W oferowanym zestawie znajdziesz wszystkie podzespoły niezbędne do jego montażu i eksploatacji:
- 2 NAPINACZE
- 2 ŁAŃCUCHY ROZRZĄDU (GÓRNY I DOLNY PODWÓJNY)
- 5 KÓŁ ZĘBATYCH
- 3 ŚLIZGI NA PODBUDOWIE METALOWEJ
- 4 ŚLIZGI PLASTIKOWE (2 DŁUGIE I 2 KRÓTKIE)
- DŁAWIK NAPINACZA GÓRNEGO
Nasz punkt serwisowy specjalizuje się w wymianie powyższego zespołu rozrządu. Jest to najczęściej wymieniany układ tej jednostki napędowej.
____________________________________________________________________________________________________
Potrzebujesz jakiejś nowej lub używanej części do YD25?
Skontaktuj się z nami, a wystawimy ją dla Ciebie na odrębnej aukcji.
Wybrane produkty z oferty firmy PRS serwis:
Listę produktów znajdziesz na dole strony, w zakładce:
"O Sprzedającym"
UWAGA!!!
Rozrząd od Nissana Navary D22 nie pasuje do modelu D40!!!
Nawet po wymianie vacuum pompy od D22, w vacuum pompie D40 jest inny rozstaw śrub!!!
Istnieją także inne ważne szczegóły, które eliminują ten rozrząd jako zamiennik.
Szczegółowych informacji udzielamy telefonicznie przy zakupie.
____________________________________________________________________________________________________
MONTAŻ
Oferowany zestaw rozrządu ma przeznaczenie jako zamiennik pojedynczego łańcucha rozrządu dolnego na podwójny łańcuch wraz z zębatkami. Montaż w niczym nie odbiega od oryginału. Główną różnicą jest podwójny łańcuch dolny.
Przy montażu rozrządu zwróć szczególną uwagę na pompę oleju
(Wszelkie oznaki jej zużycia dyskwalifikują ją z dalszej eksploatacji)
Weryfikacja jest prosta: w miejsce czujnika oleju (znajduje się obok podstawy chłodnicy filtra oleju) wkręcić manometr. Parametry znajdziesz na naszej stronie internetowej (w plikach w dziale serwis). Drugi sposób: zdemontować wewnętrzny mechanizm dolnego dekla rozrządu, którym jest pompa, wszelkie oznaki jej zużycia, destrukcji eliminują mechanizm z eksploatacji.
Dobrą praktyką przy wymianie rozrządu jest pozostawienie starych napinaczy, ale należy zweryfikować stopień ich zużycia. Nowe napinacze nie zawsze dają pożądany efekt. Łatwość demontażu i montażu szczególnie górnego napinacza skłaniają do podjęcia takiego ryzyka.
Przebieg od wymiany do wymiany oleju ma ogromny wpływ na prawidłową pracę całego zespołu rozrządu. Wymiana oleju co 25-30 tys. km poddaje w wątpliwość prawidłową pracę tego silnika, nie tylko rozrządu. Natomiast wymiana co 10-15 tys. km jest górną granicą gwarantującą zachowanie odpowiedniej gęstości i lepkości oleju, a co za tym idzie prawidłowej pracy napinaczy.
Więcej informacji na temat montażu znajdziesz na naszej stronie internetowej, w plikach dziale serwis.
____________________________________________________________________________________________________
WYSYŁKA
Jesteś zdecydowany na zakup i chcesz, aby przesyłka wyszła od nas jak najszybciej - składasz zamówienie do godziny 11:00 i paczka opuszcza nasz magazyn najpóźniej o godzinie 13:00. (kurier UPS)
Spóźniłeś się trochę z decyzją, a jednak potrzebujesz tej części na jutro - złóż zamówienie do godziny 16:00, a my wyślemy ją kurierem DPD do godziny 18:00.
GWARANTUJEMY, ŻE ZAMÓWIONĄ CZĘŚĆ WYŚLEMY DO CIEBIE W CIĄGU 12 GODZIN OD ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA.
____________________________________________________________________________________________________
GWARANCJA
NA TEN PRODUKT UDZIELAMY 24 MIESIĘCZNEJ GWARANCJI
DYSTRYBUUJEMY TEN PRODUKT OD 5 LAT, W TYM CZASIE SPRZEDALIŚMY SETKI SZTUK ROZRZĄDÓW, A W NASZYM SERWISIE Z POWODZENIEM ZAMONTOWALIŚMY ICH CONAJMNIEJ KILKADZIESIĄT.
ZDOBYTE W TEN SPOSÓB DOŚWIADCZENIE POZWALA NAM SKUTECZNIE POMAGAĆ NASZYM KLIENTOM, NIE TYLKO W DOBORZE CZĘŚCI, LECZ ROWNIEŻ W ICH MONTAŻU ORAZ PRAWIDŁOWEJ EKSPLOATACJI.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE PRAWIDŁOWY MONTAŻ ORAZ EKSPLOATACJA ROZRZĄDU MOŻE ZNACZĄCO WYDŁUŻYĆ JEGO OKRES UŻYTKOWANIA.
Przed zakupem zapoznaj się z naszym regulaminem sprzedaży dostępnym na stronie "O nas".
JEDNOSTKA YD25
Główną przyczyną awarii silnika YD25 jest układ smarowania i dobór materiałów ze sobą współpracujących.
W modelach produkowanych w latach od 1998 do 2004 i przebiegach aut ponad 100 tys. km w obrębie panewek korbowodowych pojawiają się pierwsze symptomy zjawiska kawitacji, czyli nagłej zmiany ciśnienia cieczy (oleju) i jej gwałtownej zamiany w gaz. Konsekwencją tego zjawiska jest powolna destrukcja panewek na trzecim i czwartym korbowodzie, skutkiem czego z kolei jest zatarcie całego silnika na panewkach, przy jednoczesnym uszkodzeniu pompy oleju.
W pompie oleju obudowa aluminiowa współpracuje z trybem, który pod wpływem obrotów wału generuje ciśnienie oleju. Kawitacja panewek ma tu jeszcze dodatkowy skutek uboczny: w układzie smarowania pojawiają się cząsteczki metalu i uszkadzają aluminiową powierzchnię pompy, co w konsekwencji skutkuje jej stopniowym zacieraniem. Nieprawidłowa wydajność pompy oleju prowadzi do dalszych konsekwencji jako, że układ smarowania ma za zadanie zmniejszenie tarcia międzypowierzchniowego współpracujących ze sobą elementów i chłodzenie niektórych podzespołów.
Tłok nieodpowiednio schładzany przez układ smarowania puchnie, zwiększa swoje wymiary i stwarza przeciwwagę wałowi korbowemu, skutkiem czego następuje urwanie wału. Najczęściej dzieje się to na czwartym korbowodzie wału, gdzie jest najniższe ciśnienie oleju- wręcz jego niedobór tj. trzykrotnie niższe niż na pierwszej panewce głównej. Ma tu miejsce zła konstrukcja kanałów dystrybuujących olej w obrębie bloku i wału. Po 2004 roku nastąpiła wymiana przez producenta tłoków i korbowodów na bardziej wytrzymałe, na zmianę temperatur.
Z naszych doświadczeń wynika, że newralgicznym punktem całego silnika YD25 jest chłodnica oleju ulokowana pod podstawą filtra oleju. Uważamy, że jest ona małoefektywna w porównaniu z innymi markami aut o podobnych parametrach, w których jest ona ulokowana na zewnątrz, a nie na silniku. Również wkład filtra oleju przy zaleceniach producenta co do wymian oleju co 25 tys. km powinien być wydajniejszy w tym typie silnika. Jednak Nissan wcale nie jest tu wyjątkiem, ponieważ u konkurencji w branży producentów aut o podobnych parametrach można także zaobserwować taką tendencję .
W 2004 roku konstruktorzy wprowadzili wydajniejszą pompę oleju i ta zmiana zapoczątkowała dłuższe przebiegi w autach, a po 2010 roku praktycznie bezawaryjny układ smarowania. Układ rozrządu w następstwie problemowego układu smarowania nie ustrzegł się także awaryjności. Najczęstszą wadą jest tu nadmierne rozciąganie się łańcuchów, jednak następuje to w autach, w których użytkownik wymienia olej co 25 tys. km. Olej po takich przebiegach jest za gęsty by mógł prawidłowo współpracować z napinaczami rozrządu, zaś gęsty olej zwiększa ciśnienie i generuje większy nacisk napinacza na łańcuchy rozrządu. W 2008 roku pod napinacz producent zaczął stosować podkładkę dławiącą dostęp oleju do napinacza, ale awaryjność silnika wcale się nie zmniejszyła. Według nas przyczyną tej awaryjności jest za długi okres eksploatacji aut bez wymian oleju oraz mało wydajny filtr oleju.
Kolejną z wad silnika YD25 jest głowica cylindra do 2010 roku wykonywana ze złych stopów aluminium, gdyż ulega awarii po przebiegach około 300 tys. km. Korekta w silniku YD25 nastąpiła dopiero po 2010 roku: zostały zmienione kolektory, odchudzone wałki rozrządu oraz dokonano niewielkich zmian w rozrządzie. Czas w tym wypadku oceni czy będzie lepiej. Jak dotychczas klienci nie mają na razie zastrzeżeń.
W silniku YD25 można się dopatrzeć jeszcze innych wad takich, jak: niska żywotność turbosprężarki (ze względu na niewydajny układ smarowania), kłopoty z układem paliwowym czy wysokie ceny części (eksploatacja), ale są to wady, które można spotkać także w innych modelach z tego segmentu rynku aut.
Reasumując:
PRS Serwis stara się pomóc w łagodzeniu skutków awarii silnika YD25. Należy jednak pamiętać, że od nas samych użytkowników zależy jaką profilaktykę podejmiemy by zapobiec awarii.
-- Robert Seroka (PRS Serwis) --
Resetowanie pompy paliwa i sterownika silnika:
1. Rozgrzej silnik do normalej temperatury, jeżdżąc samochodem.
2. Wyłącz silnik i zamknij wszystkie drzwi.
3. Przekręć kluczyk do momentu, aż zapalą się kontrolki na desce rozdzielczej.
4. Poczekaj 3 sekundy.
5. Wciśnij 5 razy pedał gazu w ciągu 5 sekund.
6. Zdejmij nogę z gazu i poczekaj 7 sekund.
7. Ponownie wciśnij pedał gazu i przytrzymaj go przez 10 sekund.
8. Po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika, ściągnij nogę z pedału gazu.
9. W tym momencie pojazd jest w trybie diagnostycznym. Pozwól kontrolce silnika migać przez chwilę.
10. Wciśnij i przytrzymaj pedał gazu przez ponad 10 sekund. To spowoduje zresetowanie pompy paliwa i sterownika silnika oraz wprowadzi je w tryb adaptacji.
UWAGA! Podczas migania kontrolki silnika możliwe jest odczytanie błędów zapisanych w pamięci sterownika. Jeśli wiesz jak odczytywać i znasz kody błędów, będziesz w stanie zdiagnozować usterki silnika bez oddawania go do warsztatu.
11. Wyjmij kluczyk ze stacyjki.
12. Uruchom silnik i przejedź samochodem około 15 km.