Fischer ETH 1761
- Rama aluminiowa z hydroformy
- Kolor czarny mat
- Silnik 48V 250W
- Zasięg do 160km
- Bateria litowo-jonowa, 11,6 Ah / 48 V / 556 Wh
- Port USB do ładowania telefonów komórkowych i smartfonów, funkcja Bluetooth
- 9 przerzutek Shimano Deore XT
- Hamulce tarczowe Shimano HydrauliczneTarcze przód 180 i tył 160mm
- Aluminiowe felgi 28"
- Oświetlenie 45 LUX LED
- Kierownica aluminiowa
- Wielkość ramy 50cm
- Maksymalna waga: 135 kg
- Waga 26,5kg łącznie z baterią
- Wspomaganie od 4km/h
- Profesjonalny system nawigacji Teasi połączony z silnikiem. Mapa dysponuje 29 krajami, gniazdem USB, pomiarem pulsu za pośrednictwem Bluetooth, odłączanym wyświetlaczem, 10 godzinami pracy itd.
Stan towaru: nowy
Rower elektryczny jest ciekawą i bardzo praktyczną alternatywą. Podstawowym atutem rowerów z dodatkowym napędem elektrycznym jest to, że specjalnie zaprojektowany silnik wspomaga cyklistę podczas jazdy, zapewniając mu wysoki komfort i możliwość zredukowania wysiłku. To zaś niezwykle przydatna cecha w przypadku aktywnych osób starszych lub ciężko pracujących. Łatwo sobie wyobrazić, jak dużym ułatwieniem dla seniorów jest rower elektryczny oraz jak przyjemnie wracać do domu po długim dniu pracy, nie martwiąc się o dodatkowy wysiłek. Wątpliwości wśród fanów jednośladów budzi także ekonomiczny aspekt eksploatacji rowerów z silnikiem elektrycznym. Nie należy jednak obawiać się wysokich kosztów. Średni koszt naładowania baterii stosowanych w tych konstrukcjach to około 30-80 groszy. Na jednym ładowaniu – w zależności od modelu – przejechać można średnio od 50 km (nawet do 160 km). Oznacza to, że rower elektryczny jest niezwykle oszczędny, nawet jeżeli ze wspomagania korzystamy nieustannie. Warto bowiem dodać, że rowery elektryczne nie wymagają ciągłego używania zainstalowanego silnika – jest to opcja, z której korzystać można w zależności od indywidualnych potrzeb. Rowery elektryczne to także bardzo ciekawa propozycja dla osób mieszkających w miejscowościach, gdzie często zdarzają się strome podjazdy.
Jednak czy taki pojazd to nadal rower i można poruszać się nim po ścieżkach rowerowych? Tak. W 2011 roku w życie weszła nowelizacja ustawy o ruchu drogowym, która jasno precyzuje nową definicję roweru. Zgodnie z nowymi przepisami rower może być wyposażony w pomocniczy napęd elektryczny o określonych parametrach. Zatem kupując rower elektryczny nie mamy żadnego problemu z legalnym poruszeniem się po ścieżkach rowerowych czy koniecznością otrzymywania jakichkolwiek dodatkowych zezwoleń i uprawnień. Nic nie stoi na przeszkodzie, by zmienić klasyczne „dwa kółka” na nowoczesny rower elektryczny.