Przedmiotem aukcji jest używany rower Trek ProCaliber 9.7.
Rok modelowy 2017, rozmiar producenta 19.5".
Osprzęt - rower niewiele różni się od specyfikacji fabrycznej. Zaraz po zakupie wymieniłem bardzo słabe hamulce na jeden z topowych model Shimano XT wraz z dedykowanymi tarczami - koszt min. 1300zł za całość. Z czasem wymieniłem także chwyty na jeden z modeli Ergon, opony na Maxxis CrossMark oraz łańcuch. W zestawie także pedały SPD Shimano (w nowym rowerze pedałów brak). Opony fabryczne Bontrager także posiadam - mogę dodać gratis do roweru.
Rozmiar - to 19.5" - mam 180cm i rozmiar wydaje się być idealny - wysunięcie sztycy widoczne na zdjęciach ustawione jest pode mnie - na podziałce zostaje jeszcze ok. 3cm do maksymalnego (oznaczonego na sztycy) wysunięcia), a więc rower będzie odpowiedni dla osoby o wzroście w granicach 175cm - 186cm moim zdaniem.
Stan roweru / historia - rower mam od nieco ponad roku. Jest to jeden z moich 3 rowerów, który służy głównie do jazdy po płaskiej okolicy, a jako że coraz więcej jeżdżę w górach na dwóch pozostałych, tak ten jest coraz rzadziej używany, co jest bezpośrednim powodem sprzedaży. W górach byłem na nim kilka razy, głównie na szutrowych drogach. Nigdy nie był używany w ciężkim terenie, w zawodach, maratonach itp.
Stan oceniam na bardzo dobry/idealny, biorąc pod uwagę że rower jeździł, a nie stał w garażu:
Wizualnie - brak odprysków lakieru, większych jego ubytków, dużych rys i uszkodzeń. Nawet na dolnej rurze praktycznie nie ma śladów po kamieniach (jest fabryczna folia, na której też nie ma śladów). Newralgiczne okolice suportu także bez uszkodzeń, a nawet większych rys. Zarysowania czy lekkie odpryski lakieru są widoczne standardowo na obręczach czy korbie, a także gdzieniegdzie na osprzęcie kierownicy czy przerzutce - od stawiania do góry kołami czy opierania o ścianę. Ogólnie - rower prezentuje się świetnie, jest zadbany i ani trochę nie wygląda na zużyty.
Technicznie - tu stan jest idealny. Hamulce jak zostały zalane przy zakładaniu, tak działają idealnie do teraz jest ponad połowa klocków. Napęd nie jest zużyty - łańcuch wymieniony w porę zapobiegł zużyciu korby i kasety. Łożyska sterów oraz ramy (Isospeed) działają bez problemu, podobnie jak w kołach, które są proste, bez uszkodzeń. Na przerzutkach nie ma nadmiernego luzu. Opony w stanie dobrym (tył), idealnym (przód). Ogólnie - ustawić pod siebie, wsiadać i jeździć. Czyścić, smarować, za jakiś czas sprawdzić rozciągnięcie łańcucha.
O rowerze / dlaczego ten, a nie inny - Lekka rama, IsoSpeed (tłumik drgań w rurze podsiodłowej), który faktycznie działa co czuć podczas jazdy na siodle w terenie. Geometria typowa dla Treka - rower nadaje się na co dzień, do ścigania w wyścigach XC czy maratonach, ale także do jazdy w górach. Ciężko to pogodzić u innych producentów. Osprzęt - prawie pełne XT, super hamulce, sztywne i mocne koła i najważniejsze - rewelacyjny widelec! Z przodu i z tyłu są sztywne osie mocowania kół co wpływa na sztywność całości. Widelec pracuje nieporównywalnie lepiej niż jakakolwiek nowa Reba, a podobnie do najnowszego SID'a - można go ustawić na tyle miękko, aby działał przy normalnej jeździe, a jednocześnie nie dobijał przy większych przeszkodach, podczas gdy np. w Rebie, jest albo bardzo twardo, albo zamykamy widelec na każdej większej dziurze - miałem poprzedni model z Rebą, więc mam porównanie.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Rama: Włókno węglowe OCLV Mountain, IsoSpeed, główka ramy E2, wewnętrzne prowadzenie linek, wkład suportu PF92, Boost148 i geometria G2
Widelec:Fox Performance 32 Float, Step Cast, 2-pozycyjne tłumienie Grip, zwężana rura E2, Boost110, geometria G2 z 51mm offset 100 mm skoku
Suport: PF92
Mechanizm korbowy : Shimano Deore XT, 36/26
Manetki: Shimano SLX M7000, 11-rzędowa
Przerzutka przednia: Shimano SLX
Przerzutka tylna: Shimano Deore XT, Shadow Plus
Łańcuch: Shimano HG60
Kaseta:Shimano SLX, 11-42, 11-rzędowa
Hamulce: Hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT
Obręcze: Aluminiowe, Bontrager Mustang Pro, przystosowane do montażu bezdętkowego Tubeless Ready, Boost110 z przodu, Boost148 z tyłu
Piasty: Bontrager Mustang Pro
Opony: Maxxis CrossMark
Wspornik kierownicy: Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 st., kompatybilny z Blendr
Kierownica: Bontrager Race Lite, 31,8 mm, wznios 5 mm
Chwyty: Ergon
Wspornik siodła: Bontrager Rhythm Elite, 2-śrubowe jarzmo, 31,6 mm, zerowy offset
Siodło: Bontrager Montrose Comp, szyny ze stopu chromo-molibdenowego
Pedały: Shimano SPD
Nowy rower kosztował 11.000zł. Ostatnie sztuki na wyprzedaży widziałem za 9800zł... z hamulcami Deore OEM, bez pedałów. Nie schodziły zbytnio z ceny... gdyż model 2018 jest gorszy (RebaRL zamiast FOX'a) i droższy (11.300zł) - oczywiście ma karbonową korbę... która realnie nic nie wnosi w przeciwieństwie do widelca.
To by było chyba na tyle :)
Kontakt: Zadaj pytanie sprzedającemu lub telefon 792 420 316
Sprzedaż: Tylko odbiór osobisty - jestem z Pszczyny i bez problemu podjadę z rowerem w dowolne miejsce województwa Śląskiego dla osoby realnie zainteresowanej zakupem. W przypadku bardziej odległych lokalizacji sprawa do omówienia - sporo jeżdżę po Polsce, być może właśnie w Twoją stronę.
Dodatkowe zdjęcia wysyłam emailem.