Pinnacle Dolomite 6
Mam do sprzedania swoją piękną, czarną, matową szosę kupioną w UK. Rower zamówiłem 7 stycznia 2017 w sklepie EVANS CYCLES. Po niespełna dwóch miesiącach miałem go u siebie. Rower ma nieco ponad dwa lata i jest w doskonałym stanie. Nosi normalne ślady użytkowania. Przez cały ten okres był regularnie serwisowany. Rower jest w 100% sprawny. Rama nie jest popękana ani uszkodzona w sposób który mógłby wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Rower jest aluminiowy a widelec karbonowy. Producent podaje wagę 8,6 kg dla rozmiaru M (medium) czyli właśnie tej.
Wszystko jest oryginalne oprócz piast w kołach które wymieniłem na DT SWISS 350. Są duże lepsze i lżejsze od montowanych seryjnie piast NOVATEC. Co da kół to były bardzo mało używane bo rower już po kilku miesiącach od zakupu dostał nowe karbonowe koła a te trafiły do pokrowców. Do roweru dołączam instrukcję i komplet dokumentów od podzespołów SHIMANO na których rower jest zbudowany. Dzięki temu wiesz co kupujesz i unikasz sytuacji jak wielu przypadkach gdzie producent podaje tajemnicze numerki a później się okazuje że to „nietypowe” (czytaj tanie) podzespoły :).
Rower w dniu premiery kosztował około 8600 zł. Co za tym idzie ma chyba wszystko co potrzebne w rasowej szosie. Od wewnętrznego prowadzenia linek po hydrauliczne hamulce tarczowe, które dopiero stają się standardem! Niestety klasyczne hamulce odchodzą do lamusa i moim zdaniem nie ma sensu inwestowanie w rower bez tarcz lub z tarczami mechanicznymi, gdzie linka zastępuje płyn. Mają gorszy zakres modulacji i wymagają większej siły podczas hamowania.
Jeżeli martwi Cię brak znanego napisu popularnej marki to spokojnie :). W sieci bez problemu znajdziesz testy i opisy tego roweru.
Rozmiar ramy
Mam 175 cm i rower poza bólem nóg od jazdy nie katował mnie niewygodną pozycją. W aukcji dołączyłem tabelę rozmiarów producenta gdzie cały rower został odpowiednio z wymiarowany.
Garść informacji technicznych
Generalnie cały rower jest zbudowany na grupie SHIMANO 105 5800 oprócz klamek. Tu producent poszedł wyżej i wykorzystał hydrauliczne klamki ULTEGRA ST-RS-685. Tanie nie są bo komplet kosztuje około 1200 zł więc warto unikać kraks :). Są mniejsze i wygodniejsze. Producent nie oszczędzał na podzespołach jak to często bywa, czyli przerzutka 105 ale korba już jakaś tańsza. Ta szosa to pełne 105 5800. Rower jest na hydraulicznych tarczach więc można do niego ładować piękne, karbonowe koła i nie ma problemu z rozpadającymi się w skutek przegrzania na zjazdach obręczami. Mokro, sucho, góry zawsze się zatrzymasz!
Dodatkowo dorzucam:
- dwa łańcuchy
- zapasowy hak tylnej przerzutki
Rower miał zmieniane łańcuchy co 1500 km i dla tego są ponumerowane. Łańcuch numer 1 i 2 mają za sobą 1500 km, trójka w rowerze 1000 km więc można spokojnie zrobić kolejne 500 i wrzucić łańcuch nr 1. Wtajemniczenie wiedzą o co chodzi a kupujący, który nie do końca będzie wiedział co i jak może liczyć na moją pomoc :).
Specyfikacja:
- Rama: 6061-T6 heat treated aluminium, double + triple butted and smooth welds
- Widelec: Full carbon w/ tapered steerer
- Przednia przerzutka: Shimano 105 5800
- Tylna przerzutka: Shimano 105 5800 SS
- Liczba biegów: 22
- Manetki: Shimano RS-685
- Korby: Shimano 105 (172.5mm)
- Przednie zębatki (tarcze): 50/34T
- Suport: Shimano Hollowtech, 68mm shell, english thread
- Kaseta: Shimano CS-5800 11-28T
- Łańcuch: KMC X11 L (srebrny) - 107 linków z spinką (3 sztuki)
- Hamulce: Shimano BR-785 hydraulic disc brakes
- Hamulce (tarcze): Shimano SM-RT81-SS ∅140 (klocki metaliczne lub żywiczne)
- Kierownica: Pinnacle 6061 aluminium short drop bar. drop; 125mm, reach; 70mm, width; 420mm,
- Stem: Pinnacle road ahead stem. length; s-90mm, m-100mm, l-110mm, xl-120mm
- Headset: FSA No. 42/ACB-A, integrated for tapered steerer 1 1/8" to 1 1/2"
- Owijka: Soft microfiber tape with Vex Gel padding.
- Obrzęcze: Alex Draw 1.9s, 32h, double walled
- Przednia piasta: Novatec, sealed bearings
- Tylna piasta: Novatec, sealed bearings
- Przednia opona: Continental GrandPrix 4000s II 25c
- Tylna opona: Continental GrandPrix 4000s II 25c
- Dętki: Kenda presta valve
- Siodełko: Pinnacle race men's
- Sztyca siodełka: Pinnacle aluminium 350mm x 27.2mm