Dzień dobry!
Mam do zaoferowania rower szosowy marki Cannondale, model Caad 8 z 2011 roku.
Rower został sprowadzony z Wielkiej Brytanii przez pośrednika i jestem jego pierwszym właścicielem w Polsce. Szosę mam od dwóch lat i jest to mój pierwszy rower tego typu. Lata pracy jako serwisant rowerowy zobowiązują mnie do tego, aby napisać kilka słów o tym cacku.
Cannondale to przede wszystkim rower aluminiowy, lekki i sztywny. Jak widać na zdjęciach, ma wyszlifowane spawy, co dodaje mu sportowego sznytu. Rower raczej dla osób wysokich, powyżej 180 centymetrów. Sam mam 182 cm i szczerze uważam, że powinienem mu sprawić krótszy mostek żeby czuć się na nim idealnie.
Wizualnie i technicznie, rower nie wymaga absolutnie żadnego wkładu finansowego. Jest gotowy do jazdy i, posługując się językiem automaniaków, można nim wracać na kołach. :)
Rower ma założoną owijkę PRO Tape Sport Control Team, a jedyną rzeczą którą mu dokupiłem do kompletu był kapsel Shimano Pro.
Wraz ze specyfikacją techniczną postaram się napisać co nieco o rowerze:
Frameset: Rama i widelec Cannondale'a. Całość jest sztywna, wygodna i przede wszystkim świetnie wykonana. Wizualnie, na ramie delikatne ślady użytkowania, na widelcu przetarcie, które niestety było w momencie zakupu roweru.
Koła: Maddux R3.0. Nie są mega sztywne, natomiast dobrze spisują się nie tylko na asfalcie, ale również po ubitym szutrze. W tylnym kole zostały wymienione wszystkie szprychy w tym sezonie. Niestety, ze względu na wątpliwy stan nawierzchni w Łodzi koła były narażone na dziury, łaty drogowe i wszystkie inne niedogodności związane z jazdą w mieście. Opony to Schwalbe Durano z bieżnikiem odprowadzającym wodę i spokojnie dają radę. Wewnątrz opon dętki.
Napęd: Zbudowany na osprzęcie Shimano Tiagra. W konfiguracji 2x9 byłem bardzo zadowolony i nie czułem podczas jazdy, aby brakowało mi przełożenia. Uważam że ten układ zaspokoi każdego wymagającego kolarza. Łańcuch to KMC Z9 na spinkę, dużo trwalszy od jego shimanowskiego odpowiednika. Nie zawiódł mnie nigdy i polecam z czystym sumieniem.
Korba: Korba to FSA CK 4000 o długości 175mm. Bardzo sztywna oś, zintegrowana, co zapewnia idealną pracę przy wypracowywaniu kadencji. Miałem plan aby zmienić ją na odpowiednik Shimanowski, ale szczerze, nie ma takiej potrzeby. Zewnętrzne łożyska w idealnym stanie, nie ma przeskoków, czy jakichkolwiek problemów z ich pracą. Posłużą jeszcze dekadę.
Kierownica, mostek, sztyca, podkładki oraz siodełko są oryginalne, od nowości. Ich stan tylko udowadnia, że rower był dbany przez cały okres jego użytkowania. W zestawie oczywiście uchwyty na bidon Elite, a także torebka podsiodłowa Schwalbe na zapasową dętkę i łyżkę do ekspresowej wymiany.
Sprzedaję z bólem serca, jednakże szkoda mi katować go po mieście, Łódź nie jest miejscem na rower szosowy, a na jazdę poza miastem niestety nie mam czasu. Stąd też decyzja o sprzedaży roweru.
Cena jest adekwatna do jakości roweru, a także do czasu jaki poświęciłem na to, aby był utrzymany w czystości. Rower był zawsze garażowany w mieszkaniu, nigdy nie był poddany na wilgoć z piwnicy czy garażu, po jeździe zawsze sprzątany. Raz na miesiąc lakier poddawałem konserwacji woskując Cannondale'a.
Stąd też, nie ma możliwości negocjacji ceny.
Możliwa jazda próbna, a także odbiór osobisty. Nie jestem zwolennikiem wysyłki roweru, ponieważ wiem w jaki sposób firmy kurierskie traktują duże paczki, nawet z oznaczeniem "Uwaga, szkło" czy "Ostrożnie".
Nie krępuj się! Zadzwoń, chętnie opowiem Ci jak świetnym rowerem jest ten Cannondale. :)
Cena nie obejmuje pedałów, są mi niezbędne do następnego rowerowego projektu.