Rower Specialized Turbo Levo w rozmiarze L. Zakupiony w lipcu 2018 od oficjalnego polskiego dystrybutora. Na rowerze jeździłem w okresie od lipca do września. Używany do jazdy po mieście jako szybsza alternatywa dla samochodu. Brak usterek, serwisowany zgodnie z wymogami sprzedawcy (raz na 2 miesiące).
Dodatkowo wyposażony w pilota BT do zmiany poziomu przyspieszenia z poziomu kierownicy oraz uchwyt bidonowy z wbudowanym zestawem kluczy.
Bateria ładowana 12 razy.
Rower posiada gwarnację producenta.
Ze względu, iż zakup był brany na firmę, wystawiam FV 23% (od roweru można odliczyć 100% VAT i używać go jako pojazdu firmowego, co polecam przedsiębiorcom).
Możliwy do obejrzenia w Gdyni.
W opisie (obowiązkowych rubrykach u góry, typu rozmiar kół) możliwe drobne błędy. Dokładna specyfikacja producenta znajduje się pod linkiem:
https://www.specialized.com/ca/en/turbo-levo-hardtail-29/p/118333
Na pytanie: Dlaczego Specialized a nie inny elektryk, odpowiem tak samo jak koledzy ze sklepu:
1. Stosunek wagi do mocy
2. Najlepsza bateria na rynku z możliwością wymiany w trakcie jazdy - producent oferuje zapasowe baterie łatwe w wymianie i lekkie (przy lekkim wspomaganiu do 80 km.
3. Serwis - Specialized ma autoryzowane punkty w Polsce i w przypadku awarii wymienia część na nową, a starą (lub cały silnik) wysyła na gwarnację, nie zostawiając użytkownika bez sprawnego roweru. Przeciwieństwem jest np. BOSCH, gdzie często silnik wysyła się na 2-3 miesiące do niemieckich serwisów (w niemczech Bosch to elektryki nr 1, dlatego kolejka jest spora), a użytkownika pozostawia bez sprawnego roweru.
4. Centralnie umieszczony miechanizm silnikowy - najmniej awaryjny, odporny na wstrząsy
5. Brak awaryjnego mechanizmu "ładowania podczas hamowania" - mechanizmy te mają oszczędzać energię, a są tylko dodatkowym obciążeniem i jednocześnie wrażliwym na uszkodzenia elementem
6. Idealne wyważanie roweru. Niektóre elektryki przy podjeździe pod dużą górę ze względu na nieprawidłowe umiejscowienie silnika przechylają się do tyłu. Specialized to marka, która na takie dociągnięcia sobie nie pozwala. Stwierdzam, iż rower ma naprawdę doskonałe prowadzenie - liczy się to szczególnie na śliskich lub piaszczystych zakrętach. W poprzednim elektryku odczuwałem problem "odrywającego się koła", co było następstwem złego wyważenia w połączeniu z przyspieszeniem elektrycznym, nad którym mamy nieco mniejszą kontrolę, niż nad standardowym pedałowaniem. Specialized dobrze radzi sobie z takimi trudnościami, a przyspieszenie działa bardzo intuicyjnie w zależności od szybkości ruchu, który wykonujemy pedałując.
7. Profesjonalne wyposażenie. Większość producentów e-bike'ów skupia się na tym, by rower był po prostu "elektryczny". Rowery Specialized są konstruowane z podzespołów od producentów światowej klasy, co czyni je nie tylko dobry e-bike'em, ale też nowoczesnym, wytrzymałym rowerem, a co najważniejsze - podzespoły dobrane są tak (szczególnie elementy ruchome) by udźwignąć nacisk wywierany przez wspomaganie elektryczne (w innych e-bike'ach urwany łańcuch lub "strzelanie" korby to standard). W specyfikacji znajduje się wyposażenie roweru - złożenie roweru z tych samych części również nie należałoby do najtańszych (https://www.specialized.com/ca/en/turbo-levo-hardtail-29/p/118333)
8. Wodoodporność - rowerem można jeździć w głębokich kałużach i podczas deszczu bez zalewania silnika i mechanizmu elektrycznego.
9. Silnik dedykowany dla Specialized - dostosowany pod ramę, wagę i wyważenie roweru - nie na odwrót.
10. Atrakcyjny design - nie "doczepiona bateria".
11. Dedykowana aplikacja Specialized monitorująca przebieg, stan techniczny, dokładny procent baterii, przebyte trasy i tworząca statystyki.
12. 3 poziomy wspomagania ustawianie z kierownicy lub ramy. Dla każdego poziomu wspomagania można ustawić wybraną przez siebie moc w % (nie narzuconą przez producenta) w aplikacji mobilnej (iOS/Android).
W razie dodatkowych pytań zachęcam do kontaktu telefonicznego: 792 555 556.
Ewentualnym zainteresowanym polecam korzystanie z rat allegro 0%.