SPECIALIZED - DEMO 8
Legendarny rower od Specialized. Idealny dla miłośników FR i DH. To właśnie na tych pierwszych wersjach Demo do sławy dochodziły takie gwiazdy sceny MTB jak Matt Hunter czy Darren Bearclaw. Stare Demo mają nie bez podstaw opinie "czołgów", to właśnie na nich były skakane gigantyczne dropy i hopy ze znanych filmów. Zobaczycie je w akcji w takich produkcjach jak ROAM, New World Disorder czy Kranked.Typowy przykład roweru nie do zajechania i nieco starszej myśli technologicznej która na pierwszym miejscu stawiała wytrzymałość.
SPECIALIZED Demo 8 I 2006
Rozmiar M
RAMA - Demo 8 FSR frame, super low center of gravity and standover with sub-seatstay actuated shock, full cartridge bearing pivots, 26" F/R wheel, 8" of travel with full chainguide and front derailleur compatibility, ISCG mount, rear derailleur protector, 26 and 24" wheel compatible with two geometry settings, 16.7" chainstay length, forged and CNC'd OS HT, Super ORE TT/DT, Demo tool
DAMPER - Fox DHX 4.0 coil 8.75"x2.75", adjustable rebound, ProPedal, IFP pressure ( w zestawie dwie oryginalen sprężyny foxa, 450 i 550) Koszt nowej sprężyny to prawie 300 zł !
WIDELEC - Marzocchi 888 VF2, 200mm travel, flat crowns, external rebound adjustment, integrated stem, 20mm thru axle
STERY - 1 1/8" alloy upper with OS bearing, 7050 alloy lower cup with 13mm insertion
MOSTEK - Integrated Marzocchi 888 for 31.8mm bar
KIEROWNICA - Specialized Demo rise bar, 6066 alloy, 31.8mm, 6 degree upsweep, 9 degree backsweep - W 2016 roku wymieniona na nową - Octan One Chemical Pro 31,8 HI 780mm
GRIPY - Specialized MTB grip, natural/black - W 2016 roku wymienione na nowe - Gripy Race Face Half Nelson
PRZEDNI HAMULEC - Avid Juicy 5, hydraulic disc, 8" Polygon rotor
TYLNI HAMULEC - Avid Juicy 5, hydraulic disc, 8" Polygon rotor
DŹWIGNIE HAMULCOWE - Avid Juicy 5
TYLNIA PRZERZUTKA - SRAM X-9, micro cage
MANETKI - SRAM X-7 Trigger, 9-speed
KASETA - Shimano HG50, 9-speed, 11-34t - W 2016 wymieniona na nową identyczną
ŁAŃCUCH - SRAM PC-971 with Power Link - W 2016 wymieniony na nowy, identyczny
KORBA I NAPINACZ - Truvativ Holzfeller with Blackspire DS-1 Guide, 170mm
PRZEDNIA ZĘBATKA -36T, 4 bolt, compact 104mm pattern
SUPPORT - Truvativ Howitzer XR, oversize sealed outboard cartridge bearing, 73mm shell
PEDAŁY - Alloy platform, 3mm pressed pins, 9/16" Cr-Mo axle - W 2016 wymienione na nowe NS Aerial (łożyska maszynowe)
OBRĘCZE - Mavic EX325 Disc, 26", 36 hole
PRZEDNIA PIASTA - Specialized disc, 36 hole, 20mm thru axle
TYLNA PIASTA - Specialized disc, 36 hole bolt on axle, 135mm spacing
SZPRYCHY - 2.0 stainless, black, brass nipples
PRZEDNIA OPONA - Specialized Chunder 26x2.3" 60 TPI, aramid bead, 2 ply, soft compound
TYLNA OPONA - Specialized Chunder 26x2.3" 60 TPI, aramid bead, 2 ply, soft compound
SIODEŁKO - Specialized freeride light, 8mm hollow Cro-Mo rails with X-Brace, super light foam
SZTYCA - Syncros Derived 2-bolt, 30.9x330mm
ZACISK SZTYCY - 7050 hard annodized alloy collar with QR, 34.9mm clamp ID, black
Historia i stan sprzętu:
Rower był kupiony latem 2007 roku, w Polsce, w sklepie, nowy. Byłem jego jedynym właścicielem. Jeżdżony głównie w Krakowie w Lasku Wolskim i okolicach. Rower nie zaliczył żadnej poważnej gleby, uderzenia itp. które mogło by uszkodzić ramę w jakikolwiek sposób.
Rama nie posiada żadnych wad, pęknięć lub innych istotnych uszkodzeń. Jedyne uszkodzenia to obtarcia lakieru w kilku miejscach wynikające z normalnego użytkowania na przestrzeni lat. Rama jest w kolorze jak to określa Specialzied "khaki" i posiada fabryczne malowanie imitujące lekkie przebarwienia. Wszelkie białe "plamy" widoczne na zdjęciach na ramie są w rzeczywistości oryginalnym fabrycznym malowaniem od Specialized. Rama posiada kilak drobnych otarć na "klatce" otaczajacej damper oraz na tylnym trójkącie.
Amortyzator przedni nie posiada ani jednej rysy na goleniach. W najgorszej technicznie kondycji znajdują się hamulce które pomimo wymiany płynu i klocków nie działają już tak dobrze jak kiedyś. Klamki hamulcowe mają trochę luzu i sugerował bym ich wymianę na nowe w pierwszej kolejności.
Rower był regularnie serwisowany w profesjonalnym serwisie, w tym pełne serwisy zawieszenia, zmiany oleju, uszczelek itp. Jego stan techniczny może potwierdzić właściciel Krakowskiego serwisu Vario Bike w którym odbywał regularne przeglądy.
W 2016 roku zmieniałem kierownicę, gripy, kasetę i łańcuch na nowe. Stare, oryginalne części mogę dołączyć gratis jeżeli będzie takie życzenie.
Do zakupu dodaję oryginalną kartę gwarancyjną z pieczątkami i potwierdzeniem przeglądów serwisowych. Oraz potwierdzenie zakupu wraz z paragonem wystawionym w 2007 roku kiedy rower był kupiony.
W zestawie daje dwie oryginalne sprężyny FOXa do dampera o różnej twardości tak by można było idealnie dopasować do wagi i stylu jazdy, 450 i 550.
Latem 2017 roku rower przeszedł pełen serwis wraz z serwisem zawieszenia, zmianą oleju itp.
W razie potrzeby mogę przesłać więcej zdjęć. Jest też możliwość spotkania się w Krakowie żeby zobaczyć sprzęt.
UWAGA - Po wygraniu aukcji proszę o kontakt w przeciągu 48h. Jeżeli nie otrzymam informacji potwierdzającej chęci dokonania zakupu uznają aukcję za nieważną !