Rower MTB marki Romet model Rambler z kolekcji na 2018 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
Cena katalogowa: 1099 zł
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: 1826817
- kolor: czarno-zielony
- koła (cale): 26"
- rama: alu 6061
- rozmiar ramy (cale): 17" = M
- widelec: amortyzowany
- napęd: 21 biegów
- manetki tył, przód: Shimano Revoshift SL-RS35 7 speed / Shimano Revoshift SL-RS35 3 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano RD-TY300D / Shimano FD-TZ30
- mechanizm korbowy: Cyclone CTL-3 42 / 34 / 24 170 mm
- hamulec tył, przód: V-brake Alu / V-brake Alu
- opony: Romet 26×2,0
- obręcze: aluminiowe dwukomorowe
- piasta tył, przód: JoyTech 754 / JoyTech 753
- kaseta / wolnobieg: 14-28T 7 speed
- kierownica: Romet aluminiowa 600 mm
- sztyca: stalowa 27,2 mm 300 mm
- mostek kierownicy: aluminiowy
- siodło: Romet
- pedały: Feimin FP-804
- waga: 14,2 kg
- dodatkowo w zestawie: dzwonek, odblaski
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
- MTB – to grupa rowerów przeznaczonych do wypraw w cięższym terenie. Dzięki amortyzacji można pokonać każdą przeszkodę a granice wyznaczone przez przyrodę i środowisko miejskie znikają kiedy użytkownik jedzie rowerem amortyzowanym. Rower warty polecenia osobom szukających wrażeń i nie chętnych do kompromisów. Amortyzacja wspomaga wysiłek mięśni i zwiększa efektywność jazdy. Zwycięstwo konstrukcji i ogumienia w starciu z asfaltem, bitym i skalistym podłożem.
- Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
- Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości. Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 148-158 / 13" - 14" XS
- 158 - 168 / 15” - 16” S
- 168 - 178 / 17” - 18” M
- 178 - 185 / 19” - 20” L
- 185 - 193 / 21” - 22” XL