Rower crossowy marki Romet model Orkan 6 M (męski) z kolekcji na 2016 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
Aby zachować gwarancję należy skręcić rower w ciągu 7 dni od daty odbioru w autoryzowanym serwisie Romet (ponad 200 punktów na terenie całego kraju) lub w dowolnym, pod warunkiem, że w miejscowości dostarczenia towaru nie ma takiego serwisu. Przy odbiorze osobistym, na życzenie klienta, składamy i przygotowujemy rower do jazdy za dodatkową opłatą 49 zł (po wcześniejszym umówieniu terminu).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: 1628250
- kolor: czarny
- koła (cale): 28"
- rozmiar ramy (cale): 21" = L
- rama: alu 6061
- widelec: amortyzowany SR Suntour NRX D RL 700c z blokadą skoku z kierownicy za pomocą manetki
- napęd: 11 biegów
- manetka tył: Shimano Alfine SL-S700 11 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano Alivio RD-T4000 / Shimano Alivio FD-T4000
- mechanizm korbowy: Shimano Alfine FC-S501 42 170 mm
- hamulec tył i przód: tarczowy hydrauliczny Shimano M506
- tarcza hamulcowa tył, przód: Shimano Center Lock 160 mm / Shimano Center Lock 160 mm
- opony: Schwalbe Range Cruiser 28x1,50" (40-622)
- obręcze: aluminiowe Alexrims MD17
- piasta tył, przód: Shimano Alfine SG-S700 11 / Shimano Deore HB-M615BL
- kaseta: Shimano CS-HG200 11-32 9 speed
- kierownica: aluminiowa Romet Sport Bar 680mm
- sztyca: Romet aluminiowa 31,6 mm 400 mm
- mostek kierownicy: aluminiowy Romet Sport Stem 90mm 8DEG 31,8mm
- siodło: Selle Royal Respiro Sport
- pedały: Feimin FP-930
- waga: 13,6 kg
- dodatkowo w zestawie: dzwonek, odblaski
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
Bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca, bez pośrednictwa dodatkowych adapterów, pozwalające na wygodną regulację i obniżające masę roweru.
Shimano Alfine SG-S700-11 - najwyższej klasy wielobiegowa piasta tylna. Teraz do Twojej dyspozycji jest aż 11 przełożeń, byś mógł jeszcze sprawniej poruszać się zarówno w mieście, jak i na leśnych ścieżkach.
- Swobodna zmiana biegów na postoju
- Szerszy w stosunku do modelu S501 zakres przełożeń (409% w stosunku do 306%).
- Większa ilość biegów pozwoli Ci bezbłędnie dopasować odpowiednie przełożenie.
- Najwyższej klasy łożyska igłowe zapewniają płynny obrót.
- Uszczelki labiryntowe doskonale chronią wnętrze piasty nawet przed najbardziej niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi.
- Ciche sprzęgło zapewnia niemal bezszelestną pracę piasty oraz błyskawiczne załączanie kolejnych przełożeń.
- Jeszcze większa wytrzymałość i kultura pracy dzięki kąpieli olejowej.
- Jeszcze lepsza praca podczas jazdy sportowej, dzięki konstrukcji Top Normal znanej z zewnętrznych przerzutek tylnych.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Cross – Rowery crossowe z serii Orkan są przeznaczone dla tych, którzy chcą z nich korzystać na różne sposoby. Dobrze zaprojektowana rama i odpowiednio dopasowane komponenty takie jak amortyzatory przednie i hamulce tarczowe sprawią, że nasze rowery crossowe sprawdzą się w różnych warunkach terenowych. Do wyboru oddajemy wersje damskie i męskie. Orkany doskonale sprawdzą się również jako podstawowy środek do utrzymywania kondycji, zapewniając wygodniejszą pozycję niż klasyczne szosówki. W razie potrzeb modele można też rozbudować o akcesoria turystyczne.
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości.
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 158 - 168 / 17” - 18” S
- 168 - 178 / 19” - 20” M
- 178 - 185 / 21” - 22" L
- 185 - 193 / 23" XL