Rower crossowy marki Romet model Orkan 3 D (damski) z kolekcji na 2017 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: 1728535
- kolor: biało-różowy
- koła (cale): 28"
- rozmiar ramy (cale): 15" = S
- rama: alu 6061
- widelec: amortyzowany SR Suntour NEX DS-RL z blokadą skoku z manetką na kierownicy
- napęd: 24 biegi
- manetki tył, przód: Shimano Altus SL-M310 8 speed / Shimano Altus SL-M310 3 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano Alivio RD-T4000 / Shimano Tourney FD-TY510
- mechanizm korbowy: SR Suntour NEX T208 48 / 38 / 28 175 mm
- hamulec tył, przód: tarczowy hydrauliczny / tarczowy hydrauliczny
- tarcza hamulcowa tył, przód: 160 mm / 160 mm
- opony: Michelin Protek Cross 700×35 z wkładką antyprzebiciową
- obręcze: aluminiowe dwukomorowe
- piasta tył, przód: aluminiowa JoyTech D342 / aluminiowa JoyTech D341
- kaseta: Shimano CS-HG31 11-32 8 speed
- kierownica: Romet aluminiowa
- sztyca: Romet aluminiowa 31,6 mm 350 mm
- mostek kierownicy: Romet aluminiowy 90 mm
- siodło: Romet
- pedały: Feimin FP-920B
- waga: 14,6 kg
- dodatkowo w zestawie: dzwonek, odblaski
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Cross – Rowery crossowe z serii Orkan są przeznaczone dla tych, którzy chcą z nich korzystać na różne sposoby. Dobrze zaprojektowana rama i odpowiednio dopasowane komponenty takie jak amortyzatory przednie i hamulce tarczowe sprawią, że nasze rowery crossowe sprawdzą się w różnych warunkach terenowych. Do wyboru oddajemy wersje damskie i męskie. Orkany doskonale sprawdzą się również jako podstawowy środek do utrzymywania kondycji, zapewniając wygodniejszą pozycję niż klasyczne szosówki. W razie potrzeb modele można też rozbudować o akcesoria turystyczne.
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości.
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 155 - 165 / 15” - 16” S
- 165 - 175 / 17” - 18” M
- 175 - 183 / 19” - 21” L