Rower MTB marki Romet model Mustang M1 z kolekcji na 2020 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: KAT72509
- kod produktu: 2029749
- kolor: czarno-turkusowy
- koła: 29"
- rama: alu 6061 X-lite
- rozmiar ramy: 21" = XL
- widelec: SR Suntour XCR-DT DS. HLO
- napęd: 24
- manetki tył, przód: Shimano ST-EF505 8 speed, Shimano ST-EF505 3 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano Acera RD-M3000, Shimano Tourney TY-700
- mechanizm korbowy: Shimano FC-TY301 42/34/24T 170 mm
- hamulec tył, przód: Shimano BL-MT200 hydrauliczny
- tarcza hamulcowa tył, przód: Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm
- opony: Michelin Country Grip'R 29×2,1
- obręcze: aluminiowe dwukomorowe
- piasta tył, przód: Shimano Tourney FH-TX505 aluminiowa, Shimano Tourney HB-TX505 aluminiowa
- kaseta: Shimano CS-HG200 11-32T 8 speed
- kierownica: Romet aluminiowa MTB-AL.300 FOV 720 mm
- sztyca: Romet alu. MSP-AM009 31,6 mm 350 mm
- mostek kierownicy: Romet aluminiowy MASD6179 90 mm
- siodło: Romet MTB
- pedały: FP-804
- waga: 13.9 kg
- dodatkowo w zestawie: odblaski, dzwonek
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
29 cali to powiększona średnica kół w rowerach górskich, pozwalająca na łatwiejsze przetaczanie się przez przeszkody w porównaniu z tradycyjnymi 26 calami.
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Al 6061 X-Lite - nowoczesny stop aluminium, który dzięki podwyższonej o 30% wytrzymałości umożliwia stosowanie rur o cienkich ściankach, co pozwala dodatkowo obniżyć masę ramy.
Tradycyjny zacisk QR-RW mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych pozwala na ich ochronę przed warunkami zewnętrznymi i umożliwia tworzenie czystych linii rowerów.
Post Mount Disc - bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca, bez pośrednictwa dodatkowych adapterów, pozwalające na wygodną regulację i obniżające masę roweru.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Rowery 29-er czyli rowery do zadań specjalnych. Odpowiednio grubsze koła zapewniają większą stabilność oraz przyczepność nawet w czasie wycieczek po wyjątkowo trudnym terenie. Przełożą się one na płynność jazdy i zapewnią amortyzację, na jaką próżno liczyć w przypadku kół o klasycznej średnicy 26 cali. Komfort zapewni większa powierzchnia styku opony z podłożem oraz zdecydowanie mniejszy kąt natarcia względem mijanych na drodze przeszkód. Tym samym pokonamy każdy, nawet najcięższy teren, bez konieczności wkładania w to nadmiernie dużego wysiłku.
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości. Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 158 - 168 / 15” - 16” S
- 168 - 178 / 17” - 18” M
- 178 - 185 / 19” - 20” L
- 185 - 193 / 21” - 22” XL