Rower przełajowy marki Romet model Mistral Cross z kolekcji na 2016 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
Aby zachować gwarancję należy skręcić rower w ciągu 7 dni od daty odbioru w autoryzowanym serwisie Romet (ponad 200 punktów na terenie całego kraju) lub w dowolnym, pod warunkiem, że w miejscowości dostarczenia towaru nie ma takiego serwisu. Przy odbiorze osobistym, na życzenie klienta, składamy i przygotowujemy rower do jazdy za dodatkową opłatą 49 zł (po wcześniejszym umówieniu terminu).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: 1628099
- kolor: grafitowo-żółty
- koła (cale): 28"
- rama: alu 6061
- rozmiar ramy: 23" = 58 cm
- widelec: aluminiowy
- napęd: 16 biegów
- manetki tył, przód: Shimano Claris 2400 8 speed / Shimano Claris 2400 2 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano Claris 2400 / Shimano Claris 2400
- mechanizm korbowy: Shimano Claris FC-M2450 46 / 34 175 mm
- hamulec tył, przód: Promax MV-87 mini V-brake / Promax MV-87 mini V-brake
- opony: Schwalbe CX Comp 700×35c
- obręcze: aluminiowe dwukomorowe
- piasta tył, przód: Shimano Tourney FH-TX800 / Shimano Tourney HB-TX800
- kaseta: Shimano CS-HG50 11-25 8 speed
- kierownica: Romet Road Bar 420 mm
- sztyca: Romet Expert Seatpost 31,6 mm 400 mm
- mostek kierownicy: Romet Expert Stem 100 / 110 mm 8DEG 31,8 mm
- siodło: Romet by Cionlli
- pedały: Feimin FP-971
- waga: 11 kg
- dodatkowo w zestawie: odblaski, dzwonek
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
Cieniowane rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
Wewnętrzne prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych pozwala na ich ochronę przed warunkami zewnętrznymi i umożliwia tworzenie czystych linii rowerów.
Poniżej zdjęcie poglądowe tego modelu w kolorze czarnym:
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości. Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE]:
- 158 - 168 / 17” - 18” S
- 168 - 178 / 19” - 20” M
- 178 - 185 / 21” - 22” L
- 185 - 193 / 23” XL