Rower miejski marki Romet model Mikste z kolekcji na 2017 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: 1728306
- kolor: miętowy
- koła (cale): 28"
- rama: stalowa
- rozmiar ramy (cale): 18" = M
- widelec: stalowy
- napęd: 7 biegów
- manetki tył: Shimano Revoshift SL-RS35 7 speed
- przerzutka tył: Shimano RD-TX35
- mechanizm korbowy: Romet 42 170 mm
- hamulec tył, przód: Promax TX-117 / Promax TX-117
- opony: Schwalbe Century 700x35
- obręcze: aluminiowe dwukomorowe
- piasta tył, przód: JoyTech 734 / JoyTech 733
- kaseta / wolnobieg: Shimano MF-TZ21 14-28 7 speed
- kierownica: Romet Comfort Bar
- sztyca: Romet 28,6 mm 300 mm
- mostek kierownicy: Romet 80 mm 180 mm 22,2 mm
- siodło: Tramp Cruizer
- pedały: VP-378
- waga: 14.1 kg
- dodatkowo w zestawie: dzwonek, podpórka, odblaski, błotniki
- gwarancja: 24 miesiące
Rower bez kosza wygląda, jak na zdjęciu poniżej, różni się tylko tym że ma lepszą sztycę, dodatkowy otwór w widelcu pod montaż bagażnika przedniego oraz troszeczkę inną osłonę łańcucha:
Poniżej poglądowe zdjęcia katalogowe:
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
City – to grupa rowerów uniwersalnych, szybkich i sprawnych. Każdy szczegół przemyślany pod kątem optymalnego poruszania się po mieście. Wysoka pozycja pozwala na bezstresową obserwację jazdy innych użytkowników ruchu ulicznego. Specyficzna konstrukcja ramy oraz duże koła ułatwiają poruszanie się w gęstej, zurbanizowanej przestrzeni. Ci, którzy wykorzystują rower do przemieszczania się w miastach, docenią komfort jazdy: lekkość, zwrotność, ergonomiczną pozycję ciała oraz relację tułowia do ramion. Atrakcyjne połączenie nowoczesnej elegancji ze zdrowym trybem życia.
Geometria ramy jest wynikiem dostosowania roweru do ciała użytkownika. Dopasowanie przekłada się na ergonomię i możliwość pełnego wykorzystania potencjału rowerzysty.
Wysokość ramy musi zapewniać dostateczny dystans pomiędzy górną rurą ramy a kroczem. Ma on pozwolić na bezpieczne zeskoczenie z pedałów bez przykrych konsekwencji. W rowerze rowerzysta, kiedy stoi okrakiem nad rama, musi mieć możliwość uniesienia przedniego koła co najmniej 15 cm nad ziemię. W rowerach przeznaczonych do użytkowania w łatwiejszym terenie rama może być nieco wyższa, czyli koła nie trzeba unosić tak wysoko, wystarczy 10 cm. Na wsporniku siodełka znajduje się specjalny znacznik informujący o maksymalnym wysunięciu go z ramy. Pod żadnym pozorem nie wolno go przekraczać nawet o centymetr! Grozi to wypadkiem, uszkodzeniem ramy, a w najlepszym wypadku całkowitym zniszczeniem wspornika. Rowerzysta musi mieć możliwość optymalnego wyprostu kolan. Tak naprawdę do optymalnej wysokości siodełka trzeba niestety dojść metodą prób i błędów.
PRAKTYCZNE POMIARY:
Wsiądź na rower, niech pomocnik przytrzyma cię za kierownicę tak, żebyś się nie przewracał na boki. Na pedałach oprzyj pięty, przekręć pedałami do tyłu, jeżeli w momencie obracania stawy kolanowe prostują się, a jednocześnie nie przesuwasz pośladków z jednej na drugą stronę siodełka oznacza to, że jest ono ustawione na prawidłowej wysokości.
Zmierz długość nogi od podłoża do krocza. Jeżeli szukasz rozmiaru roweru górskiego wynik w centymetrach należy pomnożyć przez współczynnik 0,57. Jeżeli próbujesz dobrać wielkość ramy szosowej, to mnóż przez współczynnik 0,67. Jeżeli ma to być rower trekkingowy - 0,63. Uzyskany wynik to rozmiar w centymetrach. Ponieważ rozmiary rowerów górskich podawane są zazwyczaj w calach, należy wykonać jeszcze jedno dzielenie, tym razem przez 2,54.
WZROST [CM] / ROZMIAR RAMY [CALE] / ROZMIAR RAMY [XS-XL]:
- 148 - 158 / 15" - 16" / XS-S
- 158 - 168 / 17” - 18” / S-M
- 168 - 178 / 19” - 20” / M-L
- 178 - 193 / 21” - 22” / L-XL