Rower szosowy marki Romet model Huragan z kolekcji na 2019 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: KAT71484
- kod produktu: 1928545
- kolor: czarno-biały
- rama: 54 cm = 21"
- koła: 28" (700C)
- rama: alu 6061
- widelec: aluminiowy
- napęd: 21 biegów
- manetki tył, przód: Shimano Tourney ST-A073 3x7 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano Tourney RD-A070 / Shimano Tourney FD-A073
- mechanizm korbowy: Shimano FC-A073 50/39/30T 170 mm
- hamulec tył, przód: Tektro R-340
- opony: 700×23C
- obręcze: Alexrims AT470
- piasta tył, przód: JoyTech JY-822 alu / JoyTech JY-821 alu
- kaseta: Shimano MF-TZ500 14-28T 7 speed
- kierownica: Romet Road Bar 420 mm
- mostek kierownicy: Romet Stem 100 mm
- sztyca: Romet 31,6 mm 400 mm
- siodło: Romet
- pedały: Feimin FP-971
- waga: 11,1 kg
- dodatkowo w zestawie: dzwonek, odblaski
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
BUTTED TUBING
Cieniowanie rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
HYDROFORMED ALUMINIUM
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
AL 6061 lite
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
QR-RW
Tradycyjny zacisk mocujący koło obsługiwany jest za pomocą wygodnej dźwigni.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Szosa – nazywana potocznie kolarzówką lub szosówką. To rower przeznaczony głównie do szybkiej jazdy po drogach utwardzonych (asfaltowych) i w miarę prostych. Rama jak i widelec przedni są sztywne (nie posiada żadnych amortyzatorów). Rama ma zazwyczaj klasyczną geometrię – długą rurę główną, mocno nachyloną rurę podsiodłową i krótką główkę, co sprawia, że rower jest stosunkowo długi. Siodełko zazwyczaj położone jest wyżej niż kierownica to wymusza u rowerzysty postawę poziomą – sprinterską. Szosówka wyposażona jest w charakterystyczną kierownicę – tzw. baranek, skierowaną ku dołowi.
Dobór ramy roweru szosowego jest sprawą wybitnie zindywidualizowaną. Można się spotkać z opinią, że dobrze dobrana rama szosówki jest ważniejsza od materiału z jakiego ją wykonano. Trudno się temu dziwić. Szosówka wymusza stałą, silnie pochylona pozycję - wynika ona z geometrii ramy roweru oraz doboru mostka oraz sztycy. Te 3 elementy zestawione razem powodują taką, a nie inną, pozycję rowerzysty, zatem ich zgranie jest najistotniejsze przy składaniu tego typu roweru i ma znaczący wpływ na komfort jazdy.
Przykład: jeżeli źle dobierzesz długość mostka kierownicy, skazany zostaniesz na męczącą i niedostosowaną do Twoich możliwości fizycznych pozycję. Wyjściem będzie zmiana mostka na dobrany prawidłowo do Twoich predyspozycji.
Dlatego dobierając ramę, mostek, sztycę - należy brać pod uwagę nie tylko długość nogi, ale także indywidualne możliwości fizyczne wynikające z budowy ciała, jego giętkości, wytrzymałości na nietypową, pochyloną pozycję jazdy. Łatwo zrozumieć, że np. długość mostka kierownicy wpływa bezpośrednio na mniej lub bardziej pochyloną pozycję użytkownika (mniej lub bardziej musimy "wyciągnąć się" do przodu).
PRAKTYCZNE POMIARY:
- Rozmiar dla ram klasycznych = Odległość "Krok - Podłoga" x 0.67
- Rozmiar dla ram opadających = Odległość "Krok - Podłoga" x 0.58