Rower szosowy marki Romet model Huragan 2 z kolekcji na 2017 rok, zapakowany w karton (wstępnie złożony - ok. 85%).
SPECYFIKACJA:
- sygnatura: 1728611
- kolor: szary mat
- rama: 52 cm = 20"
- koła: 28
- rama: alu 6061 T6
- widelec: carbon (karbonowy)
- napęd: 18 biegów
- manetki tył, przód: Shimano Sora ST-3500 9 speed / Shimano Sora ST-3500 2 speed
- przerzutka tył, przód: Shimano Sora RD-3500 / Shimano Sora FD-3500
- mechanizm korbowy: Shimano Sora FC-R345 50 / 34 175 mm
- hamulec tył, przód: Promax RC-481 / Promax RC-481
- opony: Michelin Dynamic 700x25
- obręcze: Alexrims AT 470
- piasta tył, przód: JoyTech F192 / JoyTech A171
- kaseta: Shimano Tiagra CS-HG500 12-27 9 speed
- kierownica: Romet Road Bar 420mm
- sztyca: Romet Sport Seatpost 31,6mm 400mm
- mostek kierownicy: Romet Expert Stem 100/110mm 8DEG 31,8mm
- siodło: Romet by Velo
- pedały: Feimin FP-971
- waga: 9,6 kg
- dodatkowo w zestawie: dzwonek, odblaski
ZASTOSOWANE TECHNOLOGIE:
W procesie hydroformowania wykorzystuje się olej pod wysokim ciśnieniem, by uzyskać lekkie i mocne rury aluminiowe o wyjątkowych kształtach.
Lekki stop aluminium 6061, w którym dzięki procesowi wyżarzania T6 uzyskano korzystny stosunek masy do wytrzymałości.
Cieniowane rur, czyli zmienna grubość ich ścianek, pozwala na obniżenie masy ramy bez obniżenia jej wytrzymałości.
Kompozyt karbonowy stosowany w rowerach Rometa, monolityczna metoda produkcji pozwoliła uzyskać wyjątkowo korzystny stosunek sztywności do masy.
PRZYDATNE INFORMACJE PRZY DOBORZE ROWERU:
Szosa – nazywana potocznie kolarzówką lub szosówką. To rower przeznaczony głównie do szybkiej jazdy po drogach utwardzonych (asfaltowych) i w miarę prostych. Rama jak i widelec przedni są sztywne (nie posiada żadnych amortyzatorów). Rama ma zazwyczaj klasyczną geometrię – długą rurę główną, mocno nachyloną rurę podsiodłową i krótką główkę, co sprawia, że rower jest stosunkowo długi. Siodełko zazwyczaj położone jest wyżej niż kierownica to wymusza u rowerzysty postawę poziomą – sprinterską. Szosówka wyposażona jest w charakterystyczną kierownicę – tzw. baranek, skierowaną ku dołowi.
Dobór ramy roweru szosowego jest sprawą wybitnie zindywidualizowaną. Można się spotkać z opinią, że dobrze dobrana rama szosówki jest ważniejsza od materiału z jakiego ją wykonano. Trudno się temu dziwić. Szosówka wymusza stałą, silnie pochylona pozycję - wynika ona z geometrii ramy roweru oraz doboru mostka oraz sztycy. Te 3 elementy zestawione razem powodują taką, a nie inną, pozycję rowerzysty, zatem ich zgranie jest najistotniejsze przy składaniu tego typu roweru i ma znaczący wpływ na komfort jazdy.
Przykład: jeżeli źle dobierzesz długość mostka kierownicy, skazany zostaniesz na męczącą i niedostosowaną do Twoich możliwości fizycznych pozycję. Wyjściem będzie zmiana mostka na dobrany prawidłowo do Twoich predyspozycji.
Dlatego dobierając ramę, mostek, sztycę - należy brać pod uwagę nie tylko długość nogi, ale także indywidualne możliwości fizyczne wynikające z budowy ciała, jego giętkości, wytrzymałości na nietypową, pochyloną pozycję jazdy. Łatwo zrozumieć, że np. długość mostka kierownicy wpływa bezpośrednio na mniej lub bardziej pochyloną pozycję użytkownika (mniej lub bardziej musimy "wyciągnąć się" do przodu).
PRAKTYCZNE POMIARY:
- Rozmiar dla ram klasycznych = Odległość "Krok - Podłoga" x 0.67
- Rozmiar dla ram opadających = Odległość "Krok - Podłoga" x 0.58