Rowery Pure zostały zaprojektowane z myślą o prostocie i funkcjonalności. Kierując się tym tropem, skonstruowano rowery lekkie, proste w budowie i praktycznie bezawaryjne.
Firma przyłożyła również wielką wagę do estetyki i dopasowania kolorów, dzięki czemu mamy do czynienia z rowerami, które cieszą oko.
Tylna piasta typu „Flip-Flop” pozwala na jazdę w dwóch trybach:
- ostre koło - piasta tworzy całość z zębatką, a przez to również z łańcuchem i korbą. Sprawia to, że każdy obrót koła wprowadza w ruch resztę napędu, co skutkuje obracaniem się ramion korby w trakcie jazdy, nawet jeśli akurat nie pedałujemy;
- wolnobieg – zębatka działa niezależnie od piasty, dzięki czemu podczas obrotu koła, zębatka stoi w miejscu i wydaje charakterystyczne cykanie.
Żeby zmienić tryb jazdy, wystarczy przełożyć tylne koło na drugą stronę, ponieważ poszczególne tryby znajdują się po przeciwległych stronach piasty.
Specyfikacja:
- rama: Pure Cycles Hi-ten stalowa
- widelec: Hi-ten stalowy
- stery: 1 1/8”
- korba: aluminiowa, 44T
- wkład suportu: na kwadrat, uszczelniany
- pedały: 9/16, platformowe
- ostre koło 15T / wolnobieg 16T
- łańcuch: KMC Z-410
- kierownica: Pure Cycles aluminiowa 30mm
- mostek: Pure Cycles aluminium
- chwyty kierownicy: Pure Cycles
- siodło: Pure Cycles Drome II
- sztyca podsiodłowa: 25,4x300mm
- zacisk siodła: 28,6mm
- koła: stożek 40mm, 32 szprychy, aluminiowe obręcze i piasty
- opony: WTB ThickSlick 700x28c